xrs Napisano 12 Marzec 2012 Share Napisano 12 Marzec 2012 Witam :) Mam pewien problem z narzędziem Wrap w maya. Mianowicie chcę jakiegoś tam "komercyjnego" riga ubrać w swoje ubranko. Wymodelowałem je i dodałem do riga za pomocą deformera wrap, ale niestety źle działa, bo jak ruszam kośćmi to są błędy w odkształceniu siatki. Jest jakaś możliwość edytowania wpływu tej siatki? tak jak narzędzie "Edit Influence" przy skinowaniu? A może znacie jakieś inne rozwiązania "ubierania" gotowego już riga? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 13 Marzec 2012 Share Napisano 13 Marzec 2012 mozesz dac lattice na te pkt i dodac driven keys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xrs Napisano 13 Marzec 2012 Autor Share Napisano 13 Marzec 2012 (edytowane) a nie ma jakiejś bardziej przyjaznej metody? coś nie bardzo mi to działa :) trochę jest ograniczone to narzędzie wrap :/ Edytowane 13 Marzec 2012 przez xrs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xrs Napisano 13 Marzec 2012 Autor Share Napisano 13 Marzec 2012 ok znalazłem swój błąd - po prostu dolną część ciała miałem oddzieloną od szyi (która stanowi jeden element razem z głową) i dlatego deformacja ubrania (kołnierza) nie przylegała odpowiednio do tej szyi. No cóż.. całe życie się człowiek uczy.. na błędach :) swoją drogą tak z ciekawości.. w jaki sposób można zrobić obiekt (w moim przypadku ubranie) które będzie przylegało za pomocą deformacji wrap do kilku innych obiektów? teraz po prostu połączyłem sobie szyję z resztą ciała i działa, ale może być sytuacja, w której takiej możliwości mieć nie będę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praetorian Napisano 13 Marzec 2012 Share Napisano 13 Marzec 2012 swoją drogą tak z ciekawości.. w jaki sposób można zrobić obiekt (w moim przypadku ubranie) które będzie przylegało za pomocą deformacji wrap do kilku innych obiektów? teraz po prostu połączyłem sobie szyję z resztą ciała i działa, ale może być sytuacja, w której takiej możliwości mieć nie będę.. Jeżeli wszystkie obiekty są poly to zawsze możesz je połączyć w całość, bo czemu nie ? Spróbowałbym też przyskinować ubrania do szkieletu i skopiować wagi z ciała - wtedy możesz podmalowac wagi i robić przeróżne korekty (blendshape, influence, lattice...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xrs Napisano 13 Marzec 2012 Autor Share Napisano 13 Marzec 2012 cenna wskazówka, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się