drumratio Napisano 9 Luty 2012 Share Napisano 9 Luty 2012 (edytowane) Witam Mam kłopot z oświetleniem mapą HDRI.Wychodzą dziwne plamy.Czego to wina i jak temu mozna zaradzić? Ustawienia: Vray IR LC global sudiv na 2.0 w dmc sampler. HDRI w 7500x3500 px http://imageshack.us/photo/my-images/513/testjsd.jpg/][/url] Edytowane 9 Luty 2012 przez drumratio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 9 Luty 2012 Share Napisano 9 Luty 2012 udzielasz za mało informacji. nie piszesz czym renderujesz itp ani jakie ustawienia. chyba najłatwiej uzyc photoshopa w celu korekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 9 Luty 2012 Share Napisano 9 Luty 2012 czesto tak sie dzieje jak wrzuca sie wielka mape HDR do oswietlenia i malo sampli. Do oswietlenia lepsza jest HDRka niskiej rozdzielczosci jesli chcesz zaoszczedzic na samplach i uniknac artefaktow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Możesz ustawić vrayowskie światło jako dome i wrzucić hdrkę w slot tekstury. Powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Efekt takich kropeczek powoduje wiele rzeczy. Niekoniecznie musi to być GI [chodź ustawienia w sumie to mógłbyś podać]. Pierwsze co to bym obstawiał włączone kaustyki w GI/Refractive. Daj więcej info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasjogabonito Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Możesz ustawić vrayowskie światło jako dome i wrzucić hdrkę w slot tekstury. Powinno pomóc. To nie zadziała... zawsze wrzucam hdri w dome i też miałem z tym problem. Natomiast mirach ma rację powoduje to mapa HDRI, ale czy o rozmiar chodzi to nie wiem dokładnie ale chętnie to sprawdzę bo też zawsze 6k wrzucałem do oświetlania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drumratio Napisano 10 Luty 2012 Autor Share Napisano 10 Luty 2012 Przemalowalem mapke HDRI w ps i juz nie ma tych plamek :d W dome też testowalem- plamki nadal były. Nie ma znaczenia czy mam włączoną kaustykę w GI. Testowalem równiez na boxikach tylko z materialem diffuse i to samo. Okazało sie ,ze przy metodzie liczenia z Brute Force plamki znikaja. Przy IR LC zmiana jakości IR na lepszą powoduje,że plamki są mniejsze ale bardziej ostre. Problem sie tyczy tylko ,niektórych map hdri i tylko tych z dużą rozdziałką. Nie bardzo wiem jakie jeszcze ustawienia podac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 10 Luty 2012 Share Napisano 10 Luty 2012 Skoro nie kaustyki i ustawienia IRR nie przynosiły satysfakcjonującego rezultatu, to masz Pan 2 wyjścia. Albo porządnie przesamplować GI - da się z LC + IRR, albo zmniejszyć mapę i zblurować w jakimś sofcie, który obsługuje HDR'ki - polecam HDR Shop. Pamiętaj, że samplowanie hdr'ki również jest adaptacyjne, czyli GI "wypuszcza" z HDR'ki więcej sampli tam gdzie jaśniej, a tam gdzie ciemniej mniej. [Vray] Wydaje mi się, że ten problem był poruszany na forum pare razy !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 11 Luty 2012 Share Napisano 11 Luty 2012 O co chodzi: Vray, Arnold, MR i inne mogą korzystać ze światła generalnie w dwojaki sposób. Światła (czyli spoty, area, itd) oraz w róznej postaci geo z iluminacją (mesh do których zaliczam też HDR'ki, ponieważ maja podobna charakterystykę). Jeśli użyjemy drugiej formy oświetlania zauwazyc można, że ilość artefaktów spada wraz ze wzroetm skali danego obiektu. To znaczy, że im mniejszy geo z iluminacją tym więcej artefaktów i to nie tylko w hybrydach takich jak Vray czy MR ale też w czystych brute forcach jak Arnold czy Maxwell. Dlatego należy unikać małych świecących punktów pochodzących z geometri czy tez HDR-ki. Rozdziałka ma mniejsze znaczenie (ma znaczenie jesli chcemy obniżych uzycie pamieci ram) w stosunku do szczegółówości. Do oswietlania (iluminacja, GI) powinno się używać mocno Zblurowanej mapki, gdyż chodzi tylko o samplowanie koloru do oswietlenia sceny a nie detali (o ile nie chcemy uzyskać relatywnie twardych cieni, ale to można osiągna inaczej). Szczegółowej HDR-ki a w zasadzie nawet jpg czasami ujdzie do odbić ew. refrakcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 11 Luty 2012 Share Napisano 11 Luty 2012 drumratio: najlepiej będzie jak udostępnisz hdrkę do testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się