Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

walczę z jedną sceną i nie mogę ogarnąć pewnych rzeczy. Wrzucam materiał poglądowy:

 

fa3b36ee1fd9e8f2.jpg

 

cfbcfbb419614c3a.jpg

 

13a11ba9d5ae218e.jpg

 

 

I jak widać to ssie. Problem mam z dachówką - jest wymodelowana, ale po stronie gdzie nie mam światła pojawiły się jakieś plamy i nie wiem jak się ich pozbyć ani skąd się wzięły. Poza tym prosze o opinie i rady :)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

strzelam ze musisz zwiększyć sampling/ilośc fotonów.

Napisano

Moim zdaniem to mimo, że dałeś ustawienia "high" to nie zmienia faktu, że takie nie są :)

Jeśli oczekujesz ładniejszego rendera to zwiększ HSph subdivs i interp. samples w irr oraz ilosc subdivs w lc.

Swoją drogą przeczytaj sobie to: http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=101

Dobry tutorial o podstawowych parametrach VRay'a :)

Napisano

Irradiance na medium powinien wystarczyć, subdivs 70 , samples 35. Głównym sprawcą "grzybów" jest najprawdopodobniej tryb delone triangulation, daj go na ten standardowy.

Light Cache samples daj na 1000 i zmniejsz sample size do 0,006.

Zrezygnuj też z tego dziwnego oświetlenia i wrzuć sun+sky albo dome light z mapą hdri.

No i do tego camera physical żeby łatwiej ekspozycję ustawić.

 

Lepiej nie kombinowac i używac standardowych ustawień które sprawdzają się w 99% przypadków ;)

Napisano
  • Autor

e1517773b1e7eb5a.jpg

90b5cb5ae6e39637.jpg

Po zmianie IRR i LC wyszło jak wyżej. Czyli większość syfu zniknęła. Dzięki! :)

Używam maxa 7 i vray 1.47.03 i nie bardzo wiem czy to o czym mówisz (sun+sky i dome light) w nim istnieje. Szukałem ale nie znalazłem. Tak samo jak vraypsychicalcamera. Oświetlam zwykłym target directional light imitującym słońce + vray gi environment.

Wciąż nie potrafię zrobić dobrych szyb w oknach żeby były jakieś fajne odbcia otoczenia. Albo nic nie widać, albo robi się lustro :/

Materiał: diffuse: black; reflect: 218,218,218; frasnel; IOR 1,6; refract: white, IOR 1,6;

I poza tym czekam na dalszą konstruktywną krytykę :)

Napisano

Odbic nie ma bo ... nie ma co odbijać :) Aby wyszły ładne odbicia to zrób chociaż podstawowe otoczenie, dodaj mapkę enviroment. Jeśli chodzi o okna to warto wstawić 'firankę' z jasnym materiałem, wtedy szkło zaczyna wyglądać.

Napisano
  • Autor

36618cadb95d4574m.jpg

 

Mały up, z poprawionymi ustawieniami, prosto z maxa.

Wiem, że trawa ssie i zakrywa rynny ale nie mam na nią pomysłu. Robię ją vray displ z mapa, ale to nie daje fajnego efektu - jak to zrobić lepiej, ale żeby nie zarżnęło mi kompa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.