Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ma ktoś jakiś fajny sposób na symulowanie spot light w Cycles?

Wiem że zwykły spot nie działa w cycles więc jako go zasymulować?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najłatwiej to zrobić wstawiając kule usuwając dolną połowe wierzchołków skalując 1.5 do 3 x po osi Z do środka wrzucasz lampe zwykłą bądź spot, ustawiasz jej rozmiar tak by nie wystawała poza tą obudowe. Obudowie w Ray visibilty (zakładka object) zostawiasz tylko shadow. Rozpiętość spota zmieniasz przesuwając lampe wewnątrz tej obudowy lub modyfikując kształt obudowy.

 

IES-a możesz zasymulować wstawiając u wylotu okrąg na zmiane wypełniony i pusty stosując dla niego te same ustwienia visibilty co dla obudowy. Oczywiście zasłonić możesz czymkolwiek tworząc w ten sposób dowolny kształt promieni światła.

 

Jeśli pomogłem nie pogniewam sie za serducho :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności