Napisano 28 Luty 201213 l Próbuję zrobić efektowną ruinę i chcę zrobić dziurę w ścianie. Testuję różne narzędzia, jedno za drugim ale w pewnym momencie się zatrzymałem. 1. Zrobiłem klasycznego boxa, podzieliłem go na prostokąty o wielkości pożądanej - czyli +/- cegły 2. Przekonwertowałem to na polygon 3. Usunąłem vertexy tworzące spód i górę(sufit i podłogę - mam na nie inny pomysł) 4. Kliknąłem shell i uwypukliłem nim ścianę do zewnątrz(żeby nie psuć sobie proporcji) 5. Usuwając kolejne vertexy ze ściany zrobiłem dziurę i tutaj tworzy się problem - ściana jest zbudowana z dwóch płaszczyzn, a między nimi jest luka. http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154641 http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154711 Docelowo chcę, by dziura w ścianie była nieregularna, co jest chyba oczywiste. Czy w ogóle zmierzałem w dobrym kierunku? Jeżeli tak, to co dalej? Z góry dzięki
Napisano 28 Luty 201213 l Do połączenia przeciwległych krawędzi służy funkcja "bridge". Można również spróbować zaznaczyć wszystkie krawędzie otaczające pustkę w ścianie i zastosować "cap holes", ale przy takim kształcie to raczej nic ciekawego z tego nie wyjdzie. Chyba.
Napisano 28 Luty 201213 l Autor Dzięki - metoda z bridge sprawdziła (: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_202547 ^.^ - nie zbliżałem się do tego jeszcze - pewnie jeszcze się kiedyś tym pobawię ;)
Napisano 28 Luty 201213 l Możesz też skorzystać ze skryptu fracture: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mbfracture
Napisano 29 Luty 201213 l zapoznaj się z działaniem editable poly , jest tam dużo narzędzi do edycji ,które w tym czy innym projekcie ci pomogą. No a potem zawsze możesz popracować z texturami i disp'em. powodzenia
Napisano 29 Luty 201213 l Autor Możesz też skorzystać ze skryptu fracture: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mbfracture http://img594.imageshack.us/img594/8549/thewallw.jpg Chciałem raczej, by wyrwy zachowywały w jakimś stopniu kształt 'cegły', jeżeli rozumiesz o co mi chodzi. Jednak narzędzie też przydatne i z pewnością przyda się, gdy będę stawiał posągi i dewastował filary - a będzie co psuć ;) @biszkopte Zdążyłem już przetestować większość z tych narzędzi, ale znaczna część przy 'standardowych' parametrach tworzyła jakieś abstrakcje i na dzień dzisiejszy nie mam zielonego pojęcia do czego je stosować :P Jako, że raczej nie buduję skomplikowanych rzeczy, to displace, noise, uvmap, shell, bend i wave na poczet moich prac mi wystarcza - z drobnymi wyjątkami (: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022912_095909