Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Model balustrad, bram ogrodzeniowych - jak zabrać się za taki wzór?

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

zaczynam przygodę w 3D i nie wiem jak zrobić projekty nieregularnych, artystycznych kształtów - np chciałbym się nauczyć robić projekt typu brama ogrodzeniowa, balustrada:

 

http://www.kowalstwoartystyczne-metalline.pl/application/upload/images/thumb/800x600_100_2929_thumb.JPG

 

Jedyne co wiedziałbym jak wymodelować to poręcz ;)

Reszta, te nieregularne słupki i artystyczne ozdoby takie jak kwiatki itp mnie totalnie przerastają...

 

Od czego zacząć? Przerobiłem parę tutoriali z podstaw modelingu i nie miałem zbyt dużych problemów w projektach prostych mebli, czy pendrivewów :)

 

Jednak nie znalazłem czegoś co mogłoby mi pomóc w zaprojektowaniu tego typu kształtów - jak to zrobić? Plane + zdjęcie jako wzór i obrysowywać splinami te nieregularne obiekty?

 

Może ktoś zna jakiś tutorial w EN/PL który dotyczy podobnej tematyki?

 

Dziękuję z góry za każdą pomoc ;)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To by mogło rozwiązać moje problemy ;)

poczekam, może ktoś się wypowie jeszcze i zapoda darmowego tutoriala/sposób :)

 

Dziękuję :)

Napisano

w zasadzie nie ma co duzo mowic oprocz tego ze trzeba sie nauczyc pozadnie poly modelingu. Ten tutek akuart pokazuje na przykladzie dokladnie tego co potrzebujesz, ale kazdy tutek o podstawach polymodelingu pod turbosmooth/meshsmooth ci sie przyda.

Napisano

Żeby uprościć sobie robotę poszukaj modułów, elementów z których się robi te balustrady (z wyjątkiem hardkorowo niemodułowych jak ta na zdjęciu).

Kowal czy zakład nie robi zwykle jednego ogromnego unikalnego elementu, tylko kilka elementów prostszych które są skuwane i powtarzają się wielokrotnie.

Jak sobie obiekt porozbijasz na mniejsze i łatwiejsze elementy i poskładasz to póżniej do kupy to nie będziesz miał problemu z modelowaniem.

 

Dodatkowo - zwykle w zakładach/sklepach sprzedających balustrady możesz dostać/zobaczyć rysunki/plany, możesz w ramach oszczędzania czasu w PSie wyselekcjoować krawędzie, przekształcić na ścieżki/paths, wyeksportować do *.ai i zaimportować do maxa.

Trochę czasu to moze oszczędzić aczkolwiek spline będzie niezbyt piękny.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.