Skocz do zawartości

Kropki z photometric light


Piotreq91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z mental rayem. Czasami jak dodam do sceny światła photometric to robią się takie kropki:

16a306492945.png

8839a7835028.jpg

Nie pomagają wysokie ustawienia fg ani aa, odbić i ogólnie wyszystkich opcji. Sprawdzałem też dystrybucje światła z punktu kwadratu, kuli i zawsze jest to samo. Podnosiłem glossy samples materiałów na których się pojawiają. Nie mam juz innych pomysłów i liczę na Waszą pomoc. Jeśli tylko się da korzystam z Iraya. Jest o wiele bardziej przyjazny i ogólnie wg mnie lepszy ale czasami z powodu braku vramu muszę użyć mentala.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dokładnie nie widzę jak położone jest światło, być może jest to odbicie innego obiektu , który bezpośrednio daje refleks, i może jego materiał ma niskie glossy, w takim wypadku materiał z wysokim samples nadal będzie odbijał ziarno z innego o niskiej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche lipne te skriny wrzuciłem:) Tu jest jakiś render poglądowy nieustawiony dobrze ale już widać że te kropki są duże na tle innych ziaren

a2c2ceea432f.png

nakazałem lampkom nie świecić na te elementy aluminiowe i stolik i kropki zniknęły ale to nie jest rozwiązanie.

0e8e03d56342.jpg

Nie ma Hdrki jeset physically sky ustawiony.

W przypadku tego 2 skrina z pierwszego postu też była lampka photometric która odbijała się w tym miejscu gdzie te ziarna widać, musiałem ją wyłaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sampling glossines materiałów na których są kropki sprawdzałem wartości nawet 256 i nic się nie zmieniało. Jeśli chodzi o materiały które mogły się odbić to mają po 32-64 . Problem pojawia się tylko w połączeniu z tym dodatkowym oswietleniem. Z daylight i sky portal jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to shader na ktorym masz te ktopki?

Sproboj w renderze Jitter wlaczyc i contrast podkrecic w samplingu.

Druga opcja jaka mi przychodzi do glowy, jezeli to jest shader arch&design to w Interpolate wlaczenie Single sample from Environment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności