xhub87 Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 No więc tak jak w temacie pytanie dotyczy skalowania. Otóż czy da się ustawić program tak aby skalować można było w jednostkach a nie w procentach? Wiem że tak było np. w programie TrueSpace
Hooch Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Skala np 50% coś oznacza. Nie ma czegoś takiego jak skala 2cm.
xhub87 Napisano 6 Marzec 2012 Autor Napisano 6 Marzec 2012 Spoko, ja to jak najbardziej rozumiem. Ale w TrueSpace było tak, że jak wpisałeś powiedzmy 2cm na jakiejś osi, to obiekt do takiego właśnie rozmiaru się skurczył czy rozciągną ;) Więc pytam tylko czy w maxsie jest coś takiego
Hooch Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 A takie coś. Ja to robię na oko. A jak potrzebuje dokładnie to liczę te procenty. (docelowy rozmiar / aktualny * 100). Jak robisz "dokładne" modele to włącz sobie przyciąganie do siatki.
Orangegraphics Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 możesz to zrobić ładnie modyfikatorem ffd 2x2x2, niby na oko, ale najwygodniej się nim takie rzeczy robi
xhub87 Napisano 6 Marzec 2012 Autor Napisano 6 Marzec 2012 Ja tak na oczko nie lubię za bardzo więc przeliczam na procenty jak narazie, ale moim zdaniem to trochę głupie, że takiej opcji nie ma. Czyż nie mam racji? Można zaoszczędzić troszkę czasu i mieć wszystko ładnie i dokładnie :) Chyba poradzę sobie w inny sposób i pogadam z kumplem programistą żeby mi coś takiego stworzył. Uwierzcie mi, że z taką opcją pracuje się o wiele wygodniej. W każdym bądź razie dzięki za pomoc :)
mafida Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Zobacz tego skrypta http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/resize
xhub87 Napisano 7 Marzec 2012 Autor Napisano 7 Marzec 2012 Noooooo, to się nazywa konkretny człowiek ;] o to mi właśnie chodziło, bardzo przydatna rzecz. Dzięki wielkie, pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi