Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

To wiem ale jak zrobić żeby ich co chwilę nie wywalać. Nie ma żadnego skrótu że np zaznaczam position Z i coś wciskam i mi się tworzy?

Napisano

Jak dla mnie to jedna z ułomności Maxa - niecierpliwie czekam na odpowiedź z rozwiązaniem :)

Napisano

jesli jest to podstawowy controller to mozna takim prostym skrypcikiem :

 

"

rollout setkeys "setkeys" width:220 height:45

(

 

button btn_x_pos "pos_X" pos:[10,10] width:60 height:20

button btn_y_pos "pos_Y" pos:[80,10] width:60 height:20

button btn_z_pos "pos_Z" pos:[150,10] width:60 height:20

 

on btn_x_pos pressed do

(

for i in selection do

(

addnewkey i.pos.controller.x_position.controller currenttime

)

)

 

on btn_y_pos pressed do

(

for i in selection do

(

addnewkey i.pos.controller.y_position.controller currenttime

)

)

 

on btn_z_pos pressed do

(

for i in selection do

(

addnewkey i.pos.controller.z_position.controller currenttime

)

)

 

)

createdialog setkeys

 

"

 

jesli sa juz jakies warstwy controllerow to nalezalo by to zmodyfikowac pod ich katem. nie znam maxscripta az tak dobrze zeby dzialalo w kazdym przypadku idealnie.

 

mozna zamienic pos/position na rotation i bedziesz mial to samo na rotacji.

Napisano

Obawiam się, że to nie rozwiązuje problemu.

Jeśli bierzesz obiekt i w trybie animacji go przemieścisz - nadal Max postawi klucze na wszystkich 3 kanałach, a nie tylko na tym, na którym nastąpiła zmiana.

Napisano

wiem o co ci chodzi asblaze. tez ubolewam z tego powodu, chlopaki z autodesku mogli by sie postarac i to naprawic:)

 

mozemy jeszcze wylaczyc kluczowanie danej osi w oknie trackview.

 

mctomciu:

 

w trackview klikamy na pasku menu "Display" i wybieramy "Keyable Icons", obok wszystkich parametrow ktore moga byc animowane pojawia sie czerwone kluczyki. klikajac na nie mozemy zablokowac wstawianie kluczy w danej osi, no ale jednoczesnie nie przesuniemy obiektu po tej osi we viewporcie. na szczescie tylko w trybie animacji zablokowane jest przesowanie obiektow ktore maja wylaczony "kluczy".

niestety zeby animowac na zmiane po roznych osiach trzeba sie naklikac co nie miara. a jak juz jest wiecej obietow to jest to syzyfowa praca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności