CrystalEye Napisano 16 Lipiec 2004 Share Napisano 16 Lipiec 2004 czesc na stronie z darmowymi rysunkami referencyjnymi znalazlem ciekawy obrazek odrzutowca, ale wogule nie mam pojecia jak takie cos wymodelowac... Zawsze wychodza mi paskudne kanciaste obiekty, i nawet nie chce mi sie ich teksturowac bo z gory wiem ze beda brzydko wygladaly. Zauwarzcie te ladne, okragle, a zarazem OSTRE na krawedziach powieszchnie. Do tej pory nakladalem na caly obiekt mesh smooth i zaznaczalem za pomoca opcji w zakladce Mesh Smooth/ Edges , krawedzie, zwiekszajac wartosc CRESCE(czy jakos tak) z 0.0 na 1.0 . Czy tak wlasnie modeluje sie takie obiekty?? Naklada na calosc mesh smooth i rzezbi?? A jesli nie to jak?? Jak zrobic ladne krawedzie?? Jak mam modelowac mechaniczne obiekty?? i czy nie przejmowac sie wygladem modelu, tylko nalorzyc teksture bo tak trzeba?? DZIEKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikim Napisano 16 Lipiec 2004 Share Napisano 16 Lipiec 2004 Ostre krawędzie w meshsmoothu uzyskuje sie poprzez zageszczenie krawędzi w siatce "podstawowej" . Temat był już wielokrotnie poruszany na forum:) Proponuje żebys zajrzał do tutków odnośnie modelowania (link jest przypięty na samej górze działu modeling ) np: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm Przyjżyj się jak ludzie robią samochody tu na forum - zasada ta sama co w twoim modelu. Jak złapiesz podstawy założ wątek w WIP-e, takie rzeczy sie najlepiej tłumaczy na konkretnych przykładach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 16 Lipiec 2004 Share Napisano 16 Lipiec 2004 Ups... pytanie o teorię modelowaina :) Technik jest wiele i pewno każdy ma swoją ulubioną.. jednak wygładzanie powierzchni modyfikatorem mesh smooth to jedno z najlepszych rozwiązań... idź tym tropem! Takie powierzchnie wyjdą Ci bez problemu... Co do teksturowania, to nie masz co liczyć że teksturki zbudują ostre krawędzie... modelowanie musisz odbębnić zanim się zabierzesz za teksturki. Powodzenia!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 17 Lipiec 2004 Share Napisano 17 Lipiec 2004 Słodkie w mechanice jest że praktycznie zawsze wolno ci modelować na poziomie ostatecznym (czyli z pominięciem meshsmooth)... W sumie absolutnie wszystko co jest potrzebne masz w samym edit poly... Zagęszczaj, tnij, zmieniaj wagi... aż efekt będzie zgodny z zamierzeniami :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CrystalEye Napisano 17 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2004 ok, ale widzialem na jednym z tutkow ze koles aby uzyskac ostre krawezie przypisywal polygonom jakies SMOOTHING GROUPS, klikal klikal i wychodzily mu ladne ostre kąty. to w koncu jak mam to modelowac???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 17 Lipiec 2004 Share Napisano 17 Lipiec 2004 To też jest metoda oczywiście (i to czasem bardzo przydatna), tyle że jej efektem są krawędzie stanowczo za ostre... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 17 Lipiec 2004 Share Napisano 17 Lipiec 2004 W dziale FAQ jest wątek prezentujący kilka sposobów na ostre krawędzie: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 Może to Ci coś pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 18 Lipiec 2004 Share Napisano 18 Lipiec 2004 Ale tak szczerze mówiąc, to przydał by się w maxie parametr dla krawędzi, który by pozwalał ostrzyć krawędzie nie tak jak robi to crease. Tylko przez przyciąganie podzielonych edge'ów do tego pierwotnego. Teroretycznie jest też parametr wagi, ale to wszystko nie to. Dlatego jedyne co pozostaje to kombinacja. Dobrym wyjściem jest nakładanie dwóch meshsmoth'ów. Pierwszy uwzględniającym grupy wygładzania (lub grupy materiałów), a potem jeszcze jeden tak całkowity. Czasami daje bardzo dobre rezultaty, tylko komputer musi być dobry ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 18 Lipiec 2004 Share Napisano 18 Lipiec 2004 No w takich przypadkach wystarczy pracować na SubD i oddalić zwyczajnie krawędź ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 18 Lipiec 2004 Share Napisano 18 Lipiec 2004 NIby tak tylko potem dziwnie wygląda orginalna siatka. Zwłaszcza jak trzeba do tego dodać unwrapa:D. Jest to jednak jakieś wyjście;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 19 Lipiec 2004 Share Napisano 19 Lipiec 2004 Tak naprawdę to meshsmooth przy tego typu modelach nie powinien być końcem modelowania... Dużo lepiej jest wziąść się potem za poczyszczenie i powyostrzanie siatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi