kato555 Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 Mam mały problem z narzędzi Collapse. Zrobiłem sobie przykładowa bryłę z wyciągniętą pochyłą ścianą oraz walec. Za pomocą narzędzia Normal Align i po wpisaniu odpowiednich wartości wyrównałem walec do pochyłej ściany tak aby podstawa walca pokrywała się z pochyłą ścianą drugiej bryły. Następnie narzędziem Collapse zespawałem oba elementy poprzez zastosowanie opcji Union . Następnie radośnie edytowałem obiekt w Editable Poly i na dzień dobry pojawił się kłopocik. Po zaznaczeniu Polygon i kliknięciu na niby zespawanych płaszczyznach okazało się dalej są traktowane jako osobne. Nie jest to wielki problem bo można usunąć niewygodne płaszczyzny i po zaznaczeniu Border zaślepić opcją Cap. Moje pytanie jest takie czy jest możliwość uniknięcia tej sytuacji po wykonaniu scalania brył jak na załączonym linku bez zabawy w usuwanie ścian i zaślepiania? http://images40.fotosik.pl/1473/d3df776050b1c229.jpg
Pawelkos Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 Collapse zadzialolo jak nalezy, scalil ci dwa obiekty w jeden, a tam gdzie walec laczy sie z ta scina masz po prostu dwa n-gony. Tak zadzialal algorytm boleanowski i nic na to nie poradzisz. Po operacjach booleana czesto wlychodza jakies smieci i czasami ciezko przewidziec jak bedzie wygladal rezultat koncowy
^.^ Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 Zrób to ręcznie, trochę to zapewne potrwa ale myślę że efekt będzie o wiele lepszy :). Ustaw odpowiednio walec (flipnij go), usuń poly tworzące sciany w bryle i połącz walec z bryłą "z palca".
kato555 Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Napisano 19 Kwiecień 2012 Dzięki za info. PO zespawaniu obiektów jak na rys. Wywaliłem obie nakładające się ściany. Zaznaczyłem Border w Edit. Poly i zaślepiłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się