waza Napisano 11 Luty 2012 Napisano 11 Luty 2012 (edytowane) Witam. W Maxie 2011 chcę wyrenderować To Texture mapę diffuse w VRay'u i mi nie wychodzi. A właściwie, to wychodzi co innego, niż moje oczekiwania. Ponieważ to są renderingi próbne, ustawienia VR są niskie ale z GI: silniki - LC i Irr.. W scenie jest kilkadziesiąt obiektów z materiałami VRaya, kilka świateł VRay Plane i (ponieważ to wnętrze z oknami) jako słońce standardowy DirectionalLight z ustawionymi cieniami Vray. Renderuję w gammie 2,2 (w ustawieniach maxa) na ten sam obiekt z kanału 1 na 1 (No Projection...). Na początku jako Output w ustawieniach Render To Texture wybierałem standardowe DiffuseMap, ale obrazek wychodził cały czarny. A właściwie wyfenderowany obrazek jest ok., tylko zapisany jest czarny. W końcu wybrałem wszystkie możliwe mapy i wyniki renderingów są następujące: Wszystkie standardowe - że tak powiem - mapy Render Element są czarne. Wszystkie mapy Vray(...) nie trzymają gammy 2,2. Najbliższy prawdy jest rendering VRayTotalLightigMap ale i on nie trzyma gammy 2,2 a wydaje mi się, że jest nawet poniżej wartości 1 (ocena subiektywna). Zwykły rendering z camery VRay'owskiej jest OK. Pytanie: jaki wybrać Rendering Element w To Texture i co zrobić, aby renderingi dla Diffuse trzymały gammę 2,2 ? Dla porządku: znalazłem podobny wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61526&highlight=to+texture , ale mistrz Levus swoimi podpowiedziami nie rozwiązał mojego problemu (z całym szacunkiem dla Mistrza - pozdrawiam). Edytowane 11 Luty 2012 przez waza
gientekwl Napisano 11 Luty 2012 Napisano 11 Luty 2012 Szanowny Panie, VrayCompleteMap powinien zadziałać. Jeżeli używasz sRGB w VFB to jest przyczyną ciemnych renderów.
waza Napisano 11 Luty 2012 Autor Napisano 11 Luty 2012 (edytowane) Dzięki za podpowiedź ale nie działa. Jak pisałem, spróbowałem w końcu wszystkie mapy (VrayCompleteMap również) renderując je hurtem. Pokazuję wyniki - po lewej stronie obrazek wyrenderowany a po prawej zapisany automatycznie jako VrayCompleteMap Jeśli chodzi o drugie zdanie podpowiedzi, to nie bardzo wiem, gdzie to sprawdzić. Będę bardzo wdzięczny za dalsze instrukcje. Edytowane 11 Luty 2012 przez waza
gientekwl Napisano 11 Luty 2012 Napisano 11 Luty 2012 odrazu widać, że masz problemy z gammą. 1'szy jest z gammą 2.2 a drugi już jej przy zapisie nie uwzględnia. Daj w Gamma/Lut Output Bitmap = 2.2 i po temacie.
waza Napisano 11 Luty 2012 Autor Napisano 11 Luty 2012 No właśnie Gientekwl. Problem w tym, że mam tak ustawione i efekt jak wyżej.
Wirnik Napisano 11 Luty 2012 Napisano 11 Luty 2012 Włączę sie bo znam problem Gamma/Lut ustawione poprawnie 2,2 na wejsciu i wyjściu affect colors i materials zaznoczone własciwie tak jak to teraz jest w standardzie Render z kamery zapisuje sie porawnie Render do tekstury zapisuje sie w gammie 1 VFB chyba nie ma nic do rzeczy chyba że mozna renderować do tekstur w VFB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się