Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich,

Jak widać po mojej wielkiej liczbie postów jestem na tym forum nowy.

Jest to mój pierwszy skończony modelik w 3ds maxie 6.0 i ma pełno błędów... no ale w końcu na błędach człowiek się uczy. Jestem jeszcze blady jeżeli chodzi o te wszystkie pojęcia itd więc proszę się nie denerwować jeżeli będę zadawał pytania typu... "a o co chodzi?" "a co to?" etc. No to koniec bezsensownego pisania z mojej strony, macie tutaj linki do tych... no... renderków :D i bardzo proszę o jakieś komentarze :)

 

Mauser 98k :

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_2.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_3.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_4.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

-textura drewna jest za duza, tj te słoje nie powinny byc takie wielkie

-mechanizm ten..to metalowe powinno jakos odbijac swiatlo, a u ciebie jest matowe, to przeciez jest metal

-zdaje sie ze na koncu kolby brakuje takiego metalowego zakonczenia

-drewno na karabinie nie powinno rowniez troszke odbijac swiatlo

 

http://www.mauser98k.republika.pl/kar98k.htm

Napisano
  • Autor

no faktycznie, macie racje... prezentacja jest do kitu :) a jeżeli chodzi o te sprawy z teksturami (metal, drewno) to jest problem... bo tekstury umię tylko nakładać (no i tak kilka rzeczy jeszcze), więc narazie tego nie poprawie :) - jeszcze doświadczony nie jestem. Zostawie go poprostu jak jest - już lepiej zrobić go od nowa niż popraiwać wszystko.

 

Teraz zajmę się modelem czołgu, który będe robił dokładnie, i postaram się aby wszystko było na miejscu.

 

ps. tam na zakończeniu kolby jest metalowe... ale nie zabardzo to widac :D

 

thx za komentarze ;)

Napisano

Jezeli jestes poczatkujacy lepiej by bylo gdyby ten watek znalazl sie w dziale WIP. Wtedy mozna by bylo udzielic Ci kilka podpowiedzi. No ale zanim przejdziesz do tworzenia czolgu popraw dla samego siebie wymienione bledy.

Problem z textura drewna powinienes rozwiazac za pomoca UVW Map Modifier (zakladka modifiers). Pewnie juz zastosowales cos do mapowania, bo by textury wogole nie wyrenderowalo.

Z tego co widze, model sam w sobie zly nie jest, tylko nie potrafisz go dobrze sprzedac :-) (byla juz o tym mowa). Ja bym proponowal na poczatek zmienic tlo na biale. Poloz ten karabin na ziemi i popracuj nad oswietleniem.

Napisano
  • Autor

wkońcu zastosowałem się do waszych zaleceń i poprawiłem teksture drewna (połączyłem z inną i dodałem noisa) przez co teraz przynajmniej można odnieść wrażenie że to wykopek :) ponadto położyłem go na betonie i dodałem kilka bajerków.

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/newk1.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/newk2.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/newk3.jpg

 

teraz wiem że do finished worka troche brakuje - następnym razem najpierw będe umieszał w WIP'ie takie rzeczy :)

Napisano

taka propozycja, - nic nei zmeiniaj oprocz: co następuje :) : wywal omni gdzieś dalej, daj mu area shadow, daj sky light, i wyrenderuj, i wklej w forum :D sukces murowany! :D:D:D:D model wygląda na sprawny, nie skomplikowany ale w koncu co tam am byc skomplikowanego? :) zdaje sie ze jest wierny orginalnemu, choć nie chce mi sie szukać fotek i porownywać z suwmiarką :D daj ten sky light, i poczoj powiew dobrej prezentacji.. ! :D

Napisano

duzo lepiej, kompozycja ciekawa, ale chyba troszke przypadkowo... ;)

szczerze gratuluje udanej pracki...

Napisano
  • Autor

Damian -> oddaliłem omni i dodałem mu Arena shadow, ale co do sky lighta to nie osiągnołem jeszcze takiego poziomu wtajemniczenia :) gdybyś mógł dać jakiś namiar na tutorialek na temat tego skylighta, albo sam napisał kilka słów to byłbym wdzięczny :)

 

Mateusz -> pracka nawet troszke nie jest przypadkowa :D nad zaprezentowaniem siedziałem długą godzinę :}

 

tutaj renderek:

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/grand_finale.jpg

 

 

ps. dzieki za słowa otuchy :)

Napisano

hmmm albo coś nie tak wlączyles te are shadow albo za daleko wywaliles omnie, ustaw je pare cm, za krawedzią obrazka, i daj większy rozmiar w ustawieniach area shadow, albo poporstu poporoboj, tak by uzyskać zmiękczone krawedzie cieni. a tutorial do skylighta.... :

1. zrob sky lighta -> panel ze swiatlami

2. uruchom w nim rzucanie cieni

3. ustaw go ponad sceną.

4. render :)

Napisano
  • Autor

Siedzialem, zmieniałem, wybierałem i renderowałem. Sprawdzałem to Arena shadow - dziwne ale nie widać było różnicy, cienie się nie rozmywały, skylighta zrobiłem tak jak napisałeś (nad scenką i włączyłem rzucanie cieni)

omni też przysunełem, wyszło tak:

http://www.republika.pl/fire_hunter/skylight.jpg

nie jestem jednak pewien czy o to chodzi.

 

a tu inne renderki testowe:

http://www.republika.pl/fire_hunter/shadowmap.jpg - cienie rozmyte ale bez skylighta

http://www.republika.pl/fire_hunter/gf4.jpg

http://www.republika.pl/fire_hunter/gf2.jpg

 

więcej już raczej bawił się nie bede, gdy będę robił kolejne "pracki" będę zyskiwał doświadczenie :]

 

czekam na komentarze jakies :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.