Napisano 25 Styczeń 201213 l Witam wszystkich serdecznie. Postanowiłem wymodelować aparat fotograficzny - Zenit ET. Większość obiektu jest ukończona, aczkolwiek w materii teksturowania, mapowania i renderowania jestem jeszcze zielony, postanowiłem, że czas najwyższy się w tej kwestii podszkolić. Modeluje w 3dsmax 2012, a do renderowania wybrałem V-Ray 2.0. Referki: http://vintagefilmcameras.blogspot.com/2011/08/zenit-et-russian-slr-camera-in-box-with.html Wykorzystane tutoriale: http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html http://www.evermotion.org/tutorials/show/7828/3dsmax-leather-in-vray Największym problemem na jaki się natknąłem jest zrobienie dobrze wyglądającej soczewki obiektywu. Próbowałem kilku gotowców z vray-materials.de aczkolwiek nie potrafię ich wykorzystać. http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=2607 - ten jest bardzo ciekawy, wg. pliku readme należy użyć systemu soczewek i mapę HDRi, jeszcze z nim zamierzam poeksperymentować, więc wszelkie uwagi na ten temat mile widziane. Zdaję sobie sprawę że proporcje modelu są jeszcze nieco zachwiane, postaram się z tym uporać. Materiał skóry jest tymczasowy, później dam coś bardziej zbliżonego. Korpus wygląda póki co trochę zbyt plastikowo. [ATTACH=CONFIG]84182[/ATTACH] Edytowane 25 Styczeń 201213 l przez Lauerhill
Napisano 29 Styczeń 201213 l Soczewki to w 90 procentach odbicia. Więc na razie postaraj się je zrobić jak najdokładniej, a tym jak i co odbijają będziesz się martwił później. Pamiętaj by zrobić wszystkie soczewki w obiektywie. Jeśli dobrze zrobisz model, to będziesz wiedział, że ewentualny problem leży w materiale i otoczeniu. Aha, i nie używaj MS'a czy TS'a na soczewkach.
Napisano 29 Styczeń 201213 l Oprócz tego co Ci powiedział RA :D Słuchaj sie go a dobrze skonczysz:D To Ci sie model nie zgadza z oryginałem. Proporcje masz złe :D Przeglądnij wiecej refek , podstaw sobie zdjecia z allegro jako pseudo blueprinty:D wymiary sobie znajdz i wtedy modeluj:D Bo na oko to słabo wychodzi:D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto