Jump to content
Piotreq91

Kropki z photometric light

Recommended Posts

Witam

Mam problem z mental rayem. Czasami jak dodam do sceny światła photometric to robią się takie kropki:

16a306492945.png

8839a7835028.jpg

Nie pomagają wysokie ustawienia fg ani aa, odbić i ogólnie wyszystkich opcji. Sprawdzałem też dystrybucje światła z punktu kwadratu, kuli i zawsze jest to samo. Podnosiłem glossy samples materiałów na których się pojawiają. Nie mam juz innych pomysłów i liczę na Waszą pomoc. Jeśli tylko się da korzystam z Iraya. Jest o wiele bardziej przyjazny i ogólnie wg mnie lepszy ale czasami z powodu braku vramu muszę użyć mentala.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie nie widzę jak położone jest światło, być może jest to odbicie innego obiektu , który bezpośrednio daje refleks, i może jego materiał ma niskie glossy, w takim wypadku materiał z wysokim samples nadal będzie odbijał ziarno z innego o niskiej wartości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

troche lipne te skriny wrzuciłem:) Tu jest jakiś render poglądowy nieustawiony dobrze ale już widać że te kropki są duże na tle innych ziaren

a2c2ceea432f.png

nakazałem lampkom nie świecić na te elementy aluminiowe i stolik i kropki zniknęły ale to nie jest rozwiązanie.

0e8e03d56342.jpg

Nie ma Hdrki jeset physically sky ustawiony.

W przypadku tego 2 skrina z pierwszego postu też była lampka photometric która odbijała się w tym miejscu gdzie te ziarna widać, musiałem ją wyłaczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuć to w .jpg normalnie, bo zobacz jak pierwszy obrazek wygląda w powiększeniu. A na małym nic nie widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol nie zauważyłem. To jest kolejny problem, dzieje się tak z png zapisanymi przez maxa, pewnie coś z gammą.

a2e09b16e810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi sie ze to za maly sampling glossiness na materiale jak ktos juz pisal wyzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sampling glossines materiałów na których są kropki sprawdzałem wartości nawet 256 i nic się nie zmieniało. Jeśli chodzi o materiały które mogły się odbić to mają po 32-64 . Problem pojawia się tylko w połączeniu z tym dodatkowym oswietleniem. Z daylight i sky portal jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki to shader na ktorym masz te ktopki?

Sproboj w renderze Jitter wlaczyc i contrast podkrecic w samplingu.

Druga opcja jaka mi przychodzi do glowy, jezeli to jest shader arch&design to w Interpolate wlaczenie Single sample from Environment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy