Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wiem , ale jest to aneks , zaraz przy stole po prawej jest scianka ktora zmniejsza komunikacje , a z tyłu za kamerą na małej powierzchni trzeba zmiescic caly "salon" . No taki układ mieszkania 42m2 , gdybym miał gotową całość to wątpliwosci co do zagospodarowania były by rozwiane na bank:)

Napisano

Materiał podłogi wsadź do vrayoverridemtl http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm poprawa światła emitery dopasuj do swiateł które masz bo ci sie tworza kregi dokokoła modeli swiateł mówie o oswietleniu punktowym tak czy siak na poczatek materiał podłogi bo patrzac na to trudno ocenic co sie bedzie dziło w scenie jak podłoga przestanie na wszytko rzutowac ale ogólnie napewno materialy na AGD powinny miec podciagniete subdividy. Czy wszytko ma byc takie matowe z wyjatkiem frontów kuchennych ?

Maz za mocny AO na dodate, moze nawet go wyłaczyc na poczatek

Napisano (edytowane)

generalnie wszystkie fronty maja podobne refleksy tyle ze te na dole nie chcą nic odbijać . Dzięki za wskazówke bo zupełnie nie znam tego zagadnienia z overridemtl . Jak tylko wrócę do domu to będe z tym walczył:) Jeśli chodzi o Ao w vray to jest standardowo , dodatkowo zrobiłem AO pass z wyłączonym Gi i połączyłem w photoshopie oraz wyostrzyłem krawedzie filtrem .

 

Oczywiscie proszę o uwagi i pomoc bo chiałbym dodać to do mojego pierwszego portfolio :)

Edytowane przez stanleykr
Napisano

Materiał overide powinien załtwic takze sprawe braku odbic w dolnych elementach kuchni poprostu zbyt mocna tam rzutuje ta podłoga. a puki pracy nie skonczyłes to jej nie poleprzaj w ps bo wtedy mozesz zatrzec jakies mankamenty z maxa i trudno bedzie je wychwycic ;) a tak ogólnie bys wsadził ustawienia na jakich pracujesz to napewno bedzie łatwiej cos podpowiedziec co moze jeszcze poleprzyc prace

Napisano (edytowane)

OK , jak tylko wróce do domu dodam wizke bez ps`a oraz ustawienia vraya:) Pozdrawiam!!!

 

1111111111111im.jpg

 

wysylam , poprawione z ovverride i bez photoshopa , zminiona podloga , co teraz?:)

 

 

 

 

 

Jako że sie troche nudziłem to zrobiłem z fotoszopem tez :)

1111psu.jpg

Edytowane przez stanleykr
Napisano

stanleykr nie jest źle, zastanawia mnie dlaczego ten obrazek jest płaski?! trochę brakuje mi gry światółem, po prawej masz jakieś okno? Jak tak to daj tam mocniejszego vraylight i może jakieś sun a zmniejsz te halogeny po lewej. Może bedzie lepiej:)

Napisano (edytowane)

ustawieniamz.jpg

23577052.jpg

 

 

 

 

Ewentualnie moze byc tak ze swiatła maja niskie wartosci a wszystko za bardzo rozjasniam ustawieniami kamery f=2 iso 350

Edytowane przez stanleykr
Napisano

w pierwszej kolejnosci zmien Vray adaptive DMC image sampler na min subdv 1 max 8 w pozniejszym wykonaniu mozesz max em podjechac do 100 ale moze nie bedzie trzeba. Color maping ustaw na razie na 1 wszytkie sloty ptaszek w opcji clamp Wsadż jeszcze ustawienia kamery i to co masz w environment a takze pokaz zakładke GI w całosci

Napisano

hmm a powiedz mi co osiagne robiąc taka roznice ze w min bedzie 1 a w max 100 ? nie widzialem ani nie slyszalem zeby sie tak robilo ale ja sie nie znam ..?

i co daje clamp out?

Napisano (edytowane)

Zobaczysz ze 100 jest uzywane czesciej niz ustawienie typu 4-16, ale ja powiedziałem ze nie koniecznie w twoim przypadku ma ono byc, raczej dobrym ustawieniem w trakcie pracy jak i koncowym jest ustaawienie 1-8, occzywiście do osiagniecia super efektów wskazane jest 4-16 ale on niezle spowalnia render szczegónie w fazie testowej, natomiast co do clamp umożliwia przycinanie wysokich wartościach jasności spoza przestrzeni RGB. Czasami może to być przydatne, na przykład, aby pozbyć się artefaktów filtra AA przy wspołpracy z HDRi, mozna go takze stosowac do zlikwidowania problemów AA z wygładzaniem przy renderowaniu obrazów z zakresu dynamiki RGB. Ogólnie nie korzystaśz z tej opcji jesli zmiarzasz rendery zapisywac do hdr.

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

"Zobaczysz ze 100 jest uzywane czesciej niz ustawienie typu 4-16" śmieszne tłumaczenie:P przeczytaleś to w jakimś tutku? wiesz wogole za co odpowiadają te parametry czy kopiujesz ustawienia od innych?

Napisano (edytowane)

Gregory - Zlituj sie miałem chłopakowi zrobic wykład na temat samplowania a moze poprostu najlepiej skierowac do szacownej ksiegi Francesco Legrenzi "VRay THE COMPLETE GUIDE" A jesli mowza o kopiowaniu ustwien to jak widac temat ci nie jest obcy :P

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano
Gregory - Zlituj sie miałem chłopakowi zrobic wykład na temat samplowania a moze poprostu najlepiej skierowac do szacownej ksiegi Francesco Legrenzi "VRay THE COMPLETE GUIDE" A jesli mowza o kopiowaniu ustwien to jak widac temat ci nie jest obcy :P

 

no nie jest mi obcy bo jak zaczynałem to tak wlasnie robiłem (jak wiekszość początkujących, ty pewnie też), kopiowałem ustawienia i myslalem że bedzie ok choc wcale nie wiedzialem jaki mają wpływ na render, dlatego lepiej jest wytłumaczyć koledze do czego służy "image sampler", wzkazówki typu "pokręć tym albo tamtym bo wiekszosc tak robi" nie pomogą mu w osiagnieciu celu, mogą jedynie namieszać, bo sam powiedzial że nigdy nie uzywal i nie wie od czego to jest, a z tą książką to nie jest głupi pomysł: lepiej wskazać i uzasadnić kierunek niż miałby bezmyślnie kopiować (bez urazy)...

Napisano

Ja sienie obraziłem, a co do kopoiowania ustawien bardzo szybko nauczyłem sie ze nie da sie nic w ten sposób stworzyc bo musiałby człowiek całą scene skopiowac włacznie z kazdym swiatłem one co najwyzej moga człowieka naprowadzac na pewne zaleznosci a ksiazke podałem bo jak młody człowiek chłonny wiedzy to ja poszuka poczyta i zacznie nas pouczać ;)

Ja natomiast stale uwazam ze ma on właczona AO i to znacznie za mocno jak na potrzeby sceny wykazuja to cieniowania na stykach ścian ;)

Napisano

no własnie chodzi mi o to żeby wiedziec , po co kręcić a nie , że tak trzeba , z ksiązką to dobry pomysł :) poszukam jak w dobrej cenie to kupie. pozdrawiam

jeszcze wrócę do tego projektu .

Jeszcze raz dzieki za dobre rady , mam nadzieje że bede jeszcze mogł na nie liczyć .

Napisano

a jakie wartosci w zakładce AO beda dobre ? bo ja generalnie zostawiłem standard .. natomiast myśle ze to wina AO pass , z tym ze tam mieszam to w photoshopie na jakies 5 %

Napisano

Daj sobie w ogóle spokój z AO. Jak w scenie nocnej ustawisz dobrze oświetlenie i render obrobisz w PS to wystarczy i będzie pięknie.

Napisano

A może by tak zacząć od lepszej kompozycji, bo na razie to tak od d*py strony to jest.

Wstawiłeś obiekty byle by było i już render i ma być pięknie. No niestety nie tędy droga, dobre wizki zaczynają się od dobrych modeli i shaderów. A na razie to masz tutaj wrucę to tutaj tamto, na blat postawię jakąś literę Z (?!?!?!). Masz taką literę w kuchni? Brak frontów na dole po lewej, połowa ujęcia nie istnieje, a służy chyba jako generato echa. Zacznij od kompozycji !!!

 

Co do ustawień. Moim zdaniem: żadne ustawienia nie zrobią z tego dobrej wizki.

Napisano

NIe brakuje frontó tam jest pod blatem grzejnik , a co do reszty to pewnie 100 % racji .

P>S taka literke widziałem w katalogu jakims ale ci...:)

Wesołych ;]

Napisano

Moze zrób jedna jeszcze rzecz ustal kolorystyke jaks bo te meble drewniane to sa od sasa do lasa, szumy straszne. Jeden z panów radosnie przesadził ze z tej wizki nic sie nie da wyciagnać ustawieniami co prawdfa w pierwszej kolejnosci trzeb dopracowąc oswietlenie i materiały czym ty swiecisz w tej scenie i jaką kamere uzyłes ?

Napisano (edytowane)

swiece vray sunem , i kamera vray fizyczna , dałem dofa ale musze z tym pocwiczyć . W sumie chialem zeby te meble tak od sasa do lasa;]

Nie wiem dlaczego szumi , dałem noise trash 0,01 wczesniej probowałem na 0,001 ale chialo sie 3 dni renderować .

Mam propozycje, moze faktycznie zmienie to pomieszczenie troszke tej prawej strony przysunę , dodam jakiieś detale i za jakiś czas sie znowu odezwe w tym wątku ;)

Edytowane przez stanleykr
Napisano

ogólnie to bym powmieszczeniania nie zmianiał i w tym momencie nie wsadzał detali tylko najpierw dopracował oswietlenie i ustawienia gdy juz to opanujesz mozesz potem zabawic sie we wsadzanie detali jak ich wsadzisz wczesniej to potem przy próbachze swiatłm zje cie czasz renderowania , Czy wszytkie materiaływ tej scenie sa vraya czy przypadkiem nie masz czegos standard bo wtedy potrafi własnie mazać. Takze nie poddawaj sie i do dzieła jedna rzecz bys koniecznie zminił to ustawienie kamery zamiast na wprost zrób po skosie odrazu bedzie ciekawiej;)

Napisano
ogólnie to bym powmieszczeniania nie zmianiał i w tym momencie nie wsadzał detali tylko najpierw dopracował oswietlenie i ustawienia

 

Jasne zawsze warto robić wszystko od tyłu. Najpierw malujesz ściany potem robisz fundament.

Przecież nie ustawi dobrze oświetlenia jak mu materiały nie będą siedziały. Bo zawsze będzie wyglądało do bani.

Tutaj wszystko musi zagrać "w tej samej chwili" inaczej będzie kulało.

Opcja druga wyrzuć wszystko z wnętrza i sobie poćwicz samo światło. Przynajmniej nie będziesz się przejmował, że coś nie wygląda ok.

Z resztą jak nie chcesz słuchać to nie.

 

Od kiedy to zostawia się japę pod oknem na grzejnik? Przecież to i tak nie ma prawa grzać bo termostat wyłącza od razu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności