Jump to content

3D


gordon13
 Share

Recommended Posts

To bardzo trudne pytanie... Nie ma rzeczy uniwersalnych, wiec tak duze firmy uzywaja glownie swoich wlasnych programow oraz takich jak Maya, Softimage 3D, itp... W zaleznosci od potrzeb. Z tego co wiem na stronie adka jest wywiad z czlowiekiem ktory pracuje dla PDI Dreamworks (to Ci od Shreka). Epoke lodowcowa robilo studio \"Blue Sky\"

Link to comment
Share on other sites

JEsli chodzi o rendera to render Majki - Renderman bije wszystkie nawet komercyjne rendery Maxa na zbity lep:).

Na szczescie istnieje plugin - Maxman dzieki ktoremu mozna uzywac Rendermanaw Maxie:)

Jesli chodzi o same narzedzia to w Majsce sa podobne do Maxa, jednak interfejs oraz srodowisko wg mnie jest po stronie maxa.

 

Uwazam ze gdyby nie Renderman sukces Majki niebylby az tak ogromny!

Link to comment
Share on other sites

Nie tak do konca. Potega mayi nie opiera sie na rendermanie. Renderman jest to samodzielny renderer i mozna go uzywac z kazdego programu 3D. Tak naprawde moc mayi opera sie na jezyku skryptowym \'mel\' dzieki ktoremu program jest bardzo elastyczny. Interface natomiast stoi znacznie bardziej po stronie mayi. Wedlug mnie to najlepszy interfejs wsrod programow 3d. Jest on bardzo prosty w formie i elastyczny, a co za tym idzie, mozna go skonfigurowac w pelni do wlasnych potrzeb. Interfejs maxa nie jest az tak \"modyfikowalny\".

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze: Synuś nie wychwalaj Mayi i nie krzycz w nieboglosy ze jest najlepsza i w ogole, bo to bzdura - programy 3d to bardzo szeroko pojete tematy i nie mozna tego tak porownywac... zgoda Maya jest bezkonkurencyjna np. w NURBSach (z tego co slyszalem), ale za to lepiej sie pracuje w Maxie na Poly/Subdivision (rowniez z tego co slyszalem+swoje wlasne doswiadczenia). Renderery - fakt podstawowy renderer mayi jest lepszy od maxowego, a niesluszne jest wywyzszanie Rendermana bo jest on dostepny dla wiekszosci liczacych sie programow w tym 3dsmax. Ale wystarczy sciagnac sobie darmowego, powiedzmy V-Raya i juz siupel, aczkolwiek Scanline maxowy tez juz sie poprawil znacznie - GI.

 

Maya ma plusy bo bez plugow ma takie narzedzia jak Fur (max co prawda tez ma - scatter, ale tego kiepsko sie konfiguruje), Fluids i inne (bo cloth juz jest w maxie - reactor)

Czesc rzeczy jest latwiejsza w obsludze w mayi a czesc w maxie. Nie ma idealnego programu.

 

Po drugie: \'mel\' mayi jest faktycznie, ale za to max ma swojego \'max scripta\' :D

 

Long Live 3dsMax.

 

A tak btw. Nie cierpię Mayi :D

 

[Edited on 28-2-2003 by Gith]

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie... Max moze sie pochwalic filmikami do gier (wszystkie gry Blizzarda - gdzie filmiki sa boskie, RTCW, X-W:A i wiele innych, a poza tym samymi grami, bo wiekszosc jest robiona wlasnie Maxem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy