Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam mały problem z narzędzi Collapse. Zrobiłem sobie przykładowa bryłę z wyciągniętą pochyłą ścianą oraz walec. Za pomocą narzędzia Normal Align i po wpisaniu odpowiednich wartości wyrównałem walec do pochyłej ściany tak aby podstawa walca pokrywała się z pochyłą ścianą drugiej bryły. Następnie narzędziem Collapse zespawałem oba elementy poprzez zastosowanie opcji Union . Następnie radośnie edytowałem obiekt w Editable Poly i na dzień dobry pojawił się kłopocik. Po zaznaczeniu Polygon i kliknięciu na niby zespawanych płaszczyznach okazało się dalej są traktowane jako osobne. Nie jest to wielki problem bo można usunąć niewygodne płaszczyzny i po zaznaczeniu Border zaślepić opcją Cap. Moje pytanie jest takie czy jest możliwość uniknięcia tej sytuacji po wykonaniu scalania brył jak na załączonym linku bez zabawy w usuwanie ścian i zaślepiania?

 

http://images40.fotosik.pl/1473/d3df776050b1c229.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 989
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Collapse zadzialolo jak nalezy, scalil ci dwa obiekty w jeden, a tam gdzie walec laczy sie z ta scina masz po prostu dwa n-gony. Tak zadzialal algorytm boleanowski i nic na to nie poradzisz. Po operacjach booleana czesto wlychodza jakies smieci i czasami ciezko przewidziec jak bedzie wygladal rezultat koncowy

Napisano

Zrób to ręcznie, trochę to zapewne potrwa ale myślę że efekt będzie o wiele lepszy :).

Ustaw odpowiednio walec (flipnij go), usuń poly tworzące sciany w bryle i połącz walec z bryłą "z palca".

Napisano
  • Autor

Dzięki za info. PO zespawaniu obiektów jak na rys. Wywaliłem obie nakładające się ściany. Zaznaczyłem Border w Edit. Poly i zaślepiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności