Adanedhel Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Hej Jakies 3 dni temu wlaczylem maxa i nagle cos sie zmienilo. na poczatku jakos nie zwrocilem uwagi bo bylem zajety, ale teraz zaczyna mnie juz to denerwowac. chodzi o zaznaczanie poligonow. zazwyczaj w kazdym z widokow zaznaczony poligon w np editable poly powinien miec kolor krwisto czerwony, natomiast u mnie jest inaczej. zaznaczone poligony maja kolor bialy, krawedzie ich sa na czerwono. Dla szybkich raczek dodam, ze to nie jest problem z F2. max mial taki mankament, ze kiedy juz sie wrzucilo jakies switalo, to widok perspektywy byl rozswietlony i kolory strasznie wyblakle, ja z tego wychodzilem zazwyczaj lapiac jakis obiekt a nastepnie klikajac- ctrl+z. automatycznie wszystko wracalo do normy. teraz natomiast ten problem wystepuje u mnie w zwyklych widokach linearnych. poligony zamiast byc czerwone po zaznaczeniu sa biale. moze ktos spotkal sie juz z tym problemem. prosze o rade. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Czołem. A który max? Jakie masz ustawienia gammy? Czy np. w edytorze materiałów że tak powiem kulki też się jakoś zmieniły, np. są ciemniejsze/jaśniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2012 (edytowane) hmmm. zawsze dzialalemm w gamma 2,2 wszystko mam ustawione w customize pod gamma 2,2 ale nigdy takiego problemu nie mialem. kulki w edytorze zazwyczaj sa jasne dopiero jak wejde w tryb vray scene modifier to sie zmieniaja na normalne szare. pracuje w vray 1.5 bodajze, max 2009 sp1 na win7 64 bit. nic nie zmienialem swiadomie, jedyne co przychodzi mi do glowy to przypadkowe nacisniecie jakiegos przycisku. aha, teraz widok perspektywiczny jest od samego poczatku rozswietlony jakby bylo defaultowe jakies swiatlo wrzucone gdzies. nie dziala zadna ze znanych mi sztuczek : ani cofniecie o krok, ani w opcjach widoku> default light on (1 lub 2). nie wazne co klikam calosc jest poporostu rozswietlona jak ****. aha2: sprawdzilem sobie wszystkie uistawienie w customize, oraz w viewport configuration z drugim maxem (ta sama wersja) na drugim komputerze w biurze i tam jest wszystko w porzadku, a ustawienia sa dokladnie identyczne. aha3: nie jestem pewien, ale moglo sie to stac w momencie kiedy zaimportowalem sobie do maxa rzut obiektu jakiegos zrobionego w cadzie. rzut 2d oczywiscie, nie bryle. ale tego nie jestem w 100% pewien. Edytowane 19 Kwiecień 2012 przez Adanedhel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2012 jeszcze dodam, ze jak porownalem ponownie 2 te same maxy, z tymi samymi ustawieniami na 2 komputerach, to okazalo sie ze rzeczywiscie kulki w ME w tym problematycznym maxie sa zdecydowanie jasniejsze, prawie biale. jakos wczesniej nie zwracalem na to uwagi bo zazwyczaj pierwsza rzecza jaka robie jest vray scene conversion i assign vray as renderer i wtedy kulki zmieniaja sie na szare. teraz sprawdzilem wczesniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubajaniak Napisano 20 Kwiecień 2012 Share Napisano 20 Kwiecień 2012 Nie masz przypadkiem w "Rendering->environment" ustawionego białego koloru w "Ambient" ?? Jak masz biały to zmień na czarny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 20 Kwiecień 2012 Share Napisano 20 Kwiecień 2012 Zobacz tak jak pisze Kubajaniak, i pokaż jeszcze jakie masz ustawienia gammy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adanedhel Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2012 KUba wisze ci piwsko :) wielkie dzieki to byl ambient. wchodzilem tam tyle razy wczesniej ale jakos tej opcji nie przyuwazylem, a tez jakos nastawilem sie ze tamta czesc bardziej tyczy sie samego renderingu. dzieki jeszcze raz. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się