Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc

 

na stronie z darmowymi rysunkami referencyjnymi znalazlem ciekawy obrazek odrzutowca, ale wogule nie mam pojecia jak takie cos wymodelowac...

 

Zawsze wychodza mi paskudne kanciaste obiekty, i nawet nie chce mi sie ich teksturowac bo z gory wiem ze beda brzydko wygladaly.

 

Zauwarzcie te ladne, okragle, a zarazem OSTRE na krawedziach powieszchnie.

 

Do tej pory nakladalem na caly obiekt mesh smooth i zaznaczalem za pomoca opcji w zakladce Mesh Smooth/ Edges , krawedzie, zwiekszajac wartosc CRESCE(czy jakos tak) z 0.0 na 1.0 . Czy tak wlasnie modeluje sie takie obiekty?? Naklada na calosc mesh smooth i rzezbi??

 

A jesli nie to jak??

 

Jak zrobic ladne krawedzie??

 

Jak mam modelowac mechaniczne obiekty??

 

i czy nie przejmowac sie wygladem modelu, tylko nalorzyc teksture bo tak trzeba??

 

DZIEKI

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ostre krawędzie w meshsmoothu uzyskuje sie poprzez zageszczenie krawędzi w siatce "podstawowej" . Temat był już wielokrotnie poruszany na forum:)

Proponuje żebys zajrzał do tutków odnośnie modelowania (link jest przypięty na samej górze działu modeling ) np: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm

Przyjżyj się jak ludzie robią samochody tu na forum - zasada ta sama co w twoim modelu. Jak złapiesz podstawy założ wątek w WIP-e, takie rzeczy sie najlepiej tłumaczy na konkretnych przykładach.

Napisano

Ups... pytanie o teorię modelowaina :)

Technik jest wiele i pewno każdy ma swoją ulubioną.. jednak wygładzanie powierzchni modyfikatorem mesh smooth to jedno z najlepszych rozwiązań... idź tym tropem! Takie powierzchnie wyjdą Ci bez problemu... Co do teksturowania, to nie masz co liczyć że teksturki zbudują ostre krawędzie... modelowanie musisz odbębnić zanim się zabierzesz za teksturki.

Powodzenia!!

Napisano

Słodkie w mechanice jest że praktycznie zawsze wolno ci modelować na poziomie ostatecznym (czyli z pominięciem meshsmooth)... W sumie absolutnie wszystko co jest potrzebne masz w samym edit poly... Zagęszczaj, tnij, zmieniaj wagi... aż efekt będzie zgodny z zamierzeniami :)

Napisano

ok, ale widzialem na jednym z tutkow ze koles aby uzyskac ostre krawezie przypisywal polygonom jakies SMOOTHING GROUPS, klikal klikal i wychodzily mu ladne ostre kąty. to w koncu jak mam to modelowac????

Napisano

Ale tak szczerze mówiąc, to przydał by się w maxie parametr dla krawędzi, który by pozwalał ostrzyć krawędzie nie tak jak robi to crease. Tylko przez przyciąganie podzielonych edge'ów do tego pierwotnego. Teroretycznie jest też parametr wagi, ale to wszystko nie to. Dlatego jedyne co pozostaje to kombinacja.

Dobrym wyjściem jest nakładanie dwóch meshsmoth'ów. Pierwszy uwzględniającym grupy wygładzania (lub grupy materiałów), a potem jeszcze jeden tak całkowity. Czasami daje bardzo dobre rezultaty, tylko komputer musi być dobry ;)

Napisano

NIby tak tylko potem dziwnie wygląda orginalna siatka. Zwłaszcza jak trzeba do tego dodać unwrapa:D. Jest to jednak jakieś wyjście;)

Napisano

Tak naprawdę to meshsmooth przy tego typu modelach nie powinien być końcem modelowania... Dużo lepiej jest wziąść się potem za poczyszczenie i powyostrzanie siatki.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności