Napisano 12 Marzec 201213 l Witam :) Mam pewien problem z narzędziem Wrap w maya. Mianowicie chcę jakiegoś tam "komercyjnego" riga ubrać w swoje ubranko. Wymodelowałem je i dodałem do riga za pomocą deformera wrap, ale niestety źle działa, bo jak ruszam kośćmi to są błędy w odkształceniu siatki. Jest jakaś możliwość edytowania wpływu tej siatki? tak jak narzędzie "Edit Influence" przy skinowaniu? A może znacie jakieś inne rozwiązania "ubierania" gotowego już riga? :)
Napisano 13 Marzec 201213 l Autor a nie ma jakiejś bardziej przyjaznej metody? coś nie bardzo mi to działa :) trochę jest ograniczone to narzędzie wrap :/ Edytowane 13 Marzec 201213 l przez xrs
Napisano 13 Marzec 201213 l Autor ok znalazłem swój błąd - po prostu dolną część ciała miałem oddzieloną od szyi (która stanowi jeden element razem z głową) i dlatego deformacja ubrania (kołnierza) nie przylegała odpowiednio do tej szyi. No cóż.. całe życie się człowiek uczy.. na błędach :) swoją drogą tak z ciekawości.. w jaki sposób można zrobić obiekt (w moim przypadku ubranie) które będzie przylegało za pomocą deformacji wrap do kilku innych obiektów? teraz po prostu połączyłem sobie szyję z resztą ciała i działa, ale może być sytuacja, w której takiej możliwości mieć nie będę..
Napisano 13 Marzec 201213 l swoją drogą tak z ciekawości.. w jaki sposób można zrobić obiekt (w moim przypadku ubranie) które będzie przylegało za pomocą deformacji wrap do kilku innych obiektów? teraz po prostu połączyłem sobie szyję z resztą ciała i działa, ale może być sytuacja, w której takiej możliwości mieć nie będę.. Jeżeli wszystkie obiekty są poly to zawsze możesz je połączyć w całość, bo czemu nie ? Spróbowałbym też przyskinować ubrania do szkieletu i skopiować wagi z ciała - wtedy możesz podmalowac wagi i robić przeróżne korekty (blendshape, influence, lattice...).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto