Jump to content

Problematyczny przekrój mapą opacity


voocoder

Recommended Posts

Witam

mam problem polegający na dziwnym wyglądzie przekroju mapą opacity;

1. mam editable poly - jajo powstałe w wyniku Lathe

2. wycinam w nim kształt mapą opacity

3. kształt ładnie się wycina ale w przekroju obiektu powstają takie dziwne rozwarstwienia - pokazuje to załącznik - tak jakby obiekt składał się z kilku warstw

 

jak tego uniknąć? w jaki sposób uzyskac bryłę ładnie zamkniętą albo przynajmije "jednowarstwową"?

to jakis powszechny problem z uniwerslanym rowiązaniem?

 

[ATTACH=CONFIG]84777[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

zacznijmy od tego ze jakakolwiek uvw dziala na powierzchni obiektu, a nie na jego objetosci.

 

zeby uzyskac opacity na objetosci trzeba uzyc jakis materialow typu volume,

 

niestety 3ds nie posiada takich ktore jakkolwiek dzialaja wiec nie uzyskasz tego w latwy sposob.

 

 

kiedys sie natknalem ze niby mental ray ma szadery volume, ale jakos niespecjalnie to dzialalo,

 

jest jeszcze jeden patent, mozna uzyskac to na vray-u stosujac bodajze gradient rampa/smoke/noise/cokolwiek w slocie displace w vray material, wtedy wychodzi cos w stylu tego co chcesz uzyskac

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy