ognisty Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 Witam wszystkich, Jak widać po mojej wielkiej liczbie postów jestem na tym forum nowy. Jest to mój pierwszy skończony modelik w 3ds maxie 6.0 i ma pełno błędów... no ale w końcu na błędach człowiek się uczy. Jestem jeszcze blady jeżeli chodzi o te wszystkie pojęcia itd więc proszę się nie denerwować jeżeli będę zadawał pytania typu... "a o co chodzi?" "a co to?" etc. No to koniec bezsensownego pisania z mojej strony, macie tutaj linki do tych... no... renderków :D i bardzo proszę o jakieś komentarze :) Mauser 98k : http://www.republika.pl/fire_hunter/k98.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_2.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_3.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_4.jpg
Mateusz Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Z mojej strony uslyszysz tylko tyle: Popracuj nad prezentacja modelu...
flesz_gordon Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 -textura drewna jest za duza, tj te słoje nie powinny byc takie wielkie -mechanizm ten..to metalowe powinno jakos odbijac swiatlo, a u ciebie jest matowe, to przeciez jest metal -zdaje sie ze na koncu kolby brakuje takiego metalowego zakonczenia -drewno na karabinie nie powinno rowniez troszke odbijac swiatlo http://www.mauser98k.republika.pl/kar98k.htm
ognisty Napisano 20 Lipiec 2004 Autor Napisano 20 Lipiec 2004 no faktycznie, macie racje... prezentacja jest do kitu :) a jeżeli chodzi o te sprawy z teksturami (metal, drewno) to jest problem... bo tekstury umię tylko nakładać (no i tak kilka rzeczy jeszcze), więc narazie tego nie poprawie :) - jeszcze doświadczony nie jestem. Zostawie go poprostu jak jest - już lepiej zrobić go od nowa niż popraiwać wszystko. Teraz zajmę się modelem czołgu, który będe robił dokładnie, i postaram się aby wszystko było na miejscu. ps. tam na zakończeniu kolby jest metalowe... ale nie zabardzo to widac :D thx za komentarze ;)
Obywatel Napisano 20 Lipiec 2004 Napisano 20 Lipiec 2004 Jezeli jestes poczatkujacy lepiej by bylo gdyby ten watek znalazl sie w dziale WIP. Wtedy mozna by bylo udzielic Ci kilka podpowiedzi. No ale zanim przejdziesz do tworzenia czolgu popraw dla samego siebie wymienione bledy. Problem z textura drewna powinienes rozwiazac za pomoca UVW Map Modifier (zakladka modifiers). Pewnie juz zastosowales cos do mapowania, bo by textury wogole nie wyrenderowalo. Z tego co widze, model sam w sobie zly nie jest, tylko nie potrafisz go dobrze sprzedac :-) (byla juz o tym mowa). Ja bym proponowal na poczatek zmienic tlo na biale. Poloz ten karabin na ziemi i popracuj nad oswietleniem.
ognisty Napisano 20 Lipiec 2004 Autor Napisano 20 Lipiec 2004 wkońcu zastosowałem się do waszych zaleceń i poprawiłem teksture drewna (połączyłem z inną i dodałem noisa) przez co teraz przynajmniej można odnieść wrażenie że to wykopek :) ponadto położyłem go na betonie i dodałem kilka bajerków. http://www.republika.pl/fire_hunter/newk1.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/newk2.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/newk3.jpg teraz wiem że do finished worka troche brakuje - następnym razem najpierw będe umieszał w WIP'ie takie rzeczy :)
ognisty Napisano 23 Lipiec 2004 Autor Napisano 23 Lipiec 2004 dobra zrobilem co trzabylo zrobic, przedstawiam finałowy renderek :) http://www.republika.pl/fire_hunter/final.jpg oceńcie czy jest lepiej czy gorzej :)
Damian Napisano 23 Lipiec 2004 Napisano 23 Lipiec 2004 taka propozycja, - nic nei zmeiniaj oprocz: co następuje :) : wywal omni gdzieś dalej, daj mu area shadow, daj sky light, i wyrenderuj, i wklej w forum :D sukces murowany! :D:D:D:D model wygląda na sprawny, nie skomplikowany ale w koncu co tam am byc skomplikowanego? :) zdaje sie ze jest wierny orginalnemu, choć nie chce mi sie szukać fotek i porownywać z suwmiarką :D daj ten sky light, i poczoj powiew dobrej prezentacji.. ! :D
Mateusz Napisano 23 Lipiec 2004 Napisano 23 Lipiec 2004 duzo lepiej, kompozycja ciekawa, ale chyba troszke przypadkowo... ;) szczerze gratuluje udanej pracki...
ognisty Napisano 24 Lipiec 2004 Autor Napisano 24 Lipiec 2004 Damian -> oddaliłem omni i dodałem mu Arena shadow, ale co do sky lighta to nie osiągnołem jeszcze takiego poziomu wtajemniczenia :) gdybyś mógł dać jakiś namiar na tutorialek na temat tego skylighta, albo sam napisał kilka słów to byłbym wdzięczny :) Mateusz -> pracka nawet troszke nie jest przypadkowa :D nad zaprezentowaniem siedziałem długą godzinę :} tutaj renderek: http://www.republika.pl/fire_hunter/grand_finale.jpg ps. dzieki za słowa otuchy :)
Damian Napisano 24 Lipiec 2004 Napisano 24 Lipiec 2004 hmmm albo coś nie tak wlączyles te are shadow albo za daleko wywaliles omnie, ustaw je pare cm, za krawedzią obrazka, i daj większy rozmiar w ustawieniach area shadow, albo poporstu poporoboj, tak by uzyskać zmiękczone krawedzie cieni. a tutorial do skylighta.... : 1. zrob sky lighta -> panel ze swiatlami 2. uruchom w nim rzucanie cieni 3. ustaw go ponad sceną. 4. render :)
ognisty Napisano 24 Lipiec 2004 Autor Napisano 24 Lipiec 2004 Siedzialem, zmieniałem, wybierałem i renderowałem. Sprawdzałem to Arena shadow - dziwne ale nie widać było różnicy, cienie się nie rozmywały, skylighta zrobiłem tak jak napisałeś (nad scenką i włączyłem rzucanie cieni) omni też przysunełem, wyszło tak: http://www.republika.pl/fire_hunter/skylight.jpg nie jestem jednak pewien czy o to chodzi. a tu inne renderki testowe: http://www.republika.pl/fire_hunter/shadowmap.jpg - cienie rozmyte ale bez skylighta http://www.republika.pl/fire_hunter/gf4.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/gf2.jpg więcej już raczej bawił się nie bede, gdy będę robił kolejne "pracki" będę zyskiwał doświadczenie :] czekam na komentarze jakies :)
Beatou Napisano 24 Lipiec 2004 Napisano 24 Lipiec 2004 Ja bym jeszcze ustawił advanced lightning i select light tracer... a poza tym na evermotion.org jest tutek do light tracera... http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/lighttracer/ na pewno będzie lepiej wyglądało... może nie jest to tutek o małym obiekcie tylko o budynku ale rady przydają się... pozdr, Beatou
Rekomendowane odpowiedzi