Necro Napisano 28 Luty 2012 Share Napisano 28 Luty 2012 Próbuję zrobić efektowną ruinę i chcę zrobić dziurę w ścianie. Testuję różne narzędzia, jedno za drugim ale w pewnym momencie się zatrzymałem. 1. Zrobiłem klasycznego boxa, podzieliłem go na prostokąty o wielkości pożądanej - czyli +/- cegły 2. Przekonwertowałem to na polygon 3. Usunąłem vertexy tworzące spód i górę(sufit i podłogę - mam na nie inny pomysł) 4. Kliknąłem shell i uwypukliłem nim ścianę do zewnątrz(żeby nie psuć sobie proporcji) 5. Usuwając kolejne vertexy ze ściany zrobiłem dziurę i tutaj tworzy się problem - ściana jest zbudowana z dwóch płaszczyzn, a między nimi jest luka. http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154641 http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154711 Docelowo chcę, by dziura w ścianie była nieregularna, co jest chyba oczywiste. Czy w ogóle zmierzałem w dobrym kierunku? Jeżeli tak, to co dalej? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 28 Luty 2012 Share Napisano 28 Luty 2012 Do połączenia przeciwległych krawędzi służy funkcja "bridge". Można również spróbować zaznaczyć wszystkie krawędzie otaczające pustkę w ścianie i zastosować "cap holes", ale przy takim kształcie to raczej nic ciekawego z tego nie wyjdzie. Chyba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
^.^ Napisano 28 Luty 2012 Share Napisano 28 Luty 2012 A jak byś tą scianę rozdupcył przy pomocy ray fire tool ? xD 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 28 Luty 2012 Autor Share Napisano 28 Luty 2012 Dzięki - metoda z bridge sprawdziła (: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_202547 ^.^ - nie zbliżałem się do tego jeszcze - pewnie jeszcze się kiedyś tym pobawię ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ApaczoS Napisano 28 Luty 2012 Share Napisano 28 Luty 2012 Możesz też skorzystać ze skryptu fracture: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mbfracture 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biszkopte Napisano 29 Luty 2012 Share Napisano 29 Luty 2012 zapoznaj się z działaniem editable poly , jest tam dużo narzędzi do edycji ,które w tym czy innym projekcie ci pomogą. No a potem zawsze możesz popracować z texturami i disp'em. powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 29 Luty 2012 Autor Share Napisano 29 Luty 2012 Możesz też skorzystać ze skryptu fracture: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mbfracture http://img594.imageshack.us/img594/8549/thewallw.jpg Chciałem raczej, by wyrwy zachowywały w jakimś stopniu kształt 'cegły', jeżeli rozumiesz o co mi chodzi. Jednak narzędzie też przydatne i z pewnością przyda się, gdy będę stawiał posągi i dewastował filary - a będzie co psuć ;) @biszkopte Zdążyłem już przetestować większość z tych narzędzi, ale znaczna część przy 'standardowych' parametrach tworzyła jakieś abstrakcje i na dzień dzisiejszy nie mam zielonego pojęcia do czego je stosować :P Jako, że raczej nie buduję skomplikowanych rzeczy, to displace, noise, uvmap, shell, bend i wave na poczet moich prac mi wystarcza - z drobnymi wyjątkami (: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022912_095909 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi