Napisano 24 Luty 201213 l Witam mam problem polegający na dziwnym wyglądzie przekroju mapą opacity; 1. mam editable poly - jajo powstałe w wyniku Lathe 2. wycinam w nim kształt mapą opacity 3. kształt ładnie się wycina ale w przekroju obiektu powstają takie dziwne rozwarstwienia - pokazuje to załącznik - tak jakby obiekt składał się z kilku warstw jak tego uniknąć? w jaki sposób uzyskac bryłę ładnie zamkniętą albo przynajmije "jednowarstwową"? to jakis powszechny problem z uniwerslanym rowiązaniem? [ATTACH=CONFIG]84777[/ATTACH]
Napisano 24 Luty 201213 l zacznijmy od tego ze jakakolwiek uvw dziala na powierzchni obiektu, a nie na jego objetosci. zeby uzyskac opacity na objetosci trzeba uzyc jakis materialow typu volume, niestety 3ds nie posiada takich ktore jakkolwiek dzialaja wiec nie uzyskasz tego w latwy sposob. kiedys sie natknalem ze niby mental ray ma szadery volume, ale jakos niespecjalnie to dzialalo, jest jeszcze jeden patent, mozna uzyskac to na vray-u stosujac bodajze gradient rampa/smoke/noise/cokolwiek w slocie displace w vray material, wtedy wychodzi cos w stylu tego co chcesz uzyskac
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto