Skocz do zawartości

Dom z drewna - exterior


odwyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

walczę z jedną sceną i nie mogę ogarnąć pewnych rzeczy. Wrzucam materiał poglądowy:

 

fa3b36ee1fd9e8f2.jpg

 

cfbcfbb419614c3a.jpg

 

13a11ba9d5ae218e.jpg

 

 

I jak widać to ssie. Problem mam z dachówką - jest wymodelowana, ale po stronie gdzie nie mam światła pojawiły się jakieś plamy i nie wiem jak się ich pozbyć ani skąd się wzięły. Poza tym prosze o opinie i rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moim zdaniem to mimo, że dałeś ustawienia "high" to nie zmienia faktu, że takie nie są :)

Jeśli oczekujesz ładniejszego rendera to zwiększ HSph subdivs i interp. samples w irr oraz ilosc subdivs w lc.

Swoją drogą przeczytaj sobie to: http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=101

Dobry tutorial o podstawowych parametrach VRay'a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irradiance na medium powinien wystarczyć, subdivs 70 , samples 35. Głównym sprawcą "grzybów" jest najprawdopodobniej tryb delone triangulation, daj go na ten standardowy.

Light Cache samples daj na 1000 i zmniejsz sample size do 0,006.

Zrezygnuj też z tego dziwnego oświetlenia i wrzuć sun+sky albo dome light z mapą hdri.

No i do tego camera physical żeby łatwiej ekspozycję ustawić.

 

Lepiej nie kombinowac i używac standardowych ustawień które sprawdzają się w 99% przypadków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e1517773b1e7eb5a.jpg

90b5cb5ae6e39637.jpg

Po zmianie IRR i LC wyszło jak wyżej. Czyli większość syfu zniknęła. Dzięki! :)

Używam maxa 7 i vray 1.47.03 i nie bardzo wiem czy to o czym mówisz (sun+sky i dome light) w nim istnieje. Szukałem ale nie znalazłem. Tak samo jak vraypsychicalcamera. Oświetlam zwykłym target directional light imitującym słońce + vray gi environment.

Wciąż nie potrafię zrobić dobrych szyb w oknach żeby były jakieś fajne odbcia otoczenia. Albo nic nie widać, albo robi się lustro :/

Materiał: diffuse: black; reflect: 218,218,218; frasnel; IOR 1,6; refract: white, IOR 1,6;

I poza tym czekam na dalszą konstruktywną krytykę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36618cadb95d4574m.jpg

 

Mały up, z poprawionymi ustawieniami, prosto z maxa.

Wiem, że trawa ssie i zakrywa rynny ale nie mam na nią pomysłu. Robię ją vray displ z mapa, ale to nie daje fajnego efektu - jak to zrobić lepiej, ale żeby nie zarżnęło mi kompa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności