Napisano 3 Luty 201213 l Ma ktoś jakiś fajny sposób na symulowanie spot light w Cycles? Wiem że zwykły spot nie działa w cycles więc jako go zasymulować?
Napisano 3 Luty 201213 l najłatwiej to zrobić wstawiając kule usuwając dolną połowe wierzchołków skalując 1.5 do 3 x po osi Z do środka wrzucasz lampe zwykłą bądź spot, ustawiasz jej rozmiar tak by nie wystawała poza tą obudowe. Obudowie w Ray visibilty (zakładka object) zostawiasz tylko shadow. Rozpiętość spota zmieniasz przesuwając lampe wewnątrz tej obudowy lub modyfikując kształt obudowy. IES-a możesz zasymulować wstawiając u wylotu okrąg na zmiane wypełniony i pusty stosując dla niego te same ustwienia visibilty co dla obudowy. Oczywiście zasłonić możesz czymkolwiek tworząc w ten sposób dowolny kształt promieni światła. Jeśli pomogłem nie pogniewam sie za serducho :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto