Piotreq91 Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Witam Mam problem z mental rayem. Czasami jak dodam do sceny światła photometric to robią się takie kropki: Nie pomagają wysokie ustawienia fg ani aa, odbić i ogólnie wyszystkich opcji. Sprawdzałem też dystrybucje światła z punktu kwadratu, kuli i zawsze jest to samo. Podnosiłem glossy samples materiałów na których się pojawiają. Nie mam juz innych pomysłów i liczę na Waszą pomoc. Jeśli tylko się da korzystam z Iraya. Jest o wiele bardziej przyjazny i ogólnie wg mnie lepszy ale czasami z powodu braku vramu muszę użyć mentala. Pozdrawiam
mihpolak Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 dokładnie nie widzę jak położone jest światło, być może jest to odbicie innego obiektu , który bezpośrednio daje refleks, i może jego materiał ma niskie glossy, w takim wypadku materiał z wysokim samples nadal będzie odbijał ziarno z innego o niskiej wartości.
Piotreq91 Napisano 29 Marzec 2012 Autor Napisano 29 Marzec 2012 troche lipne te skriny wrzuciłem:) Tu jest jakiś render poglądowy nieustawiony dobrze ale już widać że te kropki są duże na tle innych ziaren nakazałem lampkom nie świecić na te elementy aluminiowe i stolik i kropki zniknęły ale to nie jest rozwiązanie. Nie ma Hdrki jeset physically sky ustawiony. W przypadku tego 2 skrina z pierwszego postu też była lampka photometric która odbijała się w tym miejscu gdzie te ziarna widać, musiałem ją wyłaczyć.
Miłosz3ds Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 Wrzuć to w .jpg normalnie, bo zobacz jak pierwszy obrazek wygląda w powiększeniu. A na małym nic nie widać.
Piotreq91 Napisano 30 Marzec 2012 Autor Napisano 30 Marzec 2012 lol nie zauważyłem. To jest kolejny problem, dzieje się tak z png zapisanymi przez maxa, pewnie coś z gammą.
guru Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 wydaje mi sie ze to za maly sampling glossiness na materiale jak ktos juz pisal wyzej.
Piotreq91 Napisano 30 Marzec 2012 Autor Napisano 30 Marzec 2012 sampling glossines materiałów na których są kropki sprawdzałem wartości nawet 256 i nic się nie zmieniało. Jeśli chodzi o materiały które mogły się odbić to mają po 32-64 . Problem pojawia się tylko w połączeniu z tym dodatkowym oswietleniem. Z daylight i sky portal jest ok
guru Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 Jaki to shader na ktorym masz te ktopki? Sproboj w renderze Jitter wlaczyc i contrast podkrecic w samplingu. Druga opcja jaka mi przychodzi do glowy, jezeli to jest shader arch&design to w Interpolate wlaczenie Single sample from Environment.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się