odwyk Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Witam, walczę z jedną sceną i nie mogę ogarnąć pewnych rzeczy. Wrzucam materiał poglądowy: I jak widać to ssie. Problem mam z dachówką - jest wymodelowana, ale po stronie gdzie nie mam światła pojawiły się jakieś plamy i nie wiem jak się ich pozbyć ani skąd się wzięły. Poza tym prosze o opinie i rady :)
olaf Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 strzelam ze musisz zwiększyć sampling/ilośc fotonów.
odwyk Napisano 25 Styczeń 2012 Autor Napisano 25 Styczeń 2012 Coś się wali z obrazkami, dlatego wklejam tutaj:
incorect Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Moim zdaniem to mimo, że dałeś ustawienia "high" to nie zmienia faktu, że takie nie są :) Jeśli oczekujesz ładniejszego rendera to zwiększ HSph subdivs i interp. samples w irr oraz ilosc subdivs w lc. Swoją drogą przeczytaj sobie to: http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=101 Dobry tutorial o podstawowych parametrach VRay'a :)
Kub@ Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Irradiance na medium powinien wystarczyć, subdivs 70 , samples 35. Głównym sprawcą "grzybów" jest najprawdopodobniej tryb delone triangulation, daj go na ten standardowy. Light Cache samples daj na 1000 i zmniejsz sample size do 0,006. Zrezygnuj też z tego dziwnego oświetlenia i wrzuć sun+sky albo dome light z mapą hdri. No i do tego camera physical żeby łatwiej ekspozycję ustawić. Lepiej nie kombinowac i używac standardowych ustawień które sprawdzają się w 99% przypadków ;)
odwyk Napisano 26 Styczeń 2012 Autor Napisano 26 Styczeń 2012 Po zmianie IRR i LC wyszło jak wyżej. Czyli większość syfu zniknęła. Dzięki! :) Używam maxa 7 i vray 1.47.03 i nie bardzo wiem czy to o czym mówisz (sun+sky i dome light) w nim istnieje. Szukałem ale nie znalazłem. Tak samo jak vraypsychicalcamera. Oświetlam zwykłym target directional light imitującym słońce + vray gi environment. Wciąż nie potrafię zrobić dobrych szyb w oknach żeby były jakieś fajne odbcia otoczenia. Albo nic nie widać, albo robi się lustro :/ Materiał: diffuse: black; reflect: 218,218,218; frasnel; IOR 1,6; refract: white, IOR 1,6; I poza tym czekam na dalszą konstruktywną krytykę :)
arturskoczek Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 Odbic nie ma bo ... nie ma co odbijać :) Aby wyszły ładne odbicia to zrób chociaż podstawowe otoczenie, dodaj mapkę enviroment. Jeśli chodzi o okna to warto wstawić 'firankę' z jasnym materiałem, wtedy szkło zaczyna wyglądać.
odwyk Napisano 25 Luty 2012 Autor Napisano 25 Luty 2012 Mały up, z poprawionymi ustawieniami, prosto z maxa. Wiem, że trawa ssie i zakrywa rynny ale nie mam na nią pomysłu. Robię ją vray displ z mapa, ale to nie daje fajnego efektu - jak to zrobić lepiej, ale żeby nie zarżnęło mi kompa :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się