Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

W Maxie 2011 chcę wyrenderować To Texture mapę diffuse w VRay'u i mi nie wychodzi. A właściwie, to wychodzi co innego, niż moje oczekiwania. Ponieważ to są renderingi próbne, ustawienia VR są niskie ale z GI: silniki - LC i Irr.. W scenie jest kilkadziesiąt obiektów z materiałami VRaya, kilka świateł VRay Plane i (ponieważ to wnętrze z oknami) jako słońce standardowy DirectionalLight z ustawionymi cieniami Vray. Renderuję w gammie 2,2 (w ustawieniach maxa) na ten sam obiekt z kanału 1 na 1 (No Projection...). Na początku jako Output w ustawieniach Render To Texture wybierałem standardowe DiffuseMap, ale obrazek wychodził cały czarny. A właściwie wyfenderowany obrazek jest ok., tylko zapisany jest czarny. W końcu wybrałem wszystkie możliwe mapy i wyniki renderingów są następujące:

 

Wszystkie standardowe - że tak powiem - mapy Render Element są czarne.

Wszystkie mapy Vray(...) nie trzymają gammy 2,2.

 

Najbliższy prawdy jest rendering VRayTotalLightigMap ale i on nie trzyma gammy 2,2 a wydaje mi się, że jest nawet poniżej wartości 1 (ocena subiektywna).

 

Zwykły rendering z camery VRay'owskiej jest OK.

 

Pytanie: jaki wybrać Rendering Element w To Texture i co zrobić, aby renderingi dla Diffuse trzymały gammę 2,2 ?

 

Dla porządku: znalazłem podobny wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61526&highlight=to+texture , ale mistrz Levus swoimi podpowiedziami nie rozwiązał mojego problemu (z całym szacunkiem dla Mistrza - pozdrawiam).

Edytowane przez waza

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Szanowny Panie, VrayCompleteMap powinien zadziałać. Jeżeli używasz sRGB w VFB to jest przyczyną ciemnych renderów.

Napisano
  • Autor

Dzięki za podpowiedź ale nie działa. Jak pisałem, spróbowałem w końcu wszystkie mapy (VrayCompleteMap również) renderując je hurtem. Pokazuję wyniki - po lewej stronie obrazek wyrenderowany a po prawej zapisany automatycznie jako VrayCompleteMap

 

 

scaled.php?server=138&filename=przykladf.jpg&res=medium

Jeśli chodzi o drugie zdanie podpowiedzi, to nie bardzo wiem, gdzie to sprawdzić. Będę bardzo wdzięczny za dalsze instrukcje.

Edytowane przez waza

Napisano

odrazu widać, że masz problemy z gammą. 1'szy jest z gammą 2.2 a drugi już jej przy zapisie nie uwzględnia. Daj w Gamma/Lut Output Bitmap = 2.2 i po temacie.

Napisano
  • Autor

No właśnie Gientekwl. Problem w tym, że mam tak ustawione i efekt jak wyżej.

Napisano

Włączę sie bo znam problem

Gamma/Lut ustawione poprawnie 2,2 na wejsciu i wyjściu affect colors i materials zaznoczone własciwie tak jak to teraz jest w standardzie

Render z kamery zapisuje sie porawnie

Render do tekstury zapisuje sie w gammie 1

VFB chyba nie ma nic do rzeczy chyba że mozna renderować do tekstur w VFB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.