Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie. Mój odwieczny kłopot, czyli teksturowanie. Zrobiłem takiego ludzika lego jak niżej, nałożyłem mu teksturę twarzy i ta sama twarz, jej odbicie, jest z tyłu głowy. Do statycznego obrazka jak tu jeszcze pół biedy, ale np. w animacji sprawiałoby mi to problem. Co mam zrobić, aby tekstura twarzy była tylko z przodu?

 

http://m9206.kwako.pl/images/3d/max_031.jpg

 

EDIT: Zauważyłem częściowe rozwiązanie problemu. Gdy wyłaczam dla U i V "Tile", odchaczam te pola w ogóle, mogę użyć opcji "map on back", tzn. mogę ją odznaczyć. Tylko w viewporcie zmienia się jakoś kolor mapy na jaskrawy, nie zależny od światła w scenie. Jakie konsekwencje niesie odznaczenie tego "tile", co to w ogóle za opcja? Z angielskiego jestem raczej dobry, ale z słówek typu kitchen i vacuum, więc mi tutaj nie bardzo pomaga.

 

Pytanie 2 dalej pozostaje nierozwiązane.

I dodatkowe pytanie, na przodzie też jest tekstura, która rownież występuje z tyłu. Tutaj z kolei mam pytanie, co mam zrobić, aby na przodzie i na tyle były 2, odrębne tesktury, które są na białym tle (typowe napisy na koszulkach).

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprościej w opcjach bitmapy odznaczyć pole "tile" jak zresztą sam zauważyłeś. Wtedy bitmapa nie będzie się "powtarzała". Potem na modelu ustawisz ją sobie obracając, przesuwając, skalując gizmo mapowania.

Odznaczenie tile nie ma wpływu na kolor czy jaskrawość bitmapy. Musisz jednak zadbać aby kolor difuse dla materiału był ustawiony identycznie jak tło bitmapy bo ten właśnie kolor widać na modelu poza granicami bitmapy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności