Gość capek Napisano 1 Marzec 2012 Share Napisano 1 Marzec 2012 Witam serdecznie, Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym wszystkim powiedzieć cześć :) Jestem początkujący w 3ds maxie i mam może banalne pytanie, ale nie potrafię odnaleźć odpowiedzi. Jak z siatki np zainportowanej np z adobe ilustratora zrobić render? np. mam rozłożoną siatkę jakiegoś wieloboku, pudełka czy coś podobnego i czy można i jak złożyć z tego bryłę/render? Z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 Cześć! Ostatnio próbowałem się w to bawić. W zasadzie, mam pewnie dwa dni więcej doświadczenia od Ciebie, więc nie oczekuj cudów ;) Wczoraj przez dobrych kilka godzin próbowałem dojść jak zaimportować mój ankh z illustratora - przy próbie wyskakiwał błąd. Zacząłem - na logikę - zapisywać w różnych wersjach i wczytało dopiero zapisane w illustratorze 3 (tak, bez CS - po prostu trzy ;P ) niestety, z błędem - bo miałem tam jedną, trochę oszukaną krzywą której chyba biedny 3ds nie potrafił odtworzyć, więc jeżeli sam nie używasz dirty tricków pewnie wszystko będzie w porządku. Tak otrzymaną siatkę powinieneś już z łatwością poskładać po prostu przemieszczając odpowiednie punkty 'wgłąb'. Następnie dane punkty połączyć i chyba najlepiej zrobić z tego polygona. Pewnie nie rozwiałem Twoich wątpliwości, ale mam nadzieję, że odjąłem Ci choć trochę roboty ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość capek Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 Dzięki za odpowiedź. Tak, udało mi się zaimportować siatkę z AI, i faktycznie pojawiła się siatka. A mógłbyś powiedzieć jak to poskładać? zaznaczasz obiekt i potem jakimś modyfikatorem? a doszedłeś może jak potem nałożyć grafikę tą która była w AI na siatce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 Jeżeli zaimportowane elementy siatki jeszcze nie są automatycznie - zamień je na spline, zaznacz jedną i skorzystaj z opcji attach do drugiej. Zaznaczasz powstały obiekt i przesuwasz vertexy tam, gdzie być powinny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość capek Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 Coś nie wychodzi :( rozumiem, że najpierw w modyfi i Edible spline wybieram spline - potem zaznaczam i modyfikuję - obracam, przesuwam itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
^.^ Napisano 3 Marzec 2012 Share Napisano 3 Marzec 2012 Jeżeli bawicie się w import / export plików między ilustratorem a maxem polecam w illustratorze opcję export -> dwg. i później import tego pliku do maxa nie sprawia problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość capek Napisano 3 Marzec 2012 Share Napisano 3 Marzec 2012 A czy można i ewentualnie jak grafikę z ai tez jakoś nałożyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 3 Marzec 2012 Share Napisano 3 Marzec 2012 capek krzywe z ilustratora to sa po prostu krzywe i na to grafiki nie nalozysz, wyobraz sobie ze to co importujesz z AI do maxa to po prostu siatka zbudowana z cienkich drucikow. Wiec jak real lifie na cienkie druciki nie nalozysz grafiki chyba ze miedzy tymi drucikami masz rozpieta jakas powierzchnie, np jakas plandeke i wtedy na nia dopiero nakladasz grafike, tak w maxie twoja plandeka bylby polygon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się