Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam problem z mental rayem. Czasami jak dodam do sceny światła photometric to robią się takie kropki:

16a306492945.png

8839a7835028.jpg

Nie pomagają wysokie ustawienia fg ani aa, odbić i ogólnie wyszystkich opcji. Sprawdzałem też dystrybucje światła z punktu kwadratu, kuli i zawsze jest to samo. Podnosiłem glossy samples materiałów na których się pojawiają. Nie mam juz innych pomysłów i liczę na Waszą pomoc. Jeśli tylko się da korzystam z Iraya. Jest o wiele bardziej przyjazny i ogólnie wg mnie lepszy ale czasami z powodu braku vramu muszę użyć mentala.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dokładnie nie widzę jak położone jest światło, być może jest to odbicie innego obiektu , który bezpośrednio daje refleks, i może jego materiał ma niskie glossy, w takim wypadku materiał z wysokim samples nadal będzie odbijał ziarno z innego o niskiej wartości.

Napisano
  • Autor

troche lipne te skriny wrzuciłem:) Tu jest jakiś render poglądowy nieustawiony dobrze ale już widać że te kropki są duże na tle innych ziaren

a2c2ceea432f.png

nakazałem lampkom nie świecić na te elementy aluminiowe i stolik i kropki zniknęły ale to nie jest rozwiązanie.

0e8e03d56342.jpg

Nie ma Hdrki jeset physically sky ustawiony.

W przypadku tego 2 skrina z pierwszego postu też była lampka photometric która odbijała się w tym miejscu gdzie te ziarna widać, musiałem ją wyłaczyć.

Napisano

Wrzuć to w .jpg normalnie, bo zobacz jak pierwszy obrazek wygląda w powiększeniu. A na małym nic nie widać.

Napisano
  • Autor

lol nie zauważyłem. To jest kolejny problem, dzieje się tak z png zapisanymi przez maxa, pewnie coś z gammą.

a2e09b16e810.jpg

Napisano

wydaje mi sie ze to za maly sampling glossiness na materiale jak ktos juz pisal wyzej.

Napisano
  • Autor

sampling glossines materiałów na których są kropki sprawdzałem wartości nawet 256 i nic się nie zmieniało. Jeśli chodzi o materiały które mogły się odbić to mają po 32-64 . Problem pojawia się tylko w połączeniu z tym dodatkowym oswietleniem. Z daylight i sky portal jest ok

Napisano

Jaki to shader na ktorym masz te ktopki?

Sproboj w renderze Jitter wlaczyc i contrast podkrecic w samplingu.

Druga opcja jaka mi przychodzi do glowy, jezeli to jest shader arch&design to w Interpolate wlaczenie Single sample from Environment.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności