Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

W Maxie 2011 chcę wyrenderować To Texture mapę diffuse w VRay'u i mi nie wychodzi. A właściwie, to wychodzi co innego, niż moje oczekiwania. Ponieważ to są renderingi próbne, ustawienia VR są niskie ale z GI: silniki - LC i Irr.. W scenie jest kilkadziesiąt obiektów z materiałami VRaya, kilka świateł VRay Plane i (ponieważ to wnętrze z oknami) jako słońce standardowy DirectionalLight z ustawionymi cieniami Vray. Renderuję w gammie 2,2 (w ustawieniach maxa) na ten sam obiekt z kanału 1 na 1 (No Projection...). Na początku jako Output w ustawieniach Render To Texture wybierałem standardowe DiffuseMap, ale obrazek wychodził cały czarny. A właściwie wyfenderowany obrazek jest ok., tylko zapisany jest czarny. W końcu wybrałem wszystkie możliwe mapy i wyniki renderingów są następujące:

 

Wszystkie standardowe - że tak powiem - mapy Render Element są czarne.

Wszystkie mapy Vray(...) nie trzymają gammy 2,2.

 

Najbliższy prawdy jest rendering VRayTotalLightigMap ale i on nie trzyma gammy 2,2 a wydaje mi się, że jest nawet poniżej wartości 1 (ocena subiektywna).

 

Zwykły rendering z camery VRay'owskiej jest OK.

 

Pytanie: jaki wybrać Rendering Element w To Texture i co zrobić, aby renderingi dla Diffuse trzymały gammę 2,2 ?

 

Dla porządku: znalazłem podobny wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61526&highlight=to+texture , ale mistrz Levus swoimi podpowiedziami nie rozwiązał mojego problemu (z całym szacunkiem dla Mistrza - pozdrawiam).

Edytowane przez waza
  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Dzięki za podpowiedź ale nie działa. Jak pisałem, spróbowałem w końcu wszystkie mapy (VrayCompleteMap również) renderując je hurtem. Pokazuję wyniki - po lewej stronie obrazek wyrenderowany a po prawej zapisany automatycznie jako VrayCompleteMap

 

 

scaled.php?server=138&filename=przykladf.jpg&res=medium

Jeśli chodzi o drugie zdanie podpowiedzi, to nie bardzo wiem, gdzie to sprawdzić. Będę bardzo wdzięczny za dalsze instrukcje.

Edytowane przez waza
Napisano

odrazu widać, że masz problemy z gammą. 1'szy jest z gammą 2.2 a drugi już jej przy zapisie nie uwzględnia. Daj w Gamma/Lut Output Bitmap = 2.2 i po temacie.

Napisano

Włączę sie bo znam problem

Gamma/Lut ustawione poprawnie 2,2 na wejsciu i wyjściu affect colors i materials zaznoczone własciwie tak jak to teraz jest w standardzie

Render z kamery zapisuje sie porawnie

Render do tekstury zapisuje sie w gammie 1

VFB chyba nie ma nic do rzeczy chyba że mozna renderować do tekstur w VFB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności