Skocz do zawartości

Animacja 3D: Jamie Robot - Kanion


wroniec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W zeszłym roku w ramach kursu animacji prowadzonego przez Pawła Lipke stworzyłem poniższy odcinek serialu animowanego.

Całość animacji jest moja, jak również pomysł na odcinek i sposób jego przedstawienia. Większość modeli oraz rigów otrzymałem od Pawła, dzięki czemu mogłem skupić się na animacji. Całość zajęła mi około 5-6 tygodni, w czasie gdy pracowałem na pół etatu. Początki były trudne, ale w miarę tworzenia szło mi coraz szybciej, ostatnie półtorej minuty zajęło połowę tego czasu co pierwsze 60 sekund :] Wszystkie pomysły były konsultowane z Pawłem, ale raczej było to na zasadzie doradzania niż jakiejkolwiek ingerencji z jego strony.

Jako, że odcinek już odleżał swoje, a serial zawisł, to zamówiłem u znajomego udźwiękowienie i zamknąłem temat.

 

Miłego seansu życzę i zapraszam do komentowania.

 

 

Edytowane przez wroniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pomysł na świat jest Pawła Lipki, w zamyśle miało to być przyjemne w odbiorze, proste i nie rodzić problemów. I bardzo dobrze się sprawdziło, po wstawieniu ostatniego klucza wciskasz F9 i po kilku godzinach masz gotowy obraz, który nie wymaga dodatkowych nakładów pracy. Wiadomo można by jeszcze coś podkręcać w postprodukcji, ale kiedy jedna osoba pracuje nad 2 i pół minutowym odcinkiem to takie założenie pozwala w miarę szybko zakończyć projekt.

Co do kolejnych odcinków to może Paweł coś napisze w temacie, bo z tego co wiem to nie za szybko je zobaczymy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj @Breja...człowieku który potrafi coś zacząć i skończyć, co ma ręce i nogi, początek i koniec, opowieść i puentę... wie co to praca i radość z skończonego dzieła....!!! To czy rozumiemy swoje dzieła do końca czy nie nie ma znaczenia, twórca jest zawsze bliżej tego co robi, nie sposób zrobić czegoś dla wszystkich... ważne żeby promować humanizm, a nie działania antyhumanitarne... !!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziadku3D Zgadza się i faktem jest, że wiem co to radość ze skończonego dzieła i nawet przy tak niewielkim projekcie mam z tego powodu bardzo dużo satysfakcji. Nie ważne co, jak i dla kogo się robi, ważne, żeby robić to z sercem.

 

mirach Dzięki. Nie chciałeś wrócić do tematu i pociągnąć go do końca? Mi w pewnym momencie na jakieś 30 sekund przed końcem filmiku pojawił się duży temat w pracy i odłożyłem projekt na około miesiąc. Ale za dużo pracy już w niego włożyłem, żeby do niego nie wrócić. Nie ukrywam, że bardzo pomocne było moje pół etatu i chęć pracy bliżej animacji :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

breja: chciec to jedno, niestety projekt ktory mialem nadzieje ze potrwa 2-3 miesiace przeciagnol sie w 9 miesieczny horror za ktorego zaplate udalo mi sie dostac 22 grudnia, do teraz mnie wzdryga jak pomysle ze cos w Maxie musze robic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sławku.

 

mirach Mam nadzieję, że chociaż zapłata Ci odpowiednio zrekompensowała ten 9 miesięczny horror ;]

 

Poniżej odkopany storyboard. Miałem przy nim dużo frajdy i mocno przyspieszył prace nad animacją. Jest to mój drugi storyboard w życiu, ale na moje potrzeby sprawdził się znakomicie.

 

18386253.jpg

 

76008423.jpg

 

66450972.jpg

 

85995706.jpg

 

26092336.jpg

 

21467868.jpg

 

54866289.jpg

 

12078741.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chomik77 Dzięki. Miło, że tak uważasz. Docelową grupą są co prawda dzieci, ale starałem się zrobić to na tyle nie infantylnie, żeby móc pokazać dorosłym ;]

 

luki-90 Wszystko robione w maxie, choć wolę animować w mayi :]

 

zio_mal Dzięki. Jasne, że można lepiej, zawsze można lepiej :] Problem w tym, że ja w momencie kiedy to robiłem nie potrafiłem lepiej, a jeśli bym poświęcił czas na dopieszczanie i szlifowanie to prawdopodobnie bym tego nie skończył. Taki chyba jest urok robienia samemu, w pewnym momencie, chcesz to po prostu zamknąć i zaczynasz gonić. Jakbyś znalazł chwilę to chętnie dowiem się co byś poprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsza referencja sa scenki odgrywane przez siebie samego i obserwowanie oraz analizowanie ruchu poszczegolnych czesci ciala.

 

bieg/chod na poczatku - jesli to chod to za szybko ida, chod od biegu odroznia tepo pokonywania odcinka drogi.

jesli to bieg to podczas biegu obie nogi sa przez chwile w powietrzu, w obu przypadkach rece powinny bardziej pracowac przod-tyl.

 

co do reszty to jest w porzadku jesli chodzi o plynnosc, tutaj to jest to kwestia poswiecenia czasu na dodanie wyrazniejszych reakcji bohatera na to co sie dzieje dookola, dodanie masy postaciom (poprzez edycje wartosci kluczy), teraz sa troszke za lekkie i czasem powolne.

zmniejszenie i zwiekszenie odstepu pomiedzy kluczami w odpowiednich miejscach dodaje dynamiki do animacji.

 

no chyba ze taki byl pomysl na animacje a to juz jest decyzja rezysera czyli twoja. wszak nie wszystko musi sie opierac na ogolnie przyjetych zasadach animacji. od ciebie zalezy jaki styl animacji przyjmiesz. trzeba sie wtedy liczyc ze nie kazdemu moze sie on spodobac.

 

to takie sugestie co do animacji ktore mozna wykonac jesli czas na to pozwala, napewno wplywaja na jeszcze pozytywniejszy odbior.

 

mysle ze wielu animatorow powie tobie to samo co ja teraz - animacje mozna poprawiac i udoskonalac w nieskonczonosc, podczas gdy jeden element jest juz w porzadku zauwaza sie inne ktore mozna poprawic, a niestety jest to swego rodzaju petla, gdyz poprawiajac kolejne elementy zwraca sie uwage na niedociagniecia w juz poprawionych rzeczach. trzeba znac umiar i wiedziec kiedy przestac.

 

twoja animacja na obecnym etapie jest na tyle ladna ze mozesz ze spokonym sumieniem zostawic ja w porzadku. a dopiero przy kolejnym projekcie skupic sie dokladniejszej i lepszej animacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe biegochód z początku filmu był bolączką już do końca pracy nad tym odcinkiem. Brak wiedzy spowodował, że zrobiłem go tak iż nie dało się go sprawnie edytować i szybko zmienić na chód lub bieg. Podjąłem więc decyzję, że to oleję i skupię się na reszcie. Paweł kilka razy zaznaczał, żebym to zmienił :] Moja wina i moje lenistwo.

Co do pomysłu na animacje, to miała być lekka, cieszyć oko i dziać się na tyle klarownie, żeby 4 latek mógł zrozumieć co się dzieje. Nie miałem jakieś konkretnej wizji stylu animacji, pilnowałem samej poprawności. Uderzanie w wybrany styl przychodzi chyba na wyższym poziomie zaawansowania.

Muszę przyznać, że skupienie się na prowadzeniu kamery, pilnowaniu czytelności historii i ogólnie budowaniu wiekopomnego dzieła ;] trochę uśpiło moje oko na niektóre detale w samej animacji, które łatwo można było poprawić.

Tak jak napisałeś, przy następnym projekcie będzie lepiej.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności