Napisano 4 Kwiecień 201212 l Mam mały problem z narzędzi Collapse. Zrobiłem sobie przykładowa bryłę z wyciągniętą pochyłą ścianą oraz walec. Za pomocą narzędzia Normal Align i po wpisaniu odpowiednich wartości wyrównałem walec do pochyłej ściany tak aby podstawa walca pokrywała się z pochyłą ścianą drugiej bryły. Następnie narzędziem Collapse zespawałem oba elementy poprzez zastosowanie opcji Union . Następnie radośnie edytowałem obiekt w Editable Poly i na dzień dobry pojawił się kłopocik. Po zaznaczeniu Polygon i kliknięciu na niby zespawanych płaszczyznach okazało się dalej są traktowane jako osobne. Nie jest to wielki problem bo można usunąć niewygodne płaszczyzny i po zaznaczeniu Border zaślepić opcją Cap. Moje pytanie jest takie czy jest możliwość uniknięcia tej sytuacji po wykonaniu scalania brył jak na załączonym linku bez zabawy w usuwanie ścian i zaślepiania? http://images40.fotosik.pl/1473/d3df776050b1c229.jpg
Napisano 4 Kwiecień 201212 l Collapse zadzialolo jak nalezy, scalil ci dwa obiekty w jeden, a tam gdzie walec laczy sie z ta scina masz po prostu dwa n-gony. Tak zadzialal algorytm boleanowski i nic na to nie poradzisz. Po operacjach booleana czesto wlychodza jakies smieci i czasami ciezko przewidziec jak bedzie wygladal rezultat koncowy
Napisano 4 Kwiecień 201212 l Zrób to ręcznie, trochę to zapewne potrwa ale myślę że efekt będzie o wiele lepszy :). Ustaw odpowiednio walec (flipnij go), usuń poly tworzące sciany w bryle i połącz walec z bryłą "z palca".
Napisano 19 Kwiecień 201212 l Autor Dzięki za info. PO zespawaniu obiektów jak na rys. Wywaliłem obie nakładające się ściany. Zaznaczyłem Border w Edit. Poly i zaślepiłem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto