Lauerhill Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie. Postanowiłem wymodelować aparat fotograficzny - Zenit ET. Większość obiektu jest ukończona, aczkolwiek w materii teksturowania, mapowania i renderowania jestem jeszcze zielony, postanowiłem, że czas najwyższy się w tej kwestii podszkolić. Modeluje w 3dsmax 2012, a do renderowania wybrałem V-Ray 2.0. Referki: http://vintagefilmcameras.blogspot.com/2011/08/zenit-et-russian-slr-camera-in-box-with.html Wykorzystane tutoriale: http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html http://www.evermotion.org/tutorials/show/7828/3dsmax-leather-in-vray Największym problemem na jaki się natknąłem jest zrobienie dobrze wyglądającej soczewki obiektywu. Próbowałem kilku gotowców z vray-materials.de aczkolwiek nie potrafię ich wykorzystać. http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=2607 - ten jest bardzo ciekawy, wg. pliku readme należy użyć systemu soczewek i mapę HDRi, jeszcze z nim zamierzam poeksperymentować, więc wszelkie uwagi na ten temat mile widziane. Zdaję sobie sprawę że proporcje modelu są jeszcze nieco zachwiane, postaram się z tym uporać. Materiał skóry jest tymczasowy, później dam coś bardziej zbliżonego. Korpus wygląda póki co trochę zbyt plastikowo. [ATTACH=CONFIG]84182[/ATTACH] Edytowane 25 Styczeń 2012 przez Lauerhill
RA Napisano 29 Styczeń 2012 Napisano 29 Styczeń 2012 Soczewki to w 90 procentach odbicia. Więc na razie postaraj się je zrobić jak najdokładniej, a tym jak i co odbijają będziesz się martwił później. Pamiętaj by zrobić wszystkie soczewki w obiektywie. Jeśli dobrze zrobisz model, to będziesz wiedział, że ewentualny problem leży w materiale i otoczeniu. Aha, i nie używaj MS'a czy TS'a na soczewkach.
Karkosik Napisano 29 Styczeń 2012 Napisano 29 Styczeń 2012 Oprócz tego co Ci powiedział RA :D Słuchaj sie go a dobrze skonczysz:D To Ci sie model nie zgadza z oryginałem. Proporcje masz złe :D Przeglądnij wiecej refek , podstaw sobie zdjecia z allegro jako pseudo blueprinty:D wymiary sobie znajdz i wtedy modeluj:D Bo na oko to słabo wychodzi:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się