Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam problem z mental rayem. Czasami jak dodam do sceny światła photometric to robią się takie kropki:

16a306492945.png

8839a7835028.jpg

Nie pomagają wysokie ustawienia fg ani aa, odbić i ogólnie wyszystkich opcji. Sprawdzałem też dystrybucje światła z punktu kwadratu, kuli i zawsze jest to samo. Podnosiłem glossy samples materiałów na których się pojawiają. Nie mam juz innych pomysłów i liczę na Waszą pomoc. Jeśli tylko się da korzystam z Iraya. Jest o wiele bardziej przyjazny i ogólnie wg mnie lepszy ale czasami z powodu braku vramu muszę użyć mentala.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dokładnie nie widzę jak położone jest światło, być może jest to odbicie innego obiektu , który bezpośrednio daje refleks, i może jego materiał ma niskie glossy, w takim wypadku materiał z wysokim samples nadal będzie odbijał ziarno z innego o niskiej wartości.

Napisano
  • Autor

troche lipne te skriny wrzuciłem:) Tu jest jakiś render poglądowy nieustawiony dobrze ale już widać że te kropki są duże na tle innych ziaren

a2c2ceea432f.png

nakazałem lampkom nie świecić na te elementy aluminiowe i stolik i kropki zniknęły ale to nie jest rozwiązanie.

0e8e03d56342.jpg

Nie ma Hdrki jeset physically sky ustawiony.

W przypadku tego 2 skrina z pierwszego postu też była lampka photometric która odbijała się w tym miejscu gdzie te ziarna widać, musiałem ją wyłaczyć.

Napisano

Wrzuć to w .jpg normalnie, bo zobacz jak pierwszy obrazek wygląda w powiększeniu. A na małym nic nie widać.

Napisano
  • Autor

lol nie zauważyłem. To jest kolejny problem, dzieje się tak z png zapisanymi przez maxa, pewnie coś z gammą.

a2e09b16e810.jpg

Napisano

wydaje mi sie ze to za maly sampling glossiness na materiale jak ktos juz pisal wyzej.

Napisano
  • Autor

sampling glossines materiałów na których są kropki sprawdzałem wartości nawet 256 i nic się nie zmieniało. Jeśli chodzi o materiały które mogły się odbić to mają po 32-64 . Problem pojawia się tylko w połączeniu z tym dodatkowym oswietleniem. Z daylight i sky portal jest ok

Napisano

Jaki to shader na ktorym masz te ktopki?

Sproboj w renderze Jitter wlaczyc i contrast podkrecic w samplingu.

Druga opcja jaka mi przychodzi do glowy, jezeli to jest shader arch&design to w Interpolate wlaczenie Single sample from Environment.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.