Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

zaczynam przygodę w 3D i nie wiem jak zrobić projekty nieregularnych, artystycznych kształtów - np chciałbym się nauczyć robić projekt typu brama ogrodzeniowa, balustrada:

 

http://www.kowalstwoartystyczne-metalline.pl/application/upload/images/thumb/800x600_100_2929_thumb.JPG

 

Jedyne co wiedziałbym jak wymodelować to poręcz ;)

Reszta, te nieregularne słupki i artystyczne ozdoby takie jak kwiatki itp mnie totalnie przerastają...

 

Od czego zacząć? Przerobiłem parę tutoriali z podstaw modelingu i nie miałem zbyt dużych problemów w projektach prostych mebli, czy pendrivewów :)

 

Jednak nie znalazłem czegoś co mogłoby mi pomóc w zaprojektowaniu tego typu kształtów - jak to zrobić? Plane + zdjęcie jako wzór i obrysowywać splinami te nieregularne obiekty?

 

Może ktoś zna jakiś tutorial w EN/PL który dotyczy podobnej tematyki?

 

Dziękuję z góry za każdą pomoc ;)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To by mogło rozwiązać moje problemy ;)

poczekam, może ktoś się wypowie jeszcze i zapoda darmowego tutoriala/sposób :)

 

Dziękuję :)

Napisano

w zasadzie nie ma co duzo mowic oprocz tego ze trzeba sie nauczyc pozadnie poly modelingu. Ten tutek akuart pokazuje na przykladzie dokladnie tego co potrzebujesz, ale kazdy tutek o podstawach polymodelingu pod turbosmooth/meshsmooth ci sie przyda.

Napisano

Żeby uprościć sobie robotę poszukaj modułów, elementów z których się robi te balustrady (z wyjątkiem hardkorowo niemodułowych jak ta na zdjęciu).

Kowal czy zakład nie robi zwykle jednego ogromnego unikalnego elementu, tylko kilka elementów prostszych które są skuwane i powtarzają się wielokrotnie.

Jak sobie obiekt porozbijasz na mniejsze i łatwiejsze elementy i poskładasz to póżniej do kupy to nie będziesz miał problemu z modelowaniem.

 

Dodatkowo - zwykle w zakładach/sklepach sprzedających balustrady możesz dostać/zobaczyć rysunki/plany, możesz w ramach oszczędzania czasu w PSie wyselekcjoować krawędzie, przekształcić na ścieżki/paths, wyeksportować do *.ai i zaimportować do maxa.

Trochę czasu to moze oszczędzić aczkolwiek spline będzie niezbyt piękny.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności