Skocz do zawartości

Model 3D: Mauser 98k


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jak widać po mojej wielkiej liczbie postów jestem na tym forum nowy.

Jest to mój pierwszy skończony modelik w 3ds maxie 6.0 i ma pełno błędów... no ale w końcu na błędach człowiek się uczy. Jestem jeszcze blady jeżeli chodzi o te wszystkie pojęcia itd więc proszę się nie denerwować jeżeli będę zadawał pytania typu... "a o co chodzi?" "a co to?" etc. No to koniec bezsensownego pisania z mojej strony, macie tutaj linki do tych... no... renderków :D i bardzo proszę o jakieś komentarze :)

 

Mauser 98k :

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_2.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_3.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

-textura drewna jest za duza, tj te słoje nie powinny byc takie wielkie

-mechanizm ten..to metalowe powinno jakos odbijac swiatlo, a u ciebie jest matowe, to przeciez jest metal

-zdaje sie ze na koncu kolby brakuje takiego metalowego zakonczenia

-drewno na karabinie nie powinno rowniez troszke odbijac swiatlo

 

http://www.mauser98k.republika.pl/kar98k.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no faktycznie, macie racje... prezentacja jest do kitu :) a jeżeli chodzi o te sprawy z teksturami (metal, drewno) to jest problem... bo tekstury umię tylko nakładać (no i tak kilka rzeczy jeszcze), więc narazie tego nie poprawie :) - jeszcze doświadczony nie jestem. Zostawie go poprostu jak jest - już lepiej zrobić go od nowa niż popraiwać wszystko.

 

Teraz zajmę się modelem czołgu, który będe robił dokładnie, i postaram się aby wszystko było na miejscu.

 

ps. tam na zakończeniu kolby jest metalowe... ale nie zabardzo to widac :D

 

thx za komentarze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jestes poczatkujacy lepiej by bylo gdyby ten watek znalazl sie w dziale WIP. Wtedy mozna by bylo udzielic Ci kilka podpowiedzi. No ale zanim przejdziesz do tworzenia czolgu popraw dla samego siebie wymienione bledy.

Problem z textura drewna powinienes rozwiazac za pomoca UVW Map Modifier (zakladka modifiers). Pewnie juz zastosowales cos do mapowania, bo by textury wogole nie wyrenderowalo.

Z tego co widze, model sam w sobie zly nie jest, tylko nie potrafisz go dobrze sprzedac :-) (byla juz o tym mowa). Ja bym proponowal na poczatek zmienic tlo na biale. Poloz ten karabin na ziemi i popracuj nad oswietleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkońcu zastosowałem się do waszych zaleceń i poprawiłem teksture drewna (połączyłem z inną i dodałem noisa) przez co teraz przynajmniej można odnieść wrażenie że to wykopek :) ponadto położyłem go na betonie i dodałem kilka bajerków.

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/newk1.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/newk2.jpg

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/newk3.jpg

 

teraz wiem że do finished worka troche brakuje - następnym razem najpierw będe umieszał w WIP'ie takie rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka propozycja, - nic nei zmeiniaj oprocz: co następuje :) : wywal omni gdzieś dalej, daj mu area shadow, daj sky light, i wyrenderuj, i wklej w forum :D sukces murowany! :D:D:D:D model wygląda na sprawny, nie skomplikowany ale w koncu co tam am byc skomplikowanego? :) zdaje sie ze jest wierny orginalnemu, choć nie chce mi sie szukać fotek i porownywać z suwmiarką :D daj ten sky light, i poczoj powiew dobrej prezentacji.. ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian -> oddaliłem omni i dodałem mu Arena shadow, ale co do sky lighta to nie osiągnołem jeszcze takiego poziomu wtajemniczenia :) gdybyś mógł dać jakiś namiar na tutorialek na temat tego skylighta, albo sam napisał kilka słów to byłbym wdzięczny :)

 

Mateusz -> pracka nawet troszke nie jest przypadkowa :D nad zaprezentowaniem siedziałem długą godzinę :}

 

tutaj renderek:

 

http://www.republika.pl/fire_hunter/grand_finale.jpg

 

 

ps. dzieki za słowa otuchy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm albo coś nie tak wlączyles te are shadow albo za daleko wywaliles omnie, ustaw je pare cm, za krawedzią obrazka, i daj większy rozmiar w ustawieniach area shadow, albo poporstu poporoboj, tak by uzyskać zmiękczone krawedzie cieni. a tutorial do skylighta.... :

1. zrob sky lighta -> panel ze swiatlami

2. uruchom w nim rzucanie cieni

3. ustaw go ponad sceną.

4. render :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzialem, zmieniałem, wybierałem i renderowałem. Sprawdzałem to Arena shadow - dziwne ale nie widać było różnicy, cienie się nie rozmywały, skylighta zrobiłem tak jak napisałeś (nad scenką i włączyłem rzucanie cieni)

omni też przysunełem, wyszło tak:

http://www.republika.pl/fire_hunter/skylight.jpg

nie jestem jednak pewien czy o to chodzi.

 

a tu inne renderki testowe:

http://www.republika.pl/fire_hunter/shadowmap.jpg - cienie rozmyte ale bez skylighta

http://www.republika.pl/fire_hunter/gf4.jpg

http://www.republika.pl/fire_hunter/gf2.jpg

 

więcej już raczej bawił się nie bede, gdy będę robił kolejne "pracki" będę zyskiwał doświadczenie :]

 

czekam na komentarze jakies :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności