Napisano 1 Marzec 201213 l Witam serdecznie, Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym wszystkim powiedzieć cześć :) Jestem początkujący w 3ds maxie i mam może banalne pytanie, ale nie potrafię odnaleźć odpowiedzi. Jak z siatki np zainportowanej np z adobe ilustratora zrobić render? np. mam rozłożoną siatkę jakiegoś wieloboku, pudełka czy coś podobnego i czy można i jak złożyć z tego bryłę/render? Z góry dzięki za odp.
Napisano 2 Marzec 201213 l Cześć! Ostatnio próbowałem się w to bawić. W zasadzie, mam pewnie dwa dni więcej doświadczenia od Ciebie, więc nie oczekuj cudów ;) Wczoraj przez dobrych kilka godzin próbowałem dojść jak zaimportować mój ankh z illustratora - przy próbie wyskakiwał błąd. Zacząłem - na logikę - zapisywać w różnych wersjach i wczytało dopiero zapisane w illustratorze 3 (tak, bez CS - po prostu trzy ;P ) niestety, z błędem - bo miałem tam jedną, trochę oszukaną krzywą której chyba biedny 3ds nie potrafił odtworzyć, więc jeżeli sam nie używasz dirty tricków pewnie wszystko będzie w porządku. Tak otrzymaną siatkę powinieneś już z łatwością poskładać po prostu przemieszczając odpowiednie punkty 'wgłąb'. Następnie dane punkty połączyć i chyba najlepiej zrobić z tego polygona. Pewnie nie rozwiałem Twoich wątpliwości, ale mam nadzieję, że odjąłem Ci choć trochę roboty ;)
Napisano 2 Marzec 201213 l Dzięki za odpowiedź. Tak, udało mi się zaimportować siatkę z AI, i faktycznie pojawiła się siatka. A mógłbyś powiedzieć jak to poskładać? zaznaczasz obiekt i potem jakimś modyfikatorem? a doszedłeś może jak potem nałożyć grafikę tą która była w AI na siatce?
Napisano 2 Marzec 201213 l Jeżeli zaimportowane elementy siatki jeszcze nie są automatycznie - zamień je na spline, zaznacz jedną i skorzystaj z opcji attach do drugiej. Zaznaczasz powstały obiekt i przesuwasz vertexy tam, gdzie być powinny.
Napisano 2 Marzec 201213 l Coś nie wychodzi :( rozumiem, że najpierw w modyfi i Edible spline wybieram spline - potem zaznaczam i modyfikuję - obracam, przesuwam itp?
Napisano 3 Marzec 201213 l Jeżeli bawicie się w import / export plików między ilustratorem a maxem polecam w illustratorze opcję export -> dwg. i później import tego pliku do maxa nie sprawia problemów.
Napisano 3 Marzec 201213 l capek krzywe z ilustratora to sa po prostu krzywe i na to grafiki nie nalozysz, wyobraz sobie ze to co importujesz z AI do maxa to po prostu siatka zbudowana z cienkich drucikow. Wiec jak real lifie na cienkie druciki nie nalozysz grafiki chyba ze miedzy tymi drucikami masz rozpieta jakas powierzchnie, np jakas plandeke i wtedy na nia dopiero nakladasz grafike, tak w maxie twoja plandeka bylby polygon
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto