Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

jestem początkujący i nadal uczę się na własnych błędach. Modeluje sobie pudełko od papierosów już praktycznie skończyłem teraz chciałbym zrobić animacje; jakieś obroty i nieszczęsne otwieranie się pudełka.

 

Mój problem wygląda następująco:

C0JwmrU.png

 

Czy idzie zrobić coś oprócz przerabiania pudełka, żeby przy otwieraniu wnętrze nie przebijało na zewnątrz (tak jak widać na rysunku)? Może idzie to zniwelować jakąś maską albo czymś podobnym? :P Na filmiku strasznie to wygląda i jeżeli jest jakiś zabieg, który może to poprawić to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez blown

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy jest jakiś sposób żeby to nie przenikało ale według mnie najprostszym sposobem (chyba że ktoś inny zaproponuje coś lepszego) jest drobna edycja siatki podczas animacji. Prosta rzecz. Minuta roboty i po sprawie. Ten róg co Ci wystaje to po prosty w paru klatkach opuść go w dół i po sprawie a gdy pudełko się otwiera to podnoś je tak żeby wróciły do normalnego kształtu. Tym bardziej to się sprawdzi jeśli masz taką prostą siatkę. A jeśli rzeczywiście jest jakiś lepszy na to sposób to też z chęcią się dowiem bo czasem przy bardziej skomplikowanych siatkach pewnie by się przydało :)

Napisano

bajtek, to trochę nie tak. Do deformacji siatki podczas animacji służy modyfikator morpher. Poczytaj sobie o nim w helpie.

Napisano

Ja proponuję zbudować paczkę w oparciu o realne wymiary i kąty. Z tego co pamiętam to realna paczka przy otwieraniu nie przenika przez papierosy, które znajdują się w środku. Inna sprawa, że bez drobnych deformacji siatki i tak się pewnie nie obędzie.

Napisano
Ja proponuję zbudować paczkę w oparciu o realne wymiary i kąty. Z tego co pamiętam to realna paczka przy otwieraniu nie przenika przez papierosy, które znajdują się w środku. Inna sprawa, że bez drobnych deformacji siatki i tak się pewnie nie obędzie.

 

Nie chce mówić, że się mylisz ale moja paczka zaprojektowana w 3ds ma realne kształty. Analizując prawdziwą paczkę papierosów jej wieczko ociera strasznie o narożniki, które wystają na powyższym zdjęciu (dla tego przy otwieraniu paczki jest delikatny opór). No nic będę musiał wymyślić coś innego ;] chyba że ktoś jeszcze pomoże :)

Napisano

mozna nadac nawet najprostrzy boxowy FFD na tą wewnetrzna czesc i zanimowac zeby sie to troche wyginalo podczas animacji otwierania. W zasadzie na 3 keyframe'ach powinno sie to zamknąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności