Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

walczę z jedną sceną i nie mogę ogarnąć pewnych rzeczy. Wrzucam materiał poglądowy:

 

fa3b36ee1fd9e8f2.jpg

 

cfbcfbb419614c3a.jpg

 

13a11ba9d5ae218e.jpg

 

 

I jak widać to ssie. Problem mam z dachówką - jest wymodelowana, ale po stronie gdzie nie mam światła pojawiły się jakieś plamy i nie wiem jak się ich pozbyć ani skąd się wzięły. Poza tym prosze o opinie i rady :)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

strzelam ze musisz zwiększyć sampling/ilośc fotonów.

Napisano

Moim zdaniem to mimo, że dałeś ustawienia "high" to nie zmienia faktu, że takie nie są :)

Jeśli oczekujesz ładniejszego rendera to zwiększ HSph subdivs i interp. samples w irr oraz ilosc subdivs w lc.

Swoją drogą przeczytaj sobie to: http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=101

Dobry tutorial o podstawowych parametrach VRay'a :)

Napisano

Irradiance na medium powinien wystarczyć, subdivs 70 , samples 35. Głównym sprawcą "grzybów" jest najprawdopodobniej tryb delone triangulation, daj go na ten standardowy.

Light Cache samples daj na 1000 i zmniejsz sample size do 0,006.

Zrezygnuj też z tego dziwnego oświetlenia i wrzuć sun+sky albo dome light z mapą hdri.

No i do tego camera physical żeby łatwiej ekspozycję ustawić.

 

Lepiej nie kombinowac i używac standardowych ustawień które sprawdzają się w 99% przypadków ;)

Napisano
  • Autor

e1517773b1e7eb5a.jpg

90b5cb5ae6e39637.jpg

Po zmianie IRR i LC wyszło jak wyżej. Czyli większość syfu zniknęła. Dzięki! :)

Używam maxa 7 i vray 1.47.03 i nie bardzo wiem czy to o czym mówisz (sun+sky i dome light) w nim istnieje. Szukałem ale nie znalazłem. Tak samo jak vraypsychicalcamera. Oświetlam zwykłym target directional light imitującym słońce + vray gi environment.

Wciąż nie potrafię zrobić dobrych szyb w oknach żeby były jakieś fajne odbcia otoczenia. Albo nic nie widać, albo robi się lustro :/

Materiał: diffuse: black; reflect: 218,218,218; frasnel; IOR 1,6; refract: white, IOR 1,6;

I poza tym czekam na dalszą konstruktywną krytykę :)

Napisano

Odbic nie ma bo ... nie ma co odbijać :) Aby wyszły ładne odbicia to zrób chociaż podstawowe otoczenie, dodaj mapkę enviroment. Jeśli chodzi o okna to warto wstawić 'firankę' z jasnym materiałem, wtedy szkło zaczyna wyglądać.

Napisano
  • Autor

36618cadb95d4574m.jpg

 

Mały up, z poprawionymi ustawieniami, prosto z maxa.

Wiem, że trawa ssie i zakrywa rynny ale nie mam na nią pomysłu. Robię ją vray displ z mapa, ale to nie daje fajnego efektu - jak to zrobić lepiej, ale żeby nie zarżnęło mi kompa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności