Jump to content

"Ubieranie" gotowego riga


xrs

Recommended Posts

Witam :)

Mam pewien problem z narzędziem Wrap w maya. Mianowicie chcę jakiegoś tam "komercyjnego" riga ubrać w swoje ubranko. Wymodelowałem je i dodałem do riga za pomocą deformera wrap, ale niestety źle działa, bo jak ruszam kośćmi to są błędy w odkształceniu siatki. Jest jakaś możliwość edytowania wpływu tej siatki? tak jak narzędzie "Edit Influence" przy skinowaniu?

 

A może znacie jakieś inne rozwiązania "ubierania" gotowego już riga? :)

 

59197754.jpg

Link to comment
Share on other sites

ok znalazłem swój błąd - po prostu dolną część ciała miałem oddzieloną od szyi (która stanowi jeden element razem z głową) i dlatego deformacja ubrania (kołnierza) nie przylegała odpowiednio do tej szyi. No cóż.. całe życie się człowiek uczy.. na błędach :)

 

swoją drogą tak z ciekawości.. w jaki sposób można zrobić obiekt (w moim przypadku ubranie) które będzie przylegało za pomocą deformacji wrap do kilku innych obiektów? teraz po prostu połączyłem sobie szyję z resztą ciała i działa, ale może być sytuacja, w której takiej możliwości mieć nie będę..

Link to comment
Share on other sites

swoją drogą tak z ciekawości.. w jaki sposób można zrobić obiekt (w moim przypadku ubranie) które będzie przylegało za pomocą deformacji wrap do kilku innych obiektów? teraz po prostu połączyłem sobie szyję z resztą ciała i działa, ale może być sytuacja, w której takiej możliwości mieć nie będę..

 

Jeżeli wszystkie obiekty są poly to zawsze możesz je połączyć w całość, bo czemu nie ?

Spróbowałbym też przyskinować ubrania do szkieletu i skopiować wagi z ciała - wtedy możesz podmalowac wagi i robić przeróżne korekty (blendshape, influence, lattice...).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy