ognisty Napisano 19 Lipiec 2004 Share Napisano 19 Lipiec 2004 Witam wszystkich, Jak widać po mojej wielkiej liczbie postów jestem na tym forum nowy. Jest to mój pierwszy skończony modelik w 3ds maxie 6.0 i ma pełno błędów... no ale w końcu na błędach człowiek się uczy. Jestem jeszcze blady jeżeli chodzi o te wszystkie pojęcia itd więc proszę się nie denerwować jeżeli będę zadawał pytania typu... "a o co chodzi?" "a co to?" etc. No to koniec bezsensownego pisania z mojej strony, macie tutaj linki do tych... no... renderków :D i bardzo proszę o jakieś komentarze :) Mauser 98k : http://www.republika.pl/fire_hunter/k98.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_2.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_3.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/k98_4.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Napisano 20 Lipiec 2004 Share Napisano 20 Lipiec 2004 Z mojej strony uslyszysz tylko tyle: Popracuj nad prezentacja modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flesz_gordon Napisano 20 Lipiec 2004 Share Napisano 20 Lipiec 2004 -textura drewna jest za duza, tj te słoje nie powinny byc takie wielkie -mechanizm ten..to metalowe powinno jakos odbijac swiatlo, a u ciebie jest matowe, to przeciez jest metal -zdaje sie ze na koncu kolby brakuje takiego metalowego zakonczenia -drewno na karabinie nie powinno rowniez troszke odbijac swiatlo http://www.mauser98k.republika.pl/kar98k.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 20 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2004 no faktycznie, macie racje... prezentacja jest do kitu :) a jeżeli chodzi o te sprawy z teksturami (metal, drewno) to jest problem... bo tekstury umię tylko nakładać (no i tak kilka rzeczy jeszcze), więc narazie tego nie poprawie :) - jeszcze doświadczony nie jestem. Zostawie go poprostu jak jest - już lepiej zrobić go od nowa niż popraiwać wszystko. Teraz zajmę się modelem czołgu, który będe robił dokładnie, i postaram się aby wszystko było na miejscu. ps. tam na zakończeniu kolby jest metalowe... ale nie zabardzo to widac :D thx za komentarze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 20 Lipiec 2004 Share Napisano 20 Lipiec 2004 Jezeli jestes poczatkujacy lepiej by bylo gdyby ten watek znalazl sie w dziale WIP. Wtedy mozna by bylo udzielic Ci kilka podpowiedzi. No ale zanim przejdziesz do tworzenia czolgu popraw dla samego siebie wymienione bledy. Problem z textura drewna powinienes rozwiazac za pomoca UVW Map Modifier (zakladka modifiers). Pewnie juz zastosowales cos do mapowania, bo by textury wogole nie wyrenderowalo. Z tego co widze, model sam w sobie zly nie jest, tylko nie potrafisz go dobrze sprzedac :-) (byla juz o tym mowa). Ja bym proponowal na poczatek zmienic tlo na biale. Poloz ten karabin na ziemi i popracuj nad oswietleniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 20 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2004 wkońcu zastosowałem się do waszych zaleceń i poprawiłem teksture drewna (połączyłem z inną i dodałem noisa) przez co teraz przynajmniej można odnieść wrażenie że to wykopek :) ponadto położyłem go na betonie i dodałem kilka bajerków. http://www.republika.pl/fire_hunter/newk1.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/newk2.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/newk3.jpg teraz wiem że do finished worka troche brakuje - następnym razem najpierw będe umieszał w WIP'ie takie rzeczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 23 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2004 dobra zrobilem co trzabylo zrobic, przedstawiam finałowy renderek :) http://www.republika.pl/fire_hunter/final.jpg oceńcie czy jest lepiej czy gorzej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian Napisano 23 Lipiec 2004 Share Napisano 23 Lipiec 2004 taka propozycja, - nic nei zmeiniaj oprocz: co następuje :) : wywal omni gdzieś dalej, daj mu area shadow, daj sky light, i wyrenderuj, i wklej w forum :D sukces murowany! :D:D:D:D model wygląda na sprawny, nie skomplikowany ale w koncu co tam am byc skomplikowanego? :) zdaje sie ze jest wierny orginalnemu, choć nie chce mi sie szukać fotek i porownywać z suwmiarką :D daj ten sky light, i poczoj powiew dobrej prezentacji.. ! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz Napisano 23 Lipiec 2004 Share Napisano 23 Lipiec 2004 duzo lepiej, kompozycja ciekawa, ale chyba troszke przypadkowo... ;) szczerze gratuluje udanej pracki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 24 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 24 Lipiec 2004 Damian -> oddaliłem omni i dodałem mu Arena shadow, ale co do sky lighta to nie osiągnołem jeszcze takiego poziomu wtajemniczenia :) gdybyś mógł dać jakiś namiar na tutorialek na temat tego skylighta, albo sam napisał kilka słów to byłbym wdzięczny :) Mateusz -> pracka nawet troszke nie jest przypadkowa :D nad zaprezentowaniem siedziałem długą godzinę :} tutaj renderek: http://www.republika.pl/fire_hunter/grand_finale.jpg ps. dzieki za słowa otuchy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian Napisano 24 Lipiec 2004 Share Napisano 24 Lipiec 2004 hmmm albo coś nie tak wlączyles te are shadow albo za daleko wywaliles omnie, ustaw je pare cm, za krawedzią obrazka, i daj większy rozmiar w ustawieniach area shadow, albo poporstu poporoboj, tak by uzyskać zmiękczone krawedzie cieni. a tutorial do skylighta.... : 1. zrob sky lighta -> panel ze swiatlami 2. uruchom w nim rzucanie cieni 3. ustaw go ponad sceną. 4. render :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 24 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 24 Lipiec 2004 Siedzialem, zmieniałem, wybierałem i renderowałem. Sprawdzałem to Arena shadow - dziwne ale nie widać było różnicy, cienie się nie rozmywały, skylighta zrobiłem tak jak napisałeś (nad scenką i włączyłem rzucanie cieni) omni też przysunełem, wyszło tak: http://www.republika.pl/fire_hunter/skylight.jpg nie jestem jednak pewien czy o to chodzi. a tu inne renderki testowe: http://www.republika.pl/fire_hunter/shadowmap.jpg - cienie rozmyte ale bez skylighta http://www.republika.pl/fire_hunter/gf4.jpg http://www.republika.pl/fire_hunter/gf2.jpg więcej już raczej bawił się nie bede, gdy będę robił kolejne "pracki" będę zyskiwał doświadczenie :] czekam na komentarze jakies :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beatou Napisano 24 Lipiec 2004 Share Napisano 24 Lipiec 2004 Ja bym jeszcze ustawił advanced lightning i select light tracer... a poza tym na evermotion.org jest tutek do light tracera... http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/lighttracer/ na pewno będzie lepiej wyglądało... może nie jest to tutek o małym obiekcie tylko o budynku ale rady przydają się... pozdr, Beatou Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi