mctomciu Napisano 3 Luty 2012 Napisano 3 Luty 2012 Ma ktoś jakiś fajny sposób na symulowanie spot light w Cycles? Wiem że zwykły spot nie działa w cycles więc jako go zasymulować?
RUNNER18 Napisano 3 Luty 2012 Napisano 3 Luty 2012 najłatwiej to zrobić wstawiając kule usuwając dolną połowe wierzchołków skalując 1.5 do 3 x po osi Z do środka wrzucasz lampe zwykłą bądź spot, ustawiasz jej rozmiar tak by nie wystawała poza tą obudowe. Obudowie w Ray visibilty (zakładka object) zostawiasz tylko shadow. Rozpiętość spota zmieniasz przesuwając lampe wewnątrz tej obudowy lub modyfikując kształt obudowy. IES-a możesz zasymulować wstawiając u wylotu okrąg na zmiane wypełniony i pusty stosując dla niego te same ustwienia visibilty co dla obudowy. Oczywiście zasłonić możesz czymkolwiek tworząc w ten sposób dowolny kształt promieni światła. Jeśli pomogłem nie pogniewam sie za serducho :) 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się