Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam otóż mam pytanie załączam wyrenderowany obrazek pomimo 6 godzinnego renderu obraze mnie nie satysfakcjonuje czy ktoś mogłby mi doradzić co zmienić aby render wyszedł bardziej realistyczny? Używam do oświetlenia vray sky, vray sun, prawdopodobnie bedę musiał zmienić size muliplier w vray sun aby cienie były mniej "agresywne" ale co zrobić żeby część budynku która jest w cieniu była lepiej widoczna, aby było więcej detaluujcie1.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Bardzo zależało by mi na poradzie jak rozjaśnić cienie, męczę się dłuższy czas ale nie potrafie sobie z tym poradzić ustawiłem color mapping na expodential ale nic nie dało..

 

Czy ktoś da rade mi pomóc ?

Edytowane przez kowalskikamil
Napisano

Upewnij się, że pracujesz w sRGB - jeśli stosujesz Vraya, to masz mały przycisk na dole Vray Frame Buffer'a. Poza tym, szereg rzeczy - jakiś Color Correction (polecam Reinhard), jakaś blenda z drugiej, niewidocznej strony (duży obiekt odbijający światło w stronę tego co widzimy, zakładka Environment & Effects -> jakiś Exposure Correction...

 

Przepraszam za skrótowe i "na szybko" porady, godzina późna i człowiek zmęczony, jeśli coś nie pomoże, to jutro spróbuję więcej. :)

Napisano

Co do tego Reinharda -> nieźle działa Multi = 1.0; Burn value = 0.15 (do 0.30); Gamma 1.0. A, właśnie, coś mi się zdaje, że nie pracujesz w trybie Gamma 2.2. Spróbuj Customize -> Gamma and LUT -> wszystkie "ptaszki" włączone, Gamma = 2.2, Bitmap files też obydwa na 2.2.

Napisano (edytowane)

Naprawde wielkie dzięki!Szkoda że już oddaniu projektu ale właśnie nie miałem wciśniętego przycisku SRGB taki małyprzycisk a tak wiele zmienił !będękombinował z renderami mimo wszystko dalej kiedy będą lepsze efekty odrazu wrzuce!

 

 

Siema ponownie wrzucam rendery po wprowadzonych zmianach wrzucam przy okazji ustawienia renderu jak widać na wizkach problem jest z cieniem rzuconym jakieś dziwne pixelowanie powstaje i strasznie zielone elementy odbijają się w szybach ta sie zmniejszyć aby nie były one aż tak intensywne ?ustwienia.jpgujcie5.jpgujcie4.jpg

Edytowane przez kowalskikamil
Napisano

a co tu doradzić,

Masz strasznie dziwnie ustawionego vray i jeszcze dziwniejsze rendery,

Jak zaczynam pracę nad sceną zewnetrzną to uruchamiam vray tak jak jest bez krecenia,

gi iradianace + lightcache

gi irradiance na medium

lightcache zanaczam opcje zeby był używany do glossa

Vray sun + vraysky i działa

+vray camera s/100 f number 15 absolutnie wszystko co ustawiam na początek.

W maxie ma ustawione Gamma and LUT 2,2

Dziwią mnie twoje ustawienia AA, colormapingu wszystkie ustawienia typu 0,8

czemu to zmieniałes co powodowało że to zmieniałes?.

Takie podstawowe ustawienia pozwalają lepiej dobrać materiały

Napisano

niestety nie działam w programie od wielu lat dlatego też wychodzą "dziwne" rendery jest vray sun i vray hdri gamma ustawiona na 2.2 jeżeli chodzi o color mapping to podejrzewam ze gdy będzie 1,0 to i tak nic nie zmieni a chodzi mi głownie o wydobycie realizmu ze sceny, strasznie irytują mnie te wyraźne pixelowanie powierzchni niestety nie wiem w czym to zmienić gdyby ktoś mi pomógł było by mi łatwiej. Pozdrawiam

Napisano

Nie mówie o gammie w color mapingu.

W color mappingu jesli masz 1,0 to nie zaznaczasz don't affect colors a jesli masz 2,2 to zaznaczasz. opcja z 2,2 jest tak zwaną opcją (zgodną z rzeczywistością).... nie bede wnikał tu i tak nie zobaczysz narazie różnicy.

 

Teraz gamma o której mówie.

Na górze w maxie -customize> prefernce settings> Gamma and LUT

Enable Gamma..... Ptak.

Nad kwadratem koło Gamma.. Kropa. i wpisane 2,2

Affect color selectors...Ptak

Affect Material...Ptak

Imput Gamma 2,2

Ouput Gamma 2,2

Napisano

A cienie to jesli to nie sprawa tych dziwnych ustawien to pewnie w świetle które rzuca cienie masz Sampling sudivs za mało ustawione Normalnie jest 8 i to jest troche mało a u Ciebie wyglada jak 1

Napisano (edytowane)

Rozumiem w niektórych tutorialach Output Gamma jest właśnie ustawione na 1,0 a reszta tak jak piszesz na 2,2 z czego to wynika ? jeszcze jedno jak zmniejszyć te denerwujące zielone odbicia w szybach? wiem że tak to bedzie wyglądać gdyż odbija się zielona ściana ale strasznie mocno to widać w tych odbiciach

Edytowane przez kowalskikamil
Napisano (edytowane)

Wynika to chyba ze sposobu pracy,

i zależy do czego zapisujesz jak do exr to zostawiasz1,0

Ja renderuje w vray od wczesnych wersji beta, kiedyś nie było w vray sun i sky i mało kto przywiązywał uwagę do gammy,

i z tego co pamietam jak już pracowałem w gammie 2,2 to nie zależnie co tam było ustawione i tak przy zapisywaniu renderu do jpg lub tif(tez masz tam ustawienia Gammy) trzeba było wpisac override 2,2 teraz w nowych wersjach jak masz na Output wpisane 2,2

to zapisjesz nie martwiąc się o to.

Jesli chcesz wiedzieć po co ta cała gamma to tu masz całkiem sympatycznie napisane: http://www.fotoporadnik.pl/korekcja-gamma.html

Edytowane przez Wirnik
Napisano

Wielkie dzięki ! poczytam, już wiem dlaczego wczesniej miałem w environment ustawione 0,8 miałem nadzieje że to zmniejszy te nienaturalne zielone odbicia w oknach niestety to chyba nie ma wpływu bo nawet jak są wyłączone to i tak odbicia są jak się ich pozbyć tzn tej mocnej zieleni

 

jest super już znalazłem, problem tej zieleni w odbiciach leżał w materiale zupełnie nie wiem dlaczego w opcji Exit color był wyrażnie kolor zielony, być może w ferworze walki z projektem jakoś ustawiłem i tak zostało a potem nie wiedziałem dlaczego taki jest efekt :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności