Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Jakies 3 dni temu wlaczylem maxa i nagle cos sie zmienilo. na poczatku jakos nie zwrocilem uwagi bo bylem zajety, ale teraz zaczyna mnie juz to denerwowac. chodzi o zaznaczanie poligonow. zazwyczaj w kazdym z widokow zaznaczony poligon w np editable poly powinien miec kolor krwisto czerwony, natomiast u mnie jest inaczej. zaznaczone poligony maja kolor bialy, krawedzie ich sa na czerwono. Dla szybkich raczek dodam, ze to nie jest problem z F2. max mial taki mankament, ze kiedy juz sie wrzucilo jakies switalo, to widok perspektywy byl rozswietlony i kolory strasznie wyblakle, ja z tego wychodzilem zazwyczaj lapiac jakis obiekt a nastepnie klikajac- ctrl+z. automatycznie wszystko wracalo do normy. teraz natomiast ten problem wystepuje u mnie w zwyklych widokach linearnych. poligony zamiast byc czerwone po zaznaczeniu sa biale. moze ktos spotkal sie juz z tym problemem. prosze o rade. pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

hmmm. zawsze dzialalemm w gamma 2,2 wszystko mam ustawione w customize pod gamma 2,2 ale nigdy takiego problemu nie mialem. kulki w edytorze zazwyczaj sa jasne dopiero jak wejde w tryb vray scene modifier to sie zmieniaja na normalne szare. pracuje w vray 1.5 bodajze, max 2009 sp1 na win7 64 bit. nic nie zmienialem swiadomie, jedyne co przychodzi mi do glowy to przypadkowe nacisniecie jakiegos przycisku.

 

aha, teraz widok perspektywiczny jest od samego poczatku rozswietlony jakby bylo defaultowe jakies swiatlo wrzucone gdzies. nie dziala zadna ze znanych mi sztuczek : ani cofniecie o krok, ani w opcjach widoku> default light on (1 lub 2). nie wazne co klikam calosc jest poporostu rozswietlona jak ****.

 

aha2: sprawdzilem sobie wszystkie uistawienie w customize, oraz w viewport configuration z drugim maxem (ta sama wersja) na drugim komputerze w biurze i tam jest wszystko w porzadku, a ustawienia sa dokladnie identyczne.

 

aha3: nie jestem pewien, ale moglo sie to stac w momencie kiedy zaimportowalem sobie do maxa rzut obiektu jakiegos zrobionego w cadzie. rzut 2d oczywiscie, nie bryle. ale tego nie jestem w 100% pewien.

Edytowane przez Adanedhel
Napisano

jeszcze dodam, ze jak porownalem ponownie 2 te same maxy, z tymi samymi ustawieniami na 2 komputerach, to okazalo sie ze rzeczywiscie kulki w ME w tym problematycznym maxie sa zdecydowanie jasniejsze, prawie biale. jakos wczesniej nie zwracalem na to uwagi bo zazwyczaj pierwsza rzecza jaka robie jest vray scene conversion i assign vray as renderer i wtedy kulki zmieniaja sie na szare. teraz sprawdzilem wczesniej.

Napisano

KUba wisze ci piwsko :) wielkie dzieki to byl ambient. wchodzilem tam tyle razy wczesniej ale jakos tej opcji nie przyuwazylem, a tez jakos nastawilem sie ze tamta czesc bardziej tyczy sie samego renderingu. dzieki jeszcze raz. pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności