Sebazx6r Napisano 13 Styczeń 2012 Napisano 13 Styczeń 2012 Maya 2009/Mental Ray: Witam ostatnio zabrałem się za renderowanie wnętrza. (Wnętrze jeszcze nie skonczone ale zalezy mi na nauce oświetlenia). Problemem są plamy pojawiające się po włączeniu FG (nawet przy wyłączonym GI). Problem nasila się ze zwiększeniem Accuracy. Point Interpolation chyba rozwiązuje troche problem, ale zatraca detal... Poniżej przedstawię cały setup sceny. Scena w jednostkach rzeczywistych 1kratka na siatce (GRID) 1cm... Oświetlenie: Sun and sky are light z włączonym light shape plus Mia_portal_light w slotach ustawienia pokaże poniżej: Ustawienia kamery. W zakładce mental ray/Lens shader/mia_exposure_photographic1 (mia_exposure_photographic1_message ---->mia_physicalsky1.miSkyExposure): Ustawienia shadera: CM 2 Factor 1 ISO 200 Shutter 20 F 3 ... mia_exposure_photographic1 podłączony do do mia_sky poprzez connection editor: perspShape.miLensshader mia_exposure_photographic1_message ---->mia_physicalsky1.miSkyExposure Ustawienia oświetlenia: Area light: Are Light: Use light shape/Rectangle: High Sample 50 High Sample Limit 20 Low Samples 30 Visible zaznaczone Caustics Global Illuminationa: emit photons Photon intensity 1000 exponent 2 Global illumination Photons 500000 Custom Shader: Light shader i photon shader : mia_portal_light1 ( nic nie zmieniane ustawienia zostawione). Sun and Sky: Multiplier 0.2 R 0.318000 ze wzgledu na zmiane z exposure simple na exposure photograpic opisane wczesniej. G 0.318000 B 0.318000 Horizon Height -1 Shadow Softness 2 Sample 50 Renderki (lambert --> white): Samo GI: GI + FG 100 int.10 (default): GI + FG 100 Interpolation 20: A tu effekt zwiększenia accurancy do 200: GI + FG 200 Interpolation 20: Zaraz wyrendze z accurancy 500 i interp. 30: (point of density 1)
ca mel Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 (edytowane) Wyrenderuj to z dużo większym point density, np 25-30. Zwielokrotnisz dzięki temu ilość niedokładnych fotonów. Drugi sposób to zwiększenie accurancy do ok 2500 - 3000 przy domyślnym point interpolation, będzie ładniej ale wolniej. Samo gi też ma najwyraźniej o rząd wielkości za mało fotonów bo zostawia plamy. Pozdr Edytowane 14 Styczeń 2012 przez ca mel
Sebazx6r Napisano 14 Styczeń 2012 Autor Napisano 14 Styczeń 2012 (edytowane) Siema dzieki za info... poszedlem w troche innym kierunku i wylaczylem fotony w portal light. Przesterowalem troche ustawiania kamerki... Zamiast FG uzylem Particles irradiance, to obecny efekt... Narazie Density dosc male bo 0,035 za to wiecej promiemieni i wylaczone Interpoints... Oto efekt. Pierwszy raz od jakiegoś czasu wykonałęm oświetlenie wewnętrzne. Myślę jeszcze zrobić wogóle bez GI i FG i je sfakowac point lightami. Pytanko czemu mi lambert zle sie rendzie a mia material dobrze? Testy robie na jednym materiale z samym diffuse... Edytowane 14 Styczeń 2012 przez Sebazx6r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się