Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Próbuję zrobić efektowną ruinę i chcę zrobić dziurę w ścianie. Testuję różne narzędzia, jedno za drugim ale w pewnym momencie się zatrzymałem.

 

1. Zrobiłem klasycznego boxa, podzieliłem go na prostokąty o wielkości pożądanej - czyli +/- cegły

2. Przekonwertowałem to na polygon

3. Usunąłem vertexy tworzące spód i górę(sufit i podłogę - mam na nie inny pomysł)

4. Kliknąłem shell i uwypukliłem nim ścianę do zewnątrz(żeby nie psuć sobie proporcji)

5. Usuwając kolejne vertexy ze ściany zrobiłem dziurę

 

i tutaj tworzy się problem - ściana jest zbudowana z dwóch płaszczyzn, a między nimi jest luka.

 

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154641

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022812_154711

 

Docelowo chcę, by dziura w ścianie była nieregularna, co jest chyba oczywiste.

 

Czy w ogóle zmierzałem w dobrym kierunku? Jeżeli tak, to co dalej?

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do połączenia przeciwległych krawędzi służy funkcja "bridge". Można również spróbować zaznaczyć wszystkie krawędzie otaczające pustkę w ścianie i zastosować "cap holes", ale przy takim kształcie to raczej nic ciekawego z tego nie wyjdzie. Chyba.

Napisano

A jak byś tą scianę rozdupcył przy pomocy ray fire tool ? xD

Napisano

zapoznaj się z działaniem editable poly , jest tam dużo narzędzi do edycji ,które w tym czy innym projekcie ci pomogą. No a potem zawsze możesz popracować z texturami i disp'em.

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

 

Chciałem raczej, by wyrwy zachowywały w jakimś stopniu kształt 'cegły', jeżeli rozumiesz o co mi chodzi. Jednak narzędzie też przydatne i z pewnością przyda się, gdy będę stawiał posągi i dewastował filary - a będzie co psuć ;)

 

@biszkopte

Zdążyłem już przetestować większość z tych narzędzi, ale znaczna część przy 'standardowych' parametrach tworzyła jakieś abstrakcje i na dzień dzisiejszy nie mam zielonego pojęcia do czego je stosować :P

Jako, że raczej nie buduję skomplikowanych rzeczy, to displace, noise, uvmap, shell, bend i wave na poczet moich prac mi wystarcza - z drobnymi wyjątkami (:

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_022912_095909

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.