Skocz do zawartości

Artefakty przy HDRI


drumratio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

czesto tak sie dzieje jak wrzuca sie wielka mape HDR do oswietlenia i malo sampli. Do oswietlenia lepsza jest HDRka niskiej rozdzielczosci jesli chcesz zaoszczedzic na samplach i uniknac artefaktow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ustawić vrayowskie światło jako dome i wrzucić hdrkę w slot tekstury. Powinno pomóc.

 

To nie zadziała... zawsze wrzucam hdri w dome i też miałem z tym problem.

 

Natomiast mirach ma rację powoduje to mapa HDRI, ale czy o rozmiar chodzi to nie wiem dokładnie ale chętnie to sprawdzę bo też zawsze 6k wrzucałem do oświetlania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemalowalem mapke HDRI w ps i juz nie ma tych plamek :d

W dome też testowalem- plamki nadal były.

Nie ma znaczenia czy mam włączoną kaustykę w GI.

Testowalem równiez na boxikach tylko z materialem diffuse i to samo.

Okazało sie ,ze przy metodzie liczenia z Brute Force plamki znikaja.

Przy IR LC zmiana jakości IR na lepszą powoduje,że plamki są mniejsze ale bardziej ostre.

Problem sie tyczy tylko ,niektórych map hdri i tylko tych z dużą rozdziałką.

Nie bardzo wiem jakie jeszcze ustawienia podac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie kaustyki i ustawienia IRR nie przynosiły satysfakcjonującego rezultatu, to masz Pan 2 wyjścia.

Albo porządnie przesamplować GI - da się z LC + IRR, albo zmniejszyć mapę i zblurować w jakimś sofcie, który obsługuje HDR'ki - polecam HDR Shop.

 

Pamiętaj, że samplowanie hdr'ki również jest adaptacyjne, czyli GI "wypuszcza" z HDR'ki więcej sampli tam gdzie jaśniej, a tam gdzie ciemniej mniej. [Vray]

 

Wydaje mi się, że ten problem był poruszany na forum pare razy !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi:

Vray, Arnold, MR i inne mogą korzystać ze światła generalnie w dwojaki sposób. Światła (czyli spoty, area, itd) oraz w róznej postaci geo z iluminacją (mesh do których zaliczam też HDR'ki, ponieważ maja podobna charakterystykę). Jeśli użyjemy drugiej formy oświetlania zauwazyc można, że ilość artefaktów spada wraz ze wzroetm skali danego obiektu. To znaczy, że im mniejszy geo z iluminacją tym więcej artefaktów i to nie tylko w hybrydach takich jak Vray czy MR ale też w czystych brute forcach jak Arnold czy Maxwell.

Dlatego należy unikać małych świecących punktów pochodzących z geometri czy tez HDR-ki.

Rozdziałka ma mniejsze znaczenie (ma znaczenie jesli chcemy obniżych uzycie pamieci ram) w stosunku do szczegółówości. Do oswietlania (iluminacja, GI) powinno się używać mocno Zblurowanej mapki, gdyż chodzi tylko o samplowanie koloru do oswietlenia sceny a nie detali (o ile nie chcemy uzyskać relatywnie twardych cieni, ale to można osiągna inaczej). Szczegółowej HDR-ki a w zasadzie nawet jpg czasami ujdzie do odbić ew. refrakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności