Gość blown Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 (edytowane) Witam, jestem początkujący i nadal uczę się na własnych błędach. Modeluje sobie pudełko od papierosów już praktycznie skończyłem teraz chciałbym zrobić animacje; jakieś obroty i nieszczęsne otwieranie się pudełka. Mój problem wygląda następująco: Czy idzie zrobić coś oprócz przerabiania pudełka, żeby przy otwieraniu wnętrze nie przebijało na zewnątrz (tak jak widać na rysunku)? Może idzie to zniwelować jakąś maską albo czymś podobnym? :P Na filmiku strasznie to wygląda i jeżeli jest jakiś zabieg, który może to poprawić to proszę o pomoc. Pozdrawiam Edytowane 9 Styczeń 2012 przez blown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajtek Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 Nie wiem czy jest jakiś sposób żeby to nie przenikało ale według mnie najprostszym sposobem (chyba że ktoś inny zaproponuje coś lepszego) jest drobna edycja siatki podczas animacji. Prosta rzecz. Minuta roboty i po sprawie. Ten róg co Ci wystaje to po prosty w paru klatkach opuść go w dół i po sprawie a gdy pudełko się otwiera to podnoś je tak żeby wróciły do normalnego kształtu. Tym bardziej to się sprawdzi jeśli masz taką prostą siatkę. A jeśli rzeczywiście jest jakiś lepszy na to sposób to też z chęcią się dowiem bo czasem przy bardziej skomplikowanych siatkach pewnie by się przydało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 bajtek, to trochę nie tak. Do deformacji siatki podczas animacji służy modyfikator morpher. Poczytaj sobie o nim w helpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 Ja proponuję zbudować paczkę w oparciu o realne wymiary i kąty. Z tego co pamiętam to realna paczka przy otwieraniu nie przenika przez papierosy, które znajdują się w środku. Inna sprawa, że bez drobnych deformacji siatki i tak się pewnie nie obędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość blown Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 Ja proponuję zbudować paczkę w oparciu o realne wymiary i kąty. Z tego co pamiętam to realna paczka przy otwieraniu nie przenika przez papierosy, które znajdują się w środku. Inna sprawa, że bez drobnych deformacji siatki i tak się pewnie nie obędzie. Nie chce mówić, że się mylisz ale moja paczka zaprojektowana w 3ds ma realne kształty. Analizując prawdziwą paczkę papierosów jej wieczko ociera strasznie o narożniki, które wystają na powyższym zdjęciu (dla tego przy otwieraniu paczki jest delikatny opór). No nic będę musiał wymyślić coś innego ;] chyba że ktoś jeszcze pomoże :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 10 Styczeń 2012 Share Napisano 10 Styczeń 2012 mozna nadac nawet najprostrzy boxowy FFD na tą wewnetrzna czesc i zanimowac zeby sie to troche wyginalo podczas animacji otwierania. W zasadzie na 3 keyframe'ach powinno sie to zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się