Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Docelowo model ma być w trzech wersjach, to jest najniżej poligonowa- +/- 1100 trójkątów. Główny problem to połączenia kończyn z tułowiem- miś ma stawać na tylne łapy i uderzać przednimi a to oznacza spore rozciągnięcie tekstur. Pożyjemy- zobaczymy.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ładnie wyszedł. Tylko przednie łapki trochę dziwne, ale tam pewnie texturka pazurów będzie.

Napisano
  • Autor

Trochę się boję tych przednich- niby powinny być pazury ale z drugiej strony na czymś stać musi- stąd taka cudaczna geometria. Zobaczymy jak wyjdzie z teksturami- w najgorszym razie przyjdzie robić go jeszcze raz.

Napisano

Też mam miśka zrobionego wiec troche posiedziałem nad zdjęciami. Mam zastrzeżenia do zarysu uda jest niewłasciwy (za prosty)."Kolana i łokacie" są żle skonstruowane, bedzie sie zweżała noga w czasie zgieć (błąd ten miałem w starym wilku, animki na stronie jeszcze są więc mozna zobaczyć o co mi chodzi).Przednie kończyny za bardzo się zwężają i coś nie tak z ich kształtem. Łap nie moge sobie wyobrazić jak na razie, bedzie txt to wtedy się zobaczy. Nie wiem jaki gatunek niedziwedzia robiłeś z łba wyglada na gryzli ale posture ma brunatnego.

Jak 1100 poli to jest najmniej poligonowa wersja to sobie nie moge wyobrazić tej ostatniej (najczęściej siatki się zmniejsza/zwiekasza o 1/3 poligonów) 3300 na niedzwiedzia?? Jak zwykle to jest obiekt zamówiony, nie wiesz do czego może?? I jeszcze jedno pytanie czy zleceniodawcy nie mają nic przeciwko temu że pokazujesz defakto część ich projektu (o ile sprzedajesz prawa autorskie)?? Pozdrawiam i czekam na txt, wreszcie ktoś robi realne zwierzaki.

Napisano

Rozciagania tekstur chyba nie powinieneś się bać... przy dobrym mapowaniu to wyjdzie naturalnie.Skóra misia też się rozciąga :) pozdro

Napisano
  • Autor

@ Raven- wielkie dzięki za rady co do anatomii- naprawdę bardzo pomogły. Pierwsze i najważniejsze- nigdy nie pokazuję modeli bez zgody zleceniodawców. Etyka, panie, zawodowa. Tu akurat zamawiającemu wręcz zależało na tym żeby jak najczęściej go pokazywać- dzięki temu ma darmową korektę i sam nie musi przesadnie dokładnie pilnować. Co do gatunku- nie wiem jak by to powiedzieć ale według niektórych (http://www.bearbiology.com/brdesc.html) grizzly i niedźwiedź brunatny to jedno i to samo ale jak powiesz że co innego- kłócić się nie będę. Klient uznał że to samo więc ... no cóż... mówiąc szczerze ja też myślałem że to dwa podgatunki czy coś w tym stylu ale z ludźmi którzy mnie karmią mogę się kłócić tylko do pewnego momentu :)

Ostatnia wersja (najwyższa) ma mieć 3000 poly. Pewnie gdybym odrobinę przekroczył to nikt mi głowy nie urwie ale... Obiekt zamówiony do jednej z gier "w polowanie"- może stąd taką wagę przykładają do dokładności modeli zwierząt. Tytułu finalnego nie podano, ma być trzecią z serii- nie grywam w takie więc trudno mi wyłapać co to.

 

@ Kris_R- mam nadzieję... ale i tak się boję :)

Napisano

Sorki za te niedzwiedzie, żle sie wyraziłem gryzli to podgatunek niedzwiedzia brunatnego wystepujacego w Ameryce Północnej, znacząco się rózni od "wersji" europejskiej (brak polskiej nazwy i dlatego nieporozumienie wynikło). Myślałem że łatwiej będzie zrozumieć o jakie niedzwiedzie mi chodziło.

Napisano

Tył chyba faktycznie do poprawy.

Nie wiem czemu, ale tylne łapy przywodzą mi na myśl Kubusia Puchatka :)

Co do rozjeżdzania się tekstur, tego raczej nie da się uniknąć :( , ale można ograniczać, o czym napewno doskonale wiesz.

Napisano
  • Autor

Wiesz... jak chodzi o animację to jestem niewiele powyżej poziomu standardowego lamera. Model przygotować- jak najbardziej, zarigować- no problem, zanimować- no chance. Szczęściem w branży jest wąska specjalizacja bo bym nie wyżył ;)

Napisano
  • Autor

Wersja 1100 z teksturami (malowała Katarzyna).

Napisano

Tekstura monochromatyczna, futro składa się z różnych odcieni koloru, tutaj mam wrażenie że jest użyty tylko jeden odcień brązu. Brak zarysowań samej geometrii miśka (mimo że jest futro mięśnie je cieniują). Udo za chude w stosunku do tylnej łapy i wygięte w odwrotną stronę. Pysk wydaje mi się za szczurzy, wyeksponowałbym bokobrody. W paru miejscach wydaje mi się ze jest żle zmapowany i się txt rozciąga, ale mogę się mylić. Przydałoby śię popracować jeszcze nad nim, ale w dobrą stronę idziecie. Pozdrawiam

Napisano

hmmm zęby strasznie żółte ??? po oteksturowaniu wylazły jeszcze bardziej błedy w budowie łap szczególnie te przednie wyglądają jak połamane ...no i lusterko na brzuchu .. moze nie bedzie widać ... przypuszczam ze na grzbiecie też ... ale pierwsze wrażenie pozytywne ...

Napisano
  • Autor

Tak wygląda tekstura po poprawieniu. Co do anatomii- sorry ale tym razem się nie zgadzam- na szkielecie wyraźnie widać jak biegną kości i imho są dobre. Może za świeżo jestem po robieniu modelu i brak mi dystansu a po jakimś czasie zobaczę- w każdym razie jeśli chodzi o tą wersję to nieodwołalnie jest to koniec- mówiąc najbrutalniej nie ma więcej czasu- klient czeka. Dziękuję wszystkim za pomoc- naprawdę bardzo się przydała, zwłaszcza Ravena- mam nadzieję na podobną korektę przy następnych zwierzakach :).

Napisano

bardzo ładny model..teksturka tez niczego sobie..dobrze uchwycony charakter futra..jaka to rozdzielczość?

Napisano
  • Autor

512x512 bo to najniższa rozdzielczość :( Co więcej klientowi tak się spodobała w tej rozdzielczości że zrezygnował z 1024. To sie nazywa samemu sobie w zupę napluć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności