Skocz do zawartości

Jacek Kuna


Jacek Kuna

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam teczkę. Na początek wrzucam kilka speedów. Dwa ostatnie zajęły trochę więcej czasu niż speedowe dwie godziny. Komentarze i krytyka oczywiście mile widziane.

 

 

env23.jpg

 

 

env1g.jpg

 

 

enviro2.jpg

 

 

enviro44427772.jpg

 

 

speed7small.jpg

 

 

mech11.jpg

 

 

Następna wrzuta - ludzie (ogólnie ujmując).

Edytowane przez Jacek Kuna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam serdecznie na forum ;) ostanio cisza jakaś zapadła ,ale domyślam się ,że to wina Diablo lll XD

Pierwszym rzeczą jaką zauważyłam jest to że w Twoich digitalach kolory są bardzo nienasycone i brudne .Używasz za dużo szarości.

Envira są całkiem fajne .Przy zwierzętach i ludziach trzeba ,by popracować nad anatomią .

Pozdrofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Szukaj ogólnych ciekawych kształtów zanim zdecydujesz się na detal

- zwróć większą uwagę na anatomię i sposób poruszania się zwierząt, tak żeby później twój stwór byl bardziej prawdopodobny

- nie bój się przesadzać. Wielka głowa! wielkie zęby! wielki szpony i potężna klatka! to jeden z możliwych kierunków ale zdecyduj się na jakiś. Twój potwór nie ma nic charakterystycznego, jest zwykły, łatwo go zapomnieć.

-większa atencja dla budowania bryły światłem.

 

Ogólnie o wiele za szybko wchodzisz w detal, ale o tym wiesz.

Kolory akurat spoko, taki masz styl, nie walczył bym z tym a raczej to eksplorował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się, że ktoś w końcu skrytykował.

 

Soulinka, ten "brud", o którym piszesz wynika w dużej mierze z tego, że często zdarza mi się używać pędzli z włączoną opcją 'other dynamics', przez co kolorki się między sobą mieszają i nawzajem zabrudzają, choć pewnie nie jest to jedyny powód:] Od niedawna mam je ustawione na pełne krycie niezależnie od docisku piórka. Przy ostatnich stworach kładłem już czyste kolory i wydaje mi się, że mimo wszystko wygląda to trochę lepiej. Co do anatomii, trzeba ćwiczyć i ćwiczyć, a będzie jakiś progres.

 

Grzegorz, walczę jak mogę, żeby nie dziubać w tych moich prackach tylko malować z głową. Pyski faktycznie płaskie. Postawię bardziej na konstrukcję i bryłę i będę się wystrzegał dłubania detalu. To wygląda trochę tak: Maluję z początku bardzo ogólnie i mimo iż bryła jeszcze nie siedzi tak jak powinna, staram się (chyba nie do końca świadomie) zatuszować ten fakt wchodząc w szczegół. Nie wiem czy tylko ja borykam się z tym problemem, czy więcej osób które zaczynają przygodę z digitalem. Dzięki za over i cenne uwagi.

 

Bardzo niedługo zrobię kolejną wrzutkę, tym razem skupiając się przede wszystkim na bryle, a detal sobie podaruję.

Pozdr. i dzięki za odzew!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Jacku skoro Grzegorz mowi ,że kolory są ok to skłoniłabym się raczej do jego sugestii.Ma większe umiejętności i doświadczenie ,więc lepiej Ci doradzi właśnie apropo takich rzeczy. Na swój sposób staram się pomóc jak umiem, choć sama się jeszcze musze sporo nauczyć ;) Działaj dalej ;) Pozdrofka

 

@ widzisz Grzegorzu i ja się czegos dowiedziałam od razu na temat szarości ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Soulinka12 po części racje miałaś. W niektórych ilustracjach jest za dużo czerni i brudzenia - np w tym statku unoszącym się nad wodą albo w tym kombinezonie cybernetycznym jakimś. Ale bestie są malowane z wyczuciem, wiele różnych odcieni około szarego się tam pojawia, daję to fajny efekt rozmalowania tego koloru. Robiłem temu over i próbkowałem kolor więc wiem że jest tam wiele subtelnych różnić. To jest różnica między kolorem nienasyconym a brudnym. Fajnie jest czasem pooglądać właśnie takie wygaszone, ziemiste barwy, aczkolwiek na pewno dobrze by było poćwiczyć jeszcze z żywymi kolorami, a nóż widelec powstanie z tego jakiś fajny miks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej teraz zwróciłem uwagę że powinieneś przywiązywać większą wagę do materiałów. Zobacz, że renderujesz je tak samo czy jest to plastik, metal czy coś innego przez co wydają się trochę "plastikowe". Podoba mi się że zajmujesz się szerokim spektrum i ćwiczysz wszystko- oby tak dalej. Co co tych ostatnich enviro to zacząłbym od czegoś prostszego zanim bym wszedł w photobash. Poprtacuj nad kompozycją bo może poza tym ostatnim jesteś jej raczej mało świadomy i unikaj takiej czerni w cieniach i w tym dymie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej rymin,

 

Dziękuję za wskazówki. Faktycznie, ze zróżnicowaniem materiałów mam na bakier. Co do photobashu to próbuję różnych technik z którymi nie jestem zaznajomiony. Mam nadzieję że z czasem pójdzie to w dobrym kierunku.

 

Btw: Sorry za tak późną odpowiedź, wolałem odpisać przy okazji wrzucając przynajmniej jakieś szkice (w wypadku b&w pojazdu to też próba czegoś dla mnie nowego).

 

Pozdr.

 

ezlGauF.png

 

qDa1IrR.png

 

gjmcPSu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Graftowi nie chodziło o storytelling w ilustracyjnym tego słowa znaczeniu. Głupio mi to pisać, bo sam zaczynam dopiero jako tako konceptowanie, ale np jednym z głównych założeń projektu hełmu dla człowieka jest to czy on będzie wgle przez niego cokolwiek widział (czyli szparki/szyba/cokolwiek do patrzenia na wysokości oczu) tak samo projektując robota, oprócz jego budowy "anatomicznej" (żeby mógł wgle się ruszyć z miejsca, albo ogólnie to jak on się porusza) warto określić sobie jakieś wytyczne, czy jest to robot medyczny, wojskowy, cywilny bo pracuje w policji itd bo to się przekłada na design takiego robota, jego budowę, elementy które posiada; czy jest robotem starego typu czy nowego, czy stary robot wojskowy ma uszkodzone jakieś części itd. Myślę, że o coś takiego chodziło Graftowi, takie drobne rzeczy, ale mówiące dużo o przeznaczeniu projektu i jego historii.

Z tego co wiem na rozmowach kwalifikacyjnych na concept artystę zdarzają się pytania o jakieś elementy przedstawionych w folio conceptów, dlatego warto wiedzieć co się projektuje i w jakim celu się umieszcza niektóre elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graft, mats,

 

Dzięki za wyjaśnienie, teraz rozumiem o co chodziło.

Generalnie pomysł był taki: lekki, technologicznie zaawansowany lecz nieco "złomowy" robot wielozadaniowy. Najważniejsze było, żeby był lekki. To właściwie tyle.

 

Natomiast mats, w swoim poście trafiłeś chyba w sedno. Ja też zaczynam konceptowanie i daleka jeszcze przede mną droga.

 

Dzięki Wam za komentarze, biorę do serca i będę starał się myśleć nad sensem i zasadnością moich dizajnów.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo. I opłaca się zmęczyć.

Na pewno pokazuje dobry kierunek. Nie jestem modelarzem, ale się zastanawiam czy dał bym rade wiernie przenieść taki projekt w trzeci wymiar. Mam wrażenie że napotkał bym na wiele problemów do rozwiązania. Brakuje mi jednoznacznie zdefiniowanych form, i to tych dużych. W rysunku koncepcyjnym można sobie pozwolić na wiele niedopowiedzeń, ale na poziomie detalu jak rodzaj graweru na zbroi. Musiał bym sam wymyślić jak wygląda naramiennik i jak łączy się z resztą zbroi, jak wymodelować ramiona, dłonie, uda, kolana ... Fajnie, że rozumiem, że napierśnik jest ze złotego metalu, ale reszta nie jest jednoznaczna.

Na pewno oddając taki rysunek zdolnemu rzeźbiarzowi, przekuł by tego gościa w coś co zaskoczyło by nas wszystkich. Ale my musimy myśleć tak jak by miał to wymodelować nasz młodszy brat... na przykład.

 

Zdecydowanie "level up". Pompuj dalej

 

Self Note:

Pisanie komentarzy pomaga samemu usystematyzować własną wiedzę - zapamiętać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CSH ma dużo racji- jako concept niestety za wiele rzeczy pozostaje niejasnych. Zobacz, że cała ręka praktycznie ci się zlewa w całość. Miałbyś 100 pytań od modelarzy do takiego conceptu a nie o to chodzi niestety. Na twoim miejscu spróbowałbym teraz zrobić ten sam concept samym lineartem z płaskim kolorem. Zobaczysz, że będzie dużo czytelniejszy i na pewno będziesz musiał się głowić nad kilkoma połączeniami które teraz przeszły przez "malarski" styl. Fajna robota i widać, że włożyłeś sporo pracy więc warto wynieść przyszłe prace na następny poziom. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Dzięki Wam za komentarze. Z bardzo podobnymi spotkałem się w innych miejscach w internetach, szczególnie właśnie ze strony modelarzy 3d, którzy stwierdzali że wszystko fajnie i w ogóle, ale jednak musieli by prosić o dodatkowe szkice wyjaśniające. Generalnie nie pracowało by im się do końca komfortowo z takim konceptem. Tak że super feedback, bardzo pomocny.

 

Wrzucam dwie najnowsze rzeczy:

 

VtU8ekg.png

 

ouh1NuQ.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej te czołgi są nawet w porządku jeśli chodzi o design- niezłe niektóre rozwiązania. Poleciłbym ci jednak robić większy przegląd refek i poszerzenie wiedzy- wtedy designy są bardziej wiarygodne. Ciągle masz ten sam problem - rozróżnienie materiałów- pooglądaj filmy scotta robertsona uważnie bo gość jest w tym mistrzem. Sam zrobiłem ci overpainta szybkiego w tej kwestii. Najlepiej dać inny kolor podłogi niż biały żeby światło odbite miało jakąś barwę. Generalnie widać u ciebie sporo niekonsekwencji w oświetleniu- a tutaj nie ma przypadku, wszystko musi z czegoś wynikać. No i sam design tego statku dla mnie leży niestety:D Wydaje mi się, że przy takich silnikach odrzutowych latał by on do tyłu:D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności