mctomciu Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 Jak zrobić klatkę kluczową jednego parametru np Transform Z position?
Shogun 3D Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 W curve editorze można, albo po prostu prawy klawisz na klatkę i wywalić klucze dla x i y.
mctomciu Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Napisano 13 Kwiecień 2012 To wiem ale jak zrobić żeby ich co chwilę nie wywalać. Nie ma żadnego skrótu że np zaznaczam position Z i coś wciskam i mi się tworzy?
asblaze Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 Jak dla mnie to jedna z ułomności Maxa - niecierpliwie czekam na odpowiedź z rozwiązaniem :)
zio_mal Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 jesli jest to podstawowy controller to mozna takim prostym skrypcikiem : " rollout setkeys "setkeys" width:220 height:45 ( button btn_x_pos "pos_X" pos:[10,10] width:60 height:20 button btn_y_pos "pos_Y" pos:[80,10] width:60 height:20 button btn_z_pos "pos_Z" pos:[150,10] width:60 height:20 on btn_x_pos pressed do ( for i in selection do ( addnewkey i.pos.controller.x_position.controller currenttime ) ) on btn_y_pos pressed do ( for i in selection do ( addnewkey i.pos.controller.y_position.controller currenttime ) ) on btn_z_pos pressed do ( for i in selection do ( addnewkey i.pos.controller.z_position.controller currenttime ) ) ) createdialog setkeys " jesli sa juz jakies warstwy controllerow to nalezalo by to zmodyfikowac pod ich katem. nie znam maxscripta az tak dobrze zeby dzialalo w kazdym przypadku idealnie. mozna zamienic pos/position na rotation i bedziesz mial to samo na rotacji.
asblaze Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 Obawiam się, że to nie rozwiązuje problemu. Jeśli bierzesz obiekt i w trybie animacji go przemieścisz - nadal Max postawi klucze na wszystkich 3 kanałach, a nie tylko na tym, na którym nastąpiła zmiana.
zio_mal Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 wiem o co ci chodzi asblaze. tez ubolewam z tego powodu, chlopaki z autodesku mogli by sie postarac i to naprawic:) mozemy jeszcze wylaczyc kluczowanie danej osi w oknie trackview. mctomciu: w trackview klikamy na pasku menu "Display" i wybieramy "Keyable Icons", obok wszystkich parametrow ktore moga byc animowane pojawia sie czerwone kluczyki. klikajac na nie mozemy zablokowac wstawianie kluczy w danej osi, no ale jednoczesnie nie przesuniemy obiektu po tej osi we viewporcie. na szczescie tylko w trybie animacji zablokowane jest przesowanie obiektow ktore maja wylaczony "kluczy". niestety zeby animowac na zmiane po roznych osiach trzeba sie naklikac co nie miara. a jak juz jest wiecej obietow to jest to syzyfowa praca.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się