Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Aby nie śmiecić na forum drobnicą zakładam wątek - teczkę do której będę wrzucać różne prace.

Proszę o komentarze, sugestie i overpainty. Mam nadzieję, że zmobilizuje mnie to do wzmożonej nauki modelowania.

 

 

Na początek trochę starszych, skończonych już obrazków:

 

interior_dz_02_by_dwsel-d32acod.png

 

interior_dz_04_by_dwsel-d381gx0.png

 

 

i nieco nowsze proste modele obiektów:

 

cans3.jpg

 

siatka:

 

puszkasiatkafin2.png

 

 

render2ni.jpg

 

siatka:

 

scr2e.png

Edytowane przez dwsel
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No widzę widzę, robisz w programie, od którego zacząłem 3D. To część mojego dzieciństwa. No i jak już chcesz fotorealistyczne obrazki, to naprawdę, zainteresuj się pewnym programem (nawet jak jest przestarzały) - Kerkythea 2008 Echo. Na pewną metę się przyda, galeria prac z KT jest nawet spoko :) Sam dużo bawiłem się KT. Warto, bo za free i supportuje OBJ'e z Anim8or'a.

Anim8or myślę, że dobrze wiesz, że już dalej nie będzie rozwijany i ma słabe mapowanie tekstur. Obecnie darmowym standardem jest Blender :/ No ale, muszę przyznać, że Anim8or pozwolił mi poznać podstawy modelowania 3D. Jest taki intuicyjny, bardzo łatwy do przyswojenia :)

Napisano

@Dunuś

Hey, dzięki za odpowiedź. To ja też się przedstawię ;)

 

Zaczynałam zabawę z 3d od pewnego programu u moich znajomych Dream 3d (wtedy Corel a teraz podobno - zupełnie niepodobna - Carrara od DAZ), potem był programik z gazety "Simply 3D" (składanie obrazków z clipartów 3d i brył podstawowych :D ), a potem kuzyn zainteresował mnie "jedynym słusznym programem". Uczyłam się z jego Helionowskich książek: http://www.ksiegarnia.it/grafika_komputerowa_3ds_max/id1791,3D-Studio-4.0-dla-zaawansowanych.html i http://www.ksiegarnia.it/grafika_komputerowa_3ds_max/id313,3D-Studio-MAX.-Vademecum-profesjonalisty.html oraz archiwalnych numerów "Magazynu 3D".

 

Potem przez kilka lat uczyłam się grafiki 2d i śledziłam rozwój darmowego softu 2d i 3d. Przyznam szczerze, że odkąd tylko Blender został uwolniony to podchodziłam do niego "jak pies do jeża" a jego GUI darzyłam szczerą nienawiścią. Później przyszła moda na renderery unbiased i bawiłam się Indigo jak jeszcze był darmowy, no i oczywiście Kerky.

 

Blendera używam aktualnie do UV mapowania i rozważam użycie jego nodów do compositingu i systemu cząsteczek (jak skończą wreszcie meshing SPH). Do modelowania tak średnio mi się widzi (bałagan w menu, widgety w 2.5 zajmujące dużo miejsca na ekranie, konieczność używania skrótów do wszystkiego). Jako że aktualnie studiuje na uczelni technicznej, to czasami z przyjemnością bawię się w "jedynym słusznym sofcie" i trochę znam też Vraya, ale wiem że raczej nie będzie mnie nigdy stać na zakup Maxa do prac komercyjnych.

 

Anim8or przypomina mi trochę stare 3D Studio ;) ale da się z niego co nieco wycisnąć. Może nawet jest szybciej czasami ustawić kilka świateł więcej i poprawić błędy oświetlenia w postpro. Aktualnie stwierdzam, że bez porządnego eksportera to taka średnia przyjemność odtwarzać materiały od zera po każdej poprawce i ponownym zaimportowaniu sceny do Kerky. Dlatego jak tylko zrobię jedną, od dłuższego czasu planowaną pracę do mojego folio (mam nadzieję, że temat tutaj i pokazywanie postępów zmobilizuje mnie do dążenia do wyższej jakości) to wrócę do zawieszonego projektu pisania eksportera do Luxa (Luxrender).

 

Pierwszy obrazek od góry to moja pierwsza wizualizacja. Na drugim obrazku jest dość sporo szumu, bo miał to być tylko draft. Ale ponieważ robiłam tą wizualizację dla osoby która zajmuje się grafiką 2d, nie musiałam już wykonywać poprawek, ponieważ ta osoba użyła obrazka jako bazy do wprowadzenia własnych zmian w projekcie i na podstawie tego były wykonane prace w łazience.

 

Pozdrawiam

Napisano

właśnie sobie o czymś przypomniałem, ale wątpię w skuteczność bo o tym dowiedziałem się dawno temu i od dawna nic z tym nie porobiłem, ale można spróbować:

http://www.turbosquid.com/gmax

http://www.kerkythea.net/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=42&func=fileinfo&id=13

 

no i jak widać gmax to taki "okrojony 3ds" i ze strony Kerkythei jest jakiś dodatek eksportujący. Jestem w pracy więc nie mogę tego wszystkiego wypróbować :)

 

Co do Blendera, zastanawiam się jak by tu przenieść chociażby część zagadnień z 3ds Max do Blendera :) a z Blendera no proszę ==> vRay, Indigo, Luxrender, Yafaray, Kerkythea, Octane itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności