Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Próbuję zrobić efektowną ruinę i chcę zrobić dziurę w ścianie. Testuję różne narzędzia, jedno za drugim ale w pewnym momencie się zatrzymałem.

 

1. Zrobiłem klasycznego boxa, podzieliłem go na prostokąty o wielkości pożądanej - czyli +/- cegły

2. Przekonwertowałem to na polygon

3. Usunąłem vertexy tworzące spód i górę(sufit i podłogę - mam na nie inny pomysł)

4. Kliknąłem shell i uwypukliłem nim ścianę do zewnątrz(żeby nie psuć sobie proporcji)

5. Usuwając kolejne vertexy ze ściany zrobiłem dziurę

 

i tutaj tworzy się problem - ściana jest zbudowana z dwóch płaszczyzn, a między nimi jest luka.

 

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154641

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154711

 

Docelowo chcę, by dziura w ścianie była nieregularna, co jest chyba oczywiste.

 

Czy w ogóle zmierzałem w dobrym kierunku? Jeżeli tak, to co dalej?

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do połączenia przeciwległych krawędzi służy funkcja "bridge". Można również spróbować zaznaczyć wszystkie krawędzie otaczające pustkę w ścianie i zastosować "cap holes", ale przy takim kształcie to raczej nic ciekawego z tego nie wyjdzie. Chyba.

Napisano

A jak byś tą scianę rozdupcył przy pomocy ray fire tool ? xD

Napisano

zapoznaj się z działaniem editable poly , jest tam dużo narzędzi do edycji ,które w tym czy innym projekcie ci pomogą. No a potem zawsze możesz popracować z texturami i disp'em.

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

 

Chciałem raczej, by wyrwy zachowywały w jakimś stopniu kształt 'cegły', jeżeli rozumiesz o co mi chodzi. Jednak narzędzie też przydatne i z pewnością przyda się, gdy będę stawiał posągi i dewastował filary - a będzie co psuć ;)

 

@biszkopte

Zdążyłem już przetestować większość z tych narzędzi, ale znaczna część przy 'standardowych' parametrach tworzyła jakieś abstrakcje i na dzień dzisiejszy nie mam zielonego pojęcia do czego je stosować :P

Jako, że raczej nie buduję skomplikowanych rzeczy, to displace, noise, uvmap, shell, bend i wave na poczet moich prac mi wystarcza - z drobnymi wyjątkami (:

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022912_095909

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności