Skocz do zawartości

[ Problem z renderem [interior] plamy po włączeniu FG:


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Maya 2009/Mental Ray:

 

Witam ostatnio zabrałem się za renderowanie wnętrza. (Wnętrze jeszcze nie skonczone ale zalezy mi na nauce oświetlenia). Problemem są plamy pojawiające się po włączeniu FG (nawet przy wyłączonym GI). Problem nasila się ze zwiększeniem Accuracy. Point Interpolation chyba rozwiązuje troche problem, ale zatraca detal...

 

Poniżej przedstawię cały setup sceny. Scena w jednostkach rzeczywistych 1kratka na siatce (GRID) 1cm...

Oświetlenie:

Sun and sky are light z włączonym light shape plus Mia_portal_light w slotach ustawienia pokaże poniżej:

interior1.png

 

Ustawienia kamery.

W zakładce mental ray/Lens shader/mia_exposure_photographic1

(mia_exposure_photographic1_message ---->mia_physicalsky1.miSkyExposure):

Ustawienia shadera:

CM 2 Factor 1

ISO 200

Shutter 20

F 3

...

 

mia_exposure_photographic1 podłączony do do mia_sky poprzez connection editor:

perspShape.miLensshader

mia_exposure_photographic1_message ---->mia_physicalsky1.miSkyExposure

 

Ustawienia oświetlenia:

 

Area light:

 

Are Light: Use light shape/Rectangle:

High Sample 50

High Sample Limit 20

Low Samples 30

Visible zaznaczone

Caustics Global Illuminationa:

emit photons

Photon intensity 1000

exponent 2

Global illumination Photons 500000

Custom Shader:

Light shader i photon shader : mia_portal_light1 ( nic nie zmieniane ustawienia zostawione).

 

Sun and Sky:

 

Multiplier 0.2

R 0.318000 ze wzgledu na zmiane z exposure simple na exposure photograpic opisane wczesniej.

G 0.318000

B 0.318000

Horizon Height -1

Shadow Softness 2

Sample 50

 

Renderki (lambert --> white):

Samo GI:

22733337.png

 

GI + FG 100 int.10 (default):

gifg.png

GI + FG 100 Interpolation 20:

gifg100interpol20.png

 

A tu effekt zwiększenia accurancy do 200:

GI + FG 200 Interpolation 20:

gifg200interpol20.png

 

Zaraz wyrendze z accurancy 500 i interp. 30: (point of density 1)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Wyrenderuj to z dużo większym point density, np 25-30. Zwielokrotnisz dzięki temu ilość niedokładnych fotonów.

Drugi sposób to zwiększenie accurancy do ok 2500 - 3000 przy domyślnym point interpolation, będzie ładniej ale wolniej.

Samo gi też ma najwyraźniej o rząd wielkości za mało fotonów bo zostawia plamy.

 

Pozdr

Edytowane przez ca mel
Napisano (edytowane)

Siema dzieki za info... poszedlem w troche innym kierunku i wylaczylem fotony w portal light. Przesterowalem troche ustawiania kamerki...

Zamiast FG uzylem Particles irradiance, to obecny efekt... Narazie Density dosc male bo 0,035 za to wiecej promiemieni i wylaczone Interpoints...

 

Oto efekt. Pierwszy raz od jakiegoś czasu wykonałęm oświetlenie wewnętrzne. Myślę jeszcze zrobić wogóle bez GI i FG i je sfakowac point lightami. Pytanko czemu mi lambert zle sie rendzie a mia material dobrze? Testy robie na jednym materiale z samym diffuse...

 

123cq.png

 

obecny2.png

Edytowane przez Sebazx6r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności