Napisano 10 Styczeń 201213 l Jak jak zmienić jeden parametr np location: z dla wybranych obiektów obiektów i wszystkich kluczy?
Napisano 11 Styczeń 201213 l Jest na to kilka sposobów, ale żaden z mi znanych nie jest intuicyjny, ani "jednokliknięciowy". 1. Wleźć w krzywe animacyjne danego parametru w każdym z obiektów i po prostu przesunąć po Y o tyle o ile się chce. Sposób upierliwy, bo jeżeli masz 500 obiektów, trzeba to zrobić 500 razy. Zaleta jest taka, że po wykonaniu tego wszystkiego - krzywe animacyjne rzeczywiście są zmienione. Mówię, że to zaleta, ale oczywiście wszystko zależy od sytuacji. 2. Jeżeli parametrem ma być location, to można sparentować wszystkie obiekty do czegoś i przesunąć rodzica. Dla rotacji się to nie sprawdzi. Druga wada - nie zmieniliśmy de facto krzywych animacyjnych. 3. Można spróbować użyć constraint: Copy Rotation, Copy Location, czy który tam parametr Cię interesuje. Dać jakiegoś emptego i z niego skopiować parametr pamiętając o zaznaczeniu opcji offset. Można dać takiego constraina dla jednego z obiektów, uruchomić addon: "Copy Attributes Menu" dzięki któremu możemy za pomocą Ctl-C przekopiować ten constraint na resztę obiektów. Wtedy 500, czy 1000 obiektów nas nie przeraża. 4. Można też spróbować pobawić się z action constraint, ale to chyba nie do końca w tym przypadku zadziała. 5. Skryptem... No ale tutaj, to niestety trzebaby parę linijek w pytonie napisać, co nie wszystkim może przypaść do gustu. Ja nie wiem, jak to zrobić, więc w zasadzie nawet nie powinienem tego proponować.
Napisano 11 Styczeń 201213 l może chodzi ci o coś jak czerwona kropka (symbol nagrywania) w timeline "automatic kayframe insertion for object and bones". wstawia/nadpisuje klatki parametrom w momencie ich zmiany na scenie. czyli jak przesuniesz obiekt(y) to od razu ci wstawi klucz w aktualną klatkę
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto