Miłosz3ds Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Czołem. Mam problem z maxowym Morpherem, konkretnie z opcją Use Vertex Selection dla danego źródła morpha. Orientujecie się, czy oprócz tych zaznaczonych wierzchołków Morpher może brać też pod uwagę te, które są objęte Soft Selection? Nie ważne czy na Morph Targetach używam zaznaczenia z poziomu Edit Poly czy jakiegokolwiek modyfikatora z serii "Select", nie mogę uzyskać tego miękkiego zaznaczenia. A przypuszczam że jakoś da się to zrobić :)
SUPER_OkO Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Nigdy nie uzywalem "use vertex selection". Możesz to zrobić w ten sposób np. Zaznaczasz vertex, robisz soft selekcje i nie zamykając edytowania przechodzisz w staku na morphera. Wtedy modyfikator używa tylko tych vertexów zaznaczonych, inne olewa.
Miłosz3ds Napisano 6 Marzec 2012 Autor Napisano 6 Marzec 2012 Cześć, dzięki za odpowiedź. Tylko że potrzebuję chyba czego innego - pokażę to inaczej: Dajmy sobie taki przykład: Głowy od A do E - Morph Targety, głowa F - obiekt, który finalnie ma być animowany :) I teraz tak - głowa C ma zamkniętą paszczę, głowa A ma otwartą, głowa D w sumie jest taka sama jak F, tylko grdyka inna. Chcę uzyskać mieszankę tych głów (A - brwi i nos, C - usta, D -grdyka). Oczywiście jak to wszystko po prostu połączę, wyjdzie mi kupa - bo usta będą bardziej otwarte niż zamknięte, brwi będą ledwo co zmarszczone. Więc po prostu chcę móc zaznaczyć dane elementy z tych głów (z A brwi i nos, z C tylko usta, z D tylko grdykę) i móc się w ten sposób bawić. Jest to możliwe do zrobienia używając opcji "Use Vertex Selection", ale niestety nie działa przy tym Soft Selection, w związku z czym wygląda to beznadziejnie. Czy w związku z tym jest jakaś możliwość uruchomienia tego Soft Selection, bądź jeszcze jakiś inny sposób na zrobienie tego, czy po prostu ten Morpher jest w taki sposób ograniczony i muszę zmienić te głowy żeby nie było takich kombinacji?
SUPER_OkO Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Tak jak napisałem wyżej, zrobisz to o czym piszesz, nie używając tego UseVertexS. Kopiujesz głowę F (ktora od teraz bedzie nosiła nazwę "Andrzej"), dodajesz morphera dla Andrzeja, wybierasz Glowke D z tą swoją grdyką jako morphera 1. Teraz schodzisz w andrzeju do editPoly (niżej w staku), zaznaczsz obszar mniej więcej ten który cię interesuje czyli ową grdykę, włączasz soft Selection w edit poly i ustawiasz sobie zakres. Teraz sluchaj uważnie bo już więcej tego nie powtórzę. !!!Nie!!! klikając na ten magiczny przycisk Vertex... wchodzisz wyżej w staku do morphera, dajesz wartość 100 dla wybranego morpha D w pierwszej pozycji i teraz widzisz zmienia ci się tylko ten obszar który zaznaczyłeś niżej w staku, w editPoly i soft SELECTION DZIALA. Tylko nie może być Włączone te cudo w morpherze UseVertex Selection. Collapsujesz wszystko i masz nowego morpha z poprawioną grdyką dla modelu F. To samo robisz sobie z resztą modeli. 1
Miłosz3ds Napisano 6 Marzec 2012 Autor Napisano 6 Marzec 2012 Świetnie! Wszystko rzeczywiście działa idealnie. Dziękuję! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się