carrido Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 Witam, Mój problemik polega na tym, że tracę cały specular po imporcie obiektu z powrotem z uv lauot'a. Obiekt się robi nie przyjemnie kanciasty.Czy coś źle importuje? Kto pomoże? z góry dziekuję[ATTACH=CONFIG]85404[/ATTACH]
carrido Napisano 30 Marzec 2012 Autor Napisano 30 Marzec 2012 [ATTACH=CONFIG]85405[/ATTACH]Już wpadłem na pomysł co z tym zrobić. Należy wybrać obiekt zepsuty z uv layout ale z dobrymi uvysami --->potem ten nie tknięty w mayce.Następnie go mesh--->transfer atributes--->tam zaznaczamy jak na załączniku . I w ten sposób gdy zajrzymy do uv editor, mamy piękne uvysy z uv layaout'a na naszym pierwotnym modelu,włala:-) ps:kiedyś urzywałem sławnej trójeczki ale zorientowałem sie ,że za ta trójeczka kryje się zwiększanie liczby polygonów ,więc zawsze wole zrobić sobie sub-proxy aż ładnie wygładzi i potem wycinąć sobie loopy co by zaoszczędzic na polygonach no i z doświadzczenia wiem , że co bardziej skomplikowane obiekty w TRÓJECZCE nie ładnie radzą sobie z uvysami. Także reasumując doprowadzam obiekt do wersji bez trójeczki i wtedy wszystko gładko się rozkłada...ufff . Mozna by pomysleć po co rzucam tego posta skoro sam problem rozwiazałem? Warto bo zawsze ktoś inny moze się z tym głowić:-) i tak przysługujemy się ludzkości :-) pozdrawiam wszystkich pomagajacych.
legomir Napisano 31 Marzec 2012 Napisano 31 Marzec 2012 Hmm... a zmieniałeś może typy edge? Bo wygląda tak jakbyś na pierwszym obrazku miał same hard edge
carrido Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Zgadza się , czyli mamy drugie rozwiązanie nawet o wiele prostsze. Wchodzimy tylko w zakładki POLYGONS--->Normals---->soften edge i gotowe. brawo legomir:-)
legomir Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 I tak utrudniasz wystarczy shift->ppm i tam masz po prawej stronie soften/harden edge -> no i wybierasz co pasuje... A co do sub-div proxy to już sama nazwa wskazuje, że zwiększa ono div czyli i poly zresztą taki sam efekt masz pod "2" nie oszukując się nigdy nie osiągniesz bardziej zesmoothowanego modelu bez zwiększenia poly.
carrido Napisano 4 Kwiecień 2012 Autor Napisano 4 Kwiecień 2012 Tak, ale chodzi mi o to że mając już "wypalone"subdivision poprzez proxy ,mogę usunąć gęstość topologii tam gdzie jest to zbędne,zachowując całą "gładkość" jak z wciśniętą trójeczką bo wszak każdy polygon mniej to sekundy mniej w renderowaniu i ogólnie szybsze przeliczanie tudzież dlasilnika gry;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się