Posted December 5, 201113 yr Chcę odzwierciedlić drogi mojego miasta, by potem przenieść je do Unity3D i wstawić samochodzik, żeby sobie po nich pojeździć. Zacząłem przerysowywać z mapki drogi ale stwierdziłem, że chyba jednak robię to źle... Bo jak potem oteksturować kilkadziesiąć kilometrów dróg - wyszłaby chyba duża tekstura? Na teksturowaniu się nie znam, niestety ;) Będę to robił w blenderze (jeśli to coś rozjaśni). Jakie są zasady robienia czegoś takiego do gier?
December 5, 201113 yr Zależy. Jak długa droga, czy bardzo pokręcona, jak dokładna ma być itp. Czy np. będziesz składał już w edytorze, czy musisz wyeksportować jako jeden obiekt. Napisz więcej detali. Ja w swoich miastach składam z segmentów,ale z założeniem że drogi nie stykają się z gruntem. W ten sposób jest chyba najelastyczniej. Można robić za pomocą decali, ale różnie z wydajnością wtedy bywa. W Arma/OFP bardzo ciekawie robią - gra sama generuje meshe, na podstawie open sourcowych atlasów samochodowych:)
December 5, 201113 yr ostatnio robiłem pierwsze miasto w UDK (tez w Blenderze) i wiesz na jaki wpadłem pomysł?. GTA, Crysis 2 itd... itd. Podpatrz je, są edytory, wszystko da się wyciągnąć i... no właśnie, chyba się domyślasz ;) ps. "ostatnio robiłem pierwsze"... alesz ja jestem błyskotliwy.
Create an account or sign in to comment